Gå til innhold

Bluesky nærmer seg 20 millioner brukere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, Tåkefyrste said:

Så du mener det er bedre å få nyhetene sine fra Dagbladet og NRK? Vet ikke helt om jeg er enig i det.

Det er skummel om du faktisk mener at TikTok og JR har bedre kvalitet på nyheter enn NRK og Dagbladet.

Da forstår du virkelig ikke verdien og jobben som ligger bak journalistikk og nyhetsredaksjoner.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Tåkefyrste said:

Så du mener det er bedre å få nyhetene sine fra Dagbladet og NRK? Vet ikke helt om jeg er enig i det.

Ja. 

Hva med å heller respektere at folk har andre meninger enn deg enn å kalle dem uopplyst og se ned på det faktum at de stemte for den kandidaten de mener vil gjøre hverdagen deres bedre.

Det er et faktum at amerikanere generelt sett er uopplyste om politikk, og verdenen de selv er en del av.

Enhver med normal intellekt ser ironien i at folk som hevder de er lei korrupsjon og “the swamp”, velger en kjent svindler som utnevner egne familiemedlemmer og lar seg kjøpe av fremmede stater.  

IMG_4311.thumb.png.9ff22686d2bf6d011d1768a11f04ab2d.png

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, WiiBoy said:

Da forstår du virkelig ikke verdien og jobben som ligger bak journalistikk og nyhetsredaksjoner.

Trump-supportere viser gang på gang at de mangler grunnleggende kunnskap om det som er pensum i grunnskolen. Det slår aldri feil. Og det er like trist som det er skummelt.  

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Synes Bluesky er veldig bra. Fint å kunne tilpasse feedene sine selv, sånn det var på sosiale medier før i tida. Ingen reklame og en hyggelig tone. Faktiske diskusjoner. Mange har flyttet over, spesielt for noen temaer jeg liker å følge som fotball og Ukraina.

Deilig å slippe den giftige stemninga som «X» har blitt full av, all reklamen for masse ræl og bli foret med møkk fra betalende brukere, AI-bots og gærninger.

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
6 hours ago, Markiii said:

Twitter er ødelagt. Man blir spammet med høyreekstrem løgnpropaganda, og ikke minst blir man trakassert og forfulgt av høyreekstreme psykopater som har som eneste glede i livet å plage andre.

Hvem er det folk følger på Twitter egentlig?

Jeg har aldri fått opp en eneste kontroversiell eller hatefull tweet i min feed, verken før eller etter Elon. Men jeg følger bare folk fra bestemte temaer som ikke har noe med politikk å gjøre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
52 minutes ago, WiiBoy said:

Det er skummel om du faktisk mener at TikTok og JR har bedre kvalitet på nyheter enn NRK og Dagbladet.

Tiktok er søppel på lik linje med VG, Dagbladet og NRK. Men Joe Rogan er en oppegående fyr med interessante diskusjoner iallefall. Får ikke nyhetene mine fra noen av de overnevnte.

Verdien bak journalistikk? De fleste Journalister i store mediahus er mer opptatt av å vri sannheten til å passe med sitt eget verdensbilde istedenfor å faktisk fortelle den objektivt.

Jeg ser derimot verdien av uavhengige journalister som faktisk er ute i gatene og forteller sannheten.

33 minutes ago, John-B said:

Hvem er det folk følger på Twitter egentlig?

Jeg har aldri fått opp en eneste kontroversiell eller hatefull tweet i min feed, verken før eller etter Elon. Men jeg følger bare folk fra bestemte temaer som ikke har noe med politikk å gjøre.

Ja det kan du lure på. Disse folka ser spøkelser på høylys dag.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri vært på noen sosiale medier. Liker ikke oppmerksomhet og foretrekker å kunne diskutere og komme med meninger anonymt på en saklig måte. Men liker også å være oppdatert på ulike områder og å tråle rundt på nettet etter info er kanskje ineffektivt sammenlignet med en feed tilpasset interesser.

Men kan man være anonym på Bluesky ?

Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (1 minutt siden):

Ah, oppegående Joe Rogan som trodde månelandingene var fake, at 11.9 trolig var en inside job, at Sauna bekjemper covid, og at Kanada er en kommuniststat. For ikke nevne at mannen har gått på steroider i 20 år. 

Høres ut som en noe spesiell karakter det der ja...Hvorfor tror noen at journalister er kjøpt og betalt til å fronte ymse meninger? Er vel heller slike som lever av å skape blest om egen person man burde styre unna..

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Tåkefyrste said:

Tiktok er søppel på lik linje med VG, Dagbladet og NRK. Men Joe Rogan er en oppegående fyr med interessante diskusjoner iallefall. Får ikke nyhetene mine fra noen av de overnevnte.

JR sår tvil om ting ingen intelligente beleste mennesker bør betvile. Månelandingen var vel en av de tingen om jeg husker rett.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...