obygda Skrevet i går, 07:09 Del Skrevet i går, 07:09 (endret) Tåkefyrste skrev (10 timer siden): Han har allerede vært president i 4 år, og det gikk helt glimrende. Og det blir nok enda bedre denne gangen når han har flinkere folk rundt seg og har lært av forrige gang. Pluss at han ikke har mulighet til å være en dårlig taper fordi han ikke kan stille til valg neste gang. Det er fornuftig at Trump velgere får komme til ordet og fortelle om hva de forventer og hvilke håp de har for de neste 4 år. Det er jo ikke vanskelig å forstå frustrasjonen disse velgerne har følt og opplevd de siste årene. All denne frustrasjonen har de rettet mot Biden administrasjonen og gitt dem ansvaret. Spørsmålet resten av verden stiller seg er jo om Trump vil gi amerikanske velgere en bedre løsning. Og da må man jo begynne i dag og spørre og grave Trump velgere og så komme tilbake noen år senere og høre hva de da synes. USA har jo tross alt klart seg bedre enn f.eks Europa etter pandemien. Så sett med våre øyne så har USA lykkes. Men slik ser jo definitivt ikke Trump velgerne det. Jeg tror personlig at Trump vil bli avkledd i løpet av de neste 4 år. Hvilke konsekvenser det vil gi for verden og USA er jeg usikker på. Men jeg har egentlig lite tro på at Trump vil lykkes i sitt make America Great again prosjekt i et historisk perspektiv. Tror faktisk han vil gjøre skam på USA og få amerikanske velgere til å fremstå som dumme. Jeg kan ta feil,men de eneste som kan gi fasit her er jo Trump velgerne selv og hva de synes etter noe tid under Trump styre. Endret 23 timer siden av obygda 2 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet i går, 07:23 Del Skrevet i går, 07:23 Tipper bluesky er like relevant som threads eller Google+ om en stund. 1 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet i går, 07:59 Del Skrevet i går, 07:59 (endret) Sjørøver skrev (36 minutter siden): Tipper bluesky er like relevant som threads eller Google+ om en stund. Ser ut som et veldig farlig ekkokammer. Endret i går, 08:00 av PosteMonopolet 3 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden PosteMonopolet skrev (40 minutter siden): Ser ut som et veldig farlig ekkokammer. Mye likt som X mao - bare den andre siden....... Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden PosteMonopolet skrev (50 minutter siden): Ser ut som et veldig farlig ekkokammer. 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden (endret) Blokklister, utestengelse av idioter, stopp, stopp, det holder! Jeg er overbevist allerede! Konto på Bluesky laget. Husk å følge ElonJet, ingenting gnager mer i huet på ham enn det. Endret 22 timer siden av uname -i 2 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden uname -i skrev (2 timer siden): Blokklister, utestengelse av idioter, stopp, stopp, det holder! Jeg er overbevist allerede! Konto på Bluesky laget. Husk å følge ElonJet, ingenting gnager mer i huet på ham enn det. Det er helt sykt at du klarer å irritere deg så mye over en mann som du aldri kommer til å møte eller klare å påvirke. 2 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden 2 minutes ago, Sjørøver said: Det er helt sykt at du klarer å irritere deg så mye over en mann som du aldri kommer til å møte eller klare å påvirke. Jeg er enig i at irritasjon ikke oppnår mye, men jeg synes det er veldig viktig at alle er klar over problemet EM utgjør. Det er verdens rikeste person. Han er selvsentrert i sine standpunkt, eks. kampen om fri og umodererte poster på X ( men ikke når det går mot han/ hans meninger) Han er nå ekstremt innflytelsesrik i politikken. Status for EM etter 20.januar er at han praksis ikke kan holdes ansvarlig hverken økonomisk(ufattelig rik) eller politisk(er ikke valgt). Han er også omtrent fritatt fra loven ettersom han kan bruke enorme ressurser på advokater, samt utøve kraftig politisk press. Uansett politisk tilknytning er dette noe vanlige borgere bør være svært bekymret for. 5 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden (endret) Det er sjukt hvordan man kan få seg til å kalle Bluesky et «farlig ekkokammer» bare fordi helt vanlige folk fra høyre- og venstresida flokker dit. Som alle andre plattformer har Bluesky selvsagt også sin andel møkkafolk, men i motsetning til X er det anstendige regler der inne. Det blir ikke et «ekkokammer» bare fordi man vil ekskludere de aller mest ytterliggående venstre- og høyreradikale folka fra feeden sin. Endret 18 timer siden av Snikpellik 3 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden (endret) Snikpellik skrev (46 minutter siden): Det er sjukt hvordan man kan få seg til å kalle Bluesky et «farlig ekkokammer» Las du hva jeg siterte? Ser du ingen fare med slike ytringer? Sjørøver skrev (6 timer siden): Endret 18 timer siden av PosteMonopolet Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden PosteMonopolet skrev (7 minutter siden): Las du hva jeg siterte? Ser du ingen fare med slike ytringer? Jo, men slike ytringer finnes på alle sosiale medieplattformer (spesielt på X) og gjør ikke Bluesky til noe ekkokammer. 2 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden 22 minutes ago, PosteMonopolet said: Las du hva jeg siterte? Ser du ingen fare med slike ytringer? Jeg er helt enig i at slike ytringer kan være farlige, og etter hva jeg vet har BlueSky regler og moderering av farlige ytringer. X har ikke det/ beveger seg bort i fra det, fordi EM har bestemt at det skal være fritt frem for alle ytringer. Mener du at BlueSky har et problematisk forhold til dette, men ikke X? Kan du i så fall forklare hvorfor? Hvordan skal man få bukt med drapstrusler, etc. uten moderering og konsekvenser(utestengelse)? 2 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden (endret) WiiBoy skrev (1 time siden): Mener du at BlueSky har et problematisk forhold til dette, men ikke X? Kan du i så fall forklare hvorfor? Nei, jeg har aldri ment at X ikke har dette problemet. Jeg er meget kritisk til alle sosiale medier da det er så mye useriøst. WiiBoy skrev (1 time siden): Hvordan skal man få bukt med drapstrusler, etc. uten moderering og konsekvenser(utestengelse)? Drapstrusler og lignende er det i hovedsak politiets oppgave å bekjempe. Ser den at noe moderering bør det være. Endret 16 timer siden av PosteMonopolet Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden 58 minutes ago, PosteMonopolet said: Nei, jeg har aldri ment at X ikke har dette problemet. Jeg er meget kritisk til alle sosiale medier da det er så mye useriøst. Drapstrusler og lignende er det i hovedsak politiets oppgave å bekjempe. Ser den at noe moderering bør det være. Politiet har liten/ingen mulighet til å ta tak i drapstrussler på internasjonale forum som X, BlueSky, etc. når det er personer på tvers av landegrenser/kontinent. Dersom en eller annen anonym bruker på BlueSky kommer med drapstrusler mot meg. Jeg anmelder dette til min lokale politistasjon. De må da kontakter et amerikansk selskap for å få ut informasjon om brukeren. Dersom de sier nei, så må de via amerikansk rett for å få dette. Gitt at de da får det, så sitter de med en ip adresse som peker mot Brasil. Da må de til nettleverandørene i Brasil for å få tak i personen bak ip adressen. Dersom de sier nei, så blir det rettsak i Brasil. Dersom de vinner den, så må de kontakte Brasiliansk politi for å få de til å gjennomføre avhør, osv. osv. Dette må derfor løses av plattformene selv i stor grad. BlueSky er et veldig, veldig godt alternativ til X når det kommer til den siden av saken, og absolutt ikke noe de bør kritiseres for. 2 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden (endret) WiiBoy skrev (1 time siden): X har ikke det/ beveger seg bort i fra det, fordi EM har bestemt at det skal være fritt frem for alle ytringer. Det er ett bedre alternativ enn at noen skal sitte med sannhetsmonopol. Har sett folk som har blitt vannet fra blåskyen for de mener det kun er to kjønn. Twitter løser dette enkelt med at folk overser tullinger. Bakdelen med twitter per dags dato er at folk tjener penger på ragebait. Kunne også tenkt meg en funksjon for å filtrere bort onlyfans. Endret 15 timer siden av Sjørøver 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden 33 minutes ago, Sjørøver said: Det er ett bedre alternativ enn at noen skal sitte med sannhetsmonopol. Har sett folk som har blitt vannet fra blåskyen for de mener det kun er to kjønn. Twitter løser dette enkelt med at folk overser tullinger. Bakdelen med twitter per dags dato er at folk tjener penger på ragebait. Kunne også tenkt meg en funksjon for å filtrere bort onlyfans. Jeg tviler sterkt på at noen har blitt bannet kun for å mene at det kun er to kjønn. Jeg kan garantere at det ligger mye mer bak, eventuelt så er det gjort av en moderator som bok veldig raskt mistet statusen sin. Uansett vil man aldri få en perfekt moderasjon, ettersom det er mange forskjellige moderatorer og de må jobbe opp en felles forståelse av hvor grensene går. For X sin del så ligger jo all makt og alle tolkninger hos EM. Han banner jo også folk som "mener" feil, og der er alt opp til han. Ingen diskusjon, ingen alternativ tolkning.. PS. 100% enig i at det hadde vært fint å bli kvitt de kontoene som kun er OnlyFans verving.. 3 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden WiiBoy skrev (Akkurat nå): For X sin del så ligger jo all makt og alle tolkninger hos EM. Han banner jo også folk som "mener" feil, og der er alt opp til han. Ingen diskusjon, ingen alternativ tolkning.. Har du noen eksempler? Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden 19 minutes ago, Sjørøver said: Har du noen eksempler? Det fly sporings kontoen som postet alle gangene privatflyet hans lettet og landet ble stengt veldig tidlig, og det er jo mange (eks)ansatte som har tatt opp at det er lite rom for uenigheter om du vil beholde jobben. Uansett så er en modell hvor det er en enehersker på topp langt mer utsatt for å please den ene, enn en modell der det er mange involverte og mange ulike hensyn som må tas. 3 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Det er ikke en gang lov å skrive ordet «cisgender» på X, fordi Elon Musk personlig mener det er «hatefullt». 2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Sjørøver skrev (14 timer siden): Tipper bluesky er like relevant som threads eller Google+ om en stund. Hva i all verden er det du søker for å få opp slikt? Høres jo ut som man oppsøker problemene der. Gærninger finnes det overalt, internett er tross alt åpent. Jeg ser lite slikt på Twitter også, fordi jeg stort sett kun følger folk innen tech. Men det er selvfølgelig mer drama på Twitter fordi de skal selge engasjement, algoritmer og mye engagement farming fordi folk kan tjene penger på tweets. Mye av det er borte på bluesky. Threads er Meta og de kan man heller ikke stole på. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå