Skrote Skrevet 18. november Del Skrevet 18. november Har en bil som har fått motorhavari. Verksted påpekte at dette kanskje kunne være en reklamasjonssak ifm tidligere regkjede bytte. Mæn da måtte de demontere motor for å finne ut dette. Nå krever de betaling for alle timene med feilsøking/demontering, siden de nå har funnet ut at de ikke har gjort noen feil sist. kan de kreve betalt for dette? Hadde jeg visst dette hadde jeg ikke brydd meg, da jobb og reperasjon koster mer en bilen er verd. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 18. november Del Skrevet 18. november Jeg forstår at det er en kjedelig situasjon, men hvem tenker du at er ansvarlig for å betale? 2 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. november Del Skrevet 18. november Det koster å ha bil, sånn er det bare. Har selv vært der at jeg har måtte betale i dyre dommer bare for å konkludere med at bilen må vrakes pga reprasjonen koster >> bilens verdi. Men - i ditt tilfelle, hva var det egentlig du og verkstedet avtalte før feilsøkinga? Hadde dere noe som helst dialog om hva feilsøkinga skulle kunne koste? Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 20. november Forfatter Del Skrevet 20. november Ble enige om å kun betale for diagnose , da det kun er dek jeg har signert og godtatt digitalt. men prøver å komme meg videre for å finne ut årsaken til havariet, men får bare vage svar om at de ser ikke at de evt har gjort noe feil sist. Får ikke vite hva som ble byttet sist da dette sto på forrige eier (regbytte for 40000 km siden) Vil tro de kanskje har brukt opp igjen deler. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. november Del Skrevet 20. november Skrote skrev (39 minutter siden): prøver å komme meg videre for å finne ut årsaken til havariet Er det tilfeldigvis en 1,2 liter motor? Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 20. november Del Skrevet 20. november Her må nok full motor obduksjon til mulig det er en strammer som har røket er det ikke der du har kjøpt bilen så regner jeg med at du må betale er du NAF medlem vil du kunne få bistand i saken derfra Lenke til kommentar
Aquatic Skrevet 20. november Del Skrevet 20. november (endret) Hvor langt har du kjørt etter kjede ble skiftet sist? Har det vært noe ulyder (høye raklelyder etc) etter oppstart (spesielt kald motor) før havari? Endret 20. november av Aquatic Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 21. november Forfatter Del Skrevet 21. november Kjørt ca 39000 km etter. Ingen ulyd, kun at bilen «startet» når jeg skulle hjem fra jobb.», for deretter å bare dø i det den startet. Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 21. november Del Skrevet 21. november VAG tsi motorene er vel kjent for å være søppel? 1 Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 21. november Forfatter Del Skrevet 21. november Aquatic skrev (14 timer siden): Hvor langt har du kjørt etter kjede ble skiftet sist? Har det vært noe ulyder (høye raklelyder etc) etter oppstart (spesielt kald motor) før havari? Servo stoppe å funger 14 dager før. Kjørte etter anbefaling av bluemotion , om å ligge i 5gir. Syns det ble litt lavt turtall før alt i dashen slukket, og servo kuttet. Motor fortsatte som vanli , muligens stoppet og startet uten at jeg merket det. Koblet av batteri når jeg kom hjem. Da fungerte servo igjen. Men fikk feilmld på 2 av 3 plugger. Byttet disse og batteri. Så fungerte alt som det skulle frem til jeg skulle hjem fra jobb dagen etter . Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. november Del Skrevet 21. november Skrote skrev (4 timer siden): Men fikk feilmld på 2 av 3 plugger. Hvem leste av feilkoder? Kjøpte du bilen av en merkeforhandler, bruktbilforhandler eller privatperson? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 21. november Del Skrevet 21. november Quote Kjørte etter anbefaling av bluemotion , om å ligge i 5gir Det er nok ikke derfor registerkjedet ditt har blitt ødelagt etter så få km, men å følge girindikatoren i VW biler er en oppskrift på motorslitasje. Den er der utelukkende for én grunn, og det er for å få motoren godkjent i EU. Lytt på motoren og bruk fornuft. Høres motoren sliten ut, er den det. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. november Del Skrevet 21. november Dette minner om en Mazda CX5 2.2 diesel jeg så til salgs. Kunde hadde tatt bilen til verksted for at de skulle undersøke hva som var feil med motoren. Verkstedet byttet EGR ventil og kjøler til 25 tusen. Bilen ble ikke bedre, motor ble så åpnet og der var alt utslitt, kammer, løftere, alt. Bilen ble solgt i deler for en slikk og ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå