Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Konfigurering av Cisco 801 ISDN router

Anbefalte innlegg

Jeg har en Cisco 801 ISDN router som jeg ikke har passord til men skulle ha konfigurert. Jeg har ikke passordet til den fordi jeg fikk den ferdig innstillt for 1 1/2 år siden, men nå trenger jeg å konfigurere den. Jeg har lest litt på Cisco sine sider og det er mulig å slette passordet (les her), man trenger en konsoll-kabel og det har jeg fått låne meg. Jeg får til å koble meg opp via HyperTerminal, men der stopper min kunnskap. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre vidre selv om jeg leser den guiden på Cisco.com

Hvilket program skal man egentlig bruke får å konfigurere den routeren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal bare bruke Hyper Terminal..

De cisco routerne jeg har vært på har jeg bare brukt det hvertfall..

Har du prøvd å følge den turtorialen du linka til her? Virka gankse grei den..

Du må hvert fall trykke BREAK eller CTRL + BREAK med en gang routern booter.

Så må du inn i registret og si att routern skal gå forbi NVRAM configen. Så rebooter du routern og setter nytt passord og lagrer ny config fil i NVRAM, og restarter. Vips, nytt passord..

Nå har jeg jobba mest med de største cisco routerne, veit ikke om det er samma måte på de mindre modellene men det er vel no alla det samme.. Kommandoene er vel litt forskjellige..

Lenke til kommentar
Jeg har en Cisco 801 ISDN router som jeg ikke har passord til men skulle ha konfigurert. Jeg har ikke passordet til den fordi jeg fikk den ferdig innstillt for 1 1/2 år siden, men nå trenger jeg å konfigurere den. Jeg har lest litt på Cisco sine sider og det er mulig å slette passordet (les her), man trenger en konsoll-kabel og det har jeg fått låne meg. Jeg får til å koble meg opp via HyperTerminal, men der stopper min kunnskap. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre vidre selv om jeg leser den guiden på Cisco.com

Hvilket program skal man egentlig bruke får å konfigurere den routeren?

Du har jo funnet guiden selv :-) Flink gutt....

Det første du gjør er å koble til console cabelen og starte hyperterminal, sett til 9600baud. Start routeren og trykk crtl+break innen noen sekunder.

Du får da opp en prompt som ser ut noe som "boot>"

Skriv så inn "set ios-conf = 142"

Skriv så boot

(routeren vil da automatisk starte opp, den vil ikke finne noe config så den vil spør om du vil kjøre igjennom en "wizard", svar NO.

Skriv "enable"

Skriv "copy start running"

skriv "conf t"

skriv "enable secret nytt_passord"

skriv "config-register 0x2102"

trykk ctrl+z

skriv "wr"

skriv reload

Dersom du har login passord i tillegg, ta og skriv inn:

line con 0

password nytt_passord

login

(dette skiver du etter "enable secret commandoen", men før "config-register..."

Trenger du mer hjelp?

Lenke til kommentar

Jeg fant nettop et program som kan kofigurere Routeren. Det heter Cisco Fast Step Setup. Det står nå å kopierer over config-fila som den lagde. Veldig enkel å konfigurere routeren med. Skal dra bort og teste routeren med en gang den er ferdig å legge inn konfigurasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...