Gå til innhold

Må man absolutt levere egenmelding fysisk på papir????

Gjest 419d9...a20

Anbefalte innlegg

Gjest 419d9...a20

Når det er en dårlig leder som er grunnen til at jeg sliter psykisk og er utbrent? Jeg skal til legen om to timer å be om sykemelding. Håper virkelig jeg får det og at ikke legen sier jeg må bruke opp egenmelding først.. siden jeg ikke har hatt noen fravær i år har jeg 24 dage igjen. 

Men mitt firma har egenmelding på papir som vi må komme fysisk å fylle ut på kontoret. Og bare tanken på det gjør at jeg holder på å kaste opp og drite på meg. Jeg har ikke nærver til det. Å sitte sammen med sjefen å levere egenmelding når sjefen er årsaken til at jeg er psykisk syk og har angst .

Da får de heller sende meg skjema i posten så får jeg fylle ut og sende tilbake.

Noen som har erfaring med slik?

Anonymous poster hash: 419d9...a20

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Høres ut som en toxic bedrift. Forklar det for legen. 

Begynn også å søke etter ny jobb asap.

Jeg har søkt andre jobber lenge nå men blir holdt igjen pga oppsigelse så jeg har sagt opp jobben nå sånn at jeg står fritt til å søke andre jobber :)

Søkte på over fem jobber nå i helgen :)

Skal på nav å søke om å etter jeg har vært hos legen etterpå så bare gir jeg beskjed til nav om å avslutte søknaden hvis jeg får jobb før tre måneder 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

Høres ut som en toxic bedrift. Forklar det for legen. 

Begynn også å søke etter ny jobb asap.

Værst av alt er at dette er et godkjent vaskefirma 

Jeg sjekka om de står under lovlig selskap i renholdregister og det gjorde det.

Lenke til kommentar

Tidligere måtte vi levere egenmelding på papir her jeg jobber, men det ble levert først når man var tilbake på jobb, ikke når man var syk. Måtte så klart ringe og varsle i forkant. Nå har vi fått elektronisk løsning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Patek skrev (1 minutt siden):

Tidligere måtte vi levere egenmelding på papir her jeg jobber, men det ble levert først når man var tilbake på jobb, ikke når man var syk. Måtte så klart ringe og varsle i forkant. Nå har vi fått elektronisk løsning.

Ok. Jeg har sendt sjefen melding om at jeg er utbrent og skal til legen i dag og jeg har levert nøklene til de barnehagene jeg har vasket i.. så de må uansett bare få noen andre til å vaske der. 

Men jeg kommer jo ikke tilbake til den jobben mer uansett 

Lenke til kommentar
Gjest 419d9...a20
Tussi skrev (På 18.11.2024 den 1:12 PM):

Hvis man leverer egenmelding er det vanlige å levere etter man er tilbake,.Men du må jo uansett ringe sjefen

Har selfølgelig gitt beskjed 

Lenke til kommentar
Gjest 419d9...a20
mobile999 skrev (På 18.11.2024 den 1:00 PM):

Du skal/må da ikke fortelle sjefen hvorfor du er sykemeldt.

Det er heller ikke lurt å si opp jobben fordi du er syk.

Mener du at man bare skal holde ut i en jobb man blir syk av å være? Det kan være svært helseskadelig og kan føre til blant annet kreft av å leve under psykisk press og stress over lang tid 

Lenke til kommentar
Gjest 419d9...a20
mobile999 skrev (1 minutt siden):

Nei, legen sykemelder deg jo.

Ja. Men hva mente du med at det ikke er lurt å si opp jobben på grunnlag av sykdom? Orker man ikke å være i en jobb mer så orker man ikke. Det er jo ikke vits å gå tilbake i den samme jobben når jeg har blitt bedre igjen for så å bli syk på nytt 

Lenke til kommentar
Gjest 419d9...a20
mobile999 skrev (24 minutter siden):

Jeg regner med at du ville være sykemeldt så lenge at du ville blitt sagt opp.

Jeg vet ikke hvor lenge man må være det. Fikk bare to uker av legen i første omgang så skal jeg bruke egenmelding etterpå ut oppsigelsestiden 

Lenke til kommentar
Gjest 419d9...a20 skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke hvor lenge man må være det. Fikk bare to uker av legen i første omgang så skal jeg bruke egenmelding etterpå ut oppsigelsestiden 

Får du ikke gå før oppsigelsestiden er gått ut? Kjenner flere som har fått dette. Du kan og bruke ferie i oppsigelsestiden

Lenke til kommentar
Gjest 419d9...a20 skrev (26 minutter siden):

Du kan ikke bruke egenmelding rett etter sykemelding. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...