maxijoker Skrevet mandag kl 04:17 Del Skrevet mandag kl 04:17 Det har seg slik at jeg har en bil med 3 stk. batterier. Batteri nr1=80A AGM under panseret, batteri nr2 ett innebygget i side vegg (er vel på 70-80A), og det tredje batteriet som er et Litium 200Ah. Jeg ønsker at batteri nr 3 på 200Ah skal jobbe selvstendig og ikke være tilkoblet til bilens øvrige elektronikk, bortsett fra under ett forhold. Når batteri nr 1 og 2 er oppladet fra bilens dynamo, skal bare batteri nr 3 lades. Dette batteri, nr 3 frakobles fra dynamoen for øvrig. Per i dag er det vekslingsrele mellom batteri nr 1 og 2. Jeg kunne tenke meg at en kontroller boks for batteri nr 1 og 2 bestemmer gjennom releer når batteri nr 3 "tillates" dynamo ladestrøm. Noen her med erfaringer///kunnskapen her? Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet mandag kl 05:56 Del Skrevet mandag kl 05:56 Victron har nok det du trenger. Finner egne grupper på reddit og Facebook. Jeg vil tro at en dc/dc lader er det du trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå