SvanteK Skrevet søndag kl 15:34 Del Skrevet søndag kl 15:34 Hei, jeg skal ha meg en laptop som skal brukes primært til word/Excel og enkle greier. Men jeg vil også ha muligheten til å spille litt på den. Spillemessig så tror jeg kanskje farming simulator og kanskje et type FIFA spill vil være maks. Jeg har lest og sett alt som er av tester og anbefalinger men de gir meg ikke de svarene jeg ønsker. Hva er kravene jeg bør ha? For dette er en jungel. Kjetil Lenke til kommentar
BadCat Skrevet søndag kl 16:15 Del Skrevet søndag kl 16:15 (endret) Denne er på tilbud, så da blir ikke prisen så gæli. Husk at det skal vare i 5 år så ytelse og og lagring bør ikke være for knapp. Hilsen Norges sinteste mann. https://www.komplett.no/product/1249907/gaming/gaming-pc/gaming-laptop/msi-katana-15-fhd-144-hz Endret søndag kl 16:23 av BadCat 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet søndag kl 16:35 Del Skrevet søndag kl 16:35 Det krever ikke så mye de spillene Lenovo LOQ 15 83JC0023MX 15,6" RTX 4050 24GB RAM 512GB SSD Ryzen 7 7435HS https://www.prisjakt.no/product.php?p=13681314 (kr 9990) Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet søndag kl 16:46 Del Skrevet søndag kl 16:46 BadCat skrev (28 minutter siden): Denne er på tilbud, så da blir ikke prisen så gæli. Husk at det skal vare i 5 år så ytelse og og lagring bør ikke være for knapp. Hilsen Norges sinteste mann. https://www.komplett.no/product/1249907/gaming/gaming-pc/gaming-laptop/msi-katana-15-fhd-144-hz Støtter denne om man vil ha mest for pengene. Her får man 1Tb SSD og RTX 4070, noe man ikke får under 10k. Spesielt 512Gb SSD kan fort bli full, mange spill krever mye diskplass. Lenke til kommentar
SvanteK Skrevet søndag kl 18:17 Forfatter Del Skrevet søndag kl 18:17 Takk for svar, for å oppsummere så er det å finne en laptop som har så mye som mulig av det meste innenfor prisen man har satt? Hva er viktigst og prioritere? Personlig så likte jeg den til 9990 siden den var innenfor det budsjettet jeg har satt ( det startet med 6000, men fant ut at det kunne jeg glemme) Hva utgjør de 2500 kr på disse 2 pc-ene i praksis over tid? Frem til nå har jeg klart meg helt greit med en Thinkpad som har integrert grafikkort, så kravene er ikke så voldsomme ;) Lenke til kommentar
Duriello Skrevet søndag kl 18:22 Del Skrevet søndag kl 18:22 SvanteK skrev (3 minutter siden): Takk for svar, for å oppsummere så er det å finne en laptop som har så mye som mulig av det meste innenfor prisen man har satt? Hva er viktigst og prioritere? Personlig så likte jeg den til 9990 siden den var innenfor det budsjettet jeg har satt ( det startet med 6000, men fant ut at det kunne jeg glemme) Hva utgjør de 2500 kr på disse 2 pc-ene i praksis over tid? Frem til nå har jeg klart meg helt greit med en Thinkpad som har integrert grafikkort, så kravene er ikke så voldsomme Msi har mindre ram men mer plass til lagring. Det er utrolig hvor lite plass man får på en 512gb når spill er så store som de er idag. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet søndag kl 18:49 Del Skrevet søndag kl 18:49 Begge maskinene har plass til en ekstra M.2 SSD. Så en kan utvide lagringsplassen på de. Ellers så er grafikkortet RTX 4070 (laptop versjon) en del bedre enn RTX 4050 (laptop versjon). Lenke til kommentar
SvanteK Skrevet søndag kl 19:01 Forfatter Del Skrevet søndag kl 19:01 Duriello skrev (37 minutter siden): Msi har mindre ram men mer plass til lagring. Det er utrolig hvor lite plass man får på en 512gb når spill er så store som de er idag. Det er et godt poeng, ser nå at jeg har 250gb i spill uten egentlig å ha noe installert Tror da ser det ut til at det blir en liten budsjettsprekk i god norsk ånd Lenke til kommentar
Duriello Skrevet søndag kl 19:04 Del Skrevet søndag kl 19:04 SvanteK skrev (2 minutter siden): Det er et godt poeng, ser nå at jeg har 250gb i spill uten egentlig å ha noe installert Tror da ser det ut til at det blir en liten budsjettsprekk i god norsk ånd Det står 512gb, MEN, da har de ikke tatt med at operativsystemet og tar litt plass. 🙂 Lenke til kommentar
SvanteK Skrevet søndag kl 19:26 Forfatter Del Skrevet søndag kl 19:26 Noen få spørsmål som jeg skal legge til grunn, så øker jeg budsjettet litt 1. Spiller det noen som helst rolle hvilket merke man velger? 2. Hva er "minimum" grafikkort, kanskje legge til grunn at det kan komme et spill neste år Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet søndag kl 20:49 Del Skrevet søndag kl 20:49 1: Tja er en del variasjoner, men ofte fra modell til modell på ting som støy, tastatur og pekeplate kvalitet osv. Er selv mest fornøyd med lenovo, men de gir sjelden mest ytelse per krone. Notebookcheck.net har generelt sett de beste testene om man vil sjekke ulike modeller. 2: selv syns jeg RTX 4060 er minimum for gaming på laptop, om man får RTX 4070 til omtrent samme pris er det et lett valg. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet søndag kl 21:01 Del Skrevet søndag kl 21:01 (endret) 2. En kan si at minimum VRAM er 4, 6 eller 8 alt etter hvor en legger listen. RTX 4050 (laptop) har 6 GB, mens RTX 4060 (laptop) har 8 GB VRAM. Så RTX 4060 eller mer er det en ønsker for å kunne kjøre alle spill. Endret søndag kl 21:04 av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå