Sovna Skrevet søndag kl 20:21 Del Skrevet søndag kl 20:21 Smule8o skrev (5 timer siden): Tanker om at Arbeiderpartiet har åpnet døra på gløtt for denne rasistiske løsningen? https://www.nrk.no/norge/arbeiderpartiet-apner-for-asylsokersenter-i-utlandet-1.17120663 Helt ape. Det som er sikkert er at apekattene kommer til å fornekte at andre har vært inne på slike tanker før dem.. Lenke til kommentar
Cascada81 Skrevet søndag kl 20:26 Forfatter Del Skrevet søndag kl 20:26 Smule8o skrev (5 timer siden): Tanker om at også Arbeiderpartiet har åpnet døra på gløtt for denne rasistiske løsningen? https://www.nrk.no/norge/arbeiderpartiet-apner-for-asylsokersenter-i-utlandet-1.17120663 Desperate tider i Arbeiderpartiet, hvor de selger sjelen og alt de tror på for å vinne tilbake stemmer fra FrP. Det er mer kritikkverdig når Arbeiderpartiet presenterer en slik løsning, fordi de i alle år har kritisert Fremskrittspartiet for den type forslag. Men man må jo også kunne spørre seg hvorfor folk fra kriseområder på død og liv skal reise halve jorden rundt for å søke asyl, når de har naboland som snakker samme språk, har samme religion og som også har relativt god økonomi basert på oljeinntekter. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet søndag kl 20:34 Del Skrevet søndag kl 20:34 obygda skrev (1 time siden): Nei - hele poenget var å finne forklaringer til hvorfor FRP går frem på meningsmålingene. Og da må en jo se på ulike sider med dagens politikk som folk kanskje er misnfornøyd med.. Skatt,avgifter og hva man faktisk sitter igjen med til å leve for hver måned betyr mye for folk flest... Og jeg mener det har gått feil vei uavhengig av om du er rik eller fattig. Det er i seg selv ganske å slående mener nå jeg. Og siden folk ser at samfunnet er blitt mye dyrere å leve i - så blir man jo irritert når regjeringen deler ut penger i hytt og gevær ut av landet på prosjekter mange finner totalt bortkastet. Og jeg er enig i de som synes regjeringen bruker pengene de disponerer på feil måte - ikke alt selvfølgelig fordi jeg er veldig for en sterk velferdsstat, men jeg mener man tuller bort penger. Og jeg mener man på enkelte områder viser manglende kompetanse til å forstå alle sammenhenger. Regjeringen har jo lagt frem skatteregler som har vist seg å virke 180 grader annerledes enn hva de selv så for seg - f.eks dette høyprisbidraget på kraft som de skrotet. De har også statsråder som ikke har kompetansen man bør ha i den rollen man skal bekle - det legges f.eks mer vekt på partibok enn evne til å sette seg inn i komplekse spørsmål....... Jo det var det, bare gå tilbake og se hva du siterte lyve kongen 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet søndag kl 20:35 Del Skrevet søndag kl 20:35 Jarmo skrev (30 minutter siden): Du krever at alle andre skal bevise med tall? Det gjør du selv nesten aldri, over 90% av påstander i postene dine. Fakta. Lol jeg la jo ut tall for snitt personen? Med snitt formue, samt min egen inntekt... Fakta... At det går an... 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet søndag kl 20:37 Del Skrevet søndag kl 20:37 (endret) Salvesen. skrev (2 minutter siden): Lol jeg la jo ut tall for snitt personen? Med snitt formue, samt min egen inntekt... Fakta... At det går an... Er vel innenfor de ca. 10% av postene dine i forumet.. Endret søndag kl 20:38 av Jarmo Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet søndag kl 20:39 Del Skrevet søndag kl 20:39 Jarmo skrev (1 minutt siden): Er vel innenfor de ca. 10% av postene dine... Lol, siter gjerne en post så mangler kilder som du mener er feil så skal du få det. Ingen problemer. Og jeg har gitt deg det utallige ganger, men det går ikke inn. Hjernen din er infisert av propaganda 2 Lenke til kommentar
wampster Skrevet søndag kl 20:42 Del Skrevet søndag kl 20:42 Salvesen. skrev (Akkurat nå): Lol, siter gjerne en post så mangler kilder som du mener er feil så skal du få det. Ingen problemer. Og jeg har gitt deg det utallige ganger, men det går ikke inn. Hjernen din er infisert av propaganda Salvesen. skrev (3 timer siden): HAHA som typisk når en står med buksene nede så nekter en. Jeg tar snitt nordmannen, hen tjener 676000 kroner brutto og har 3.8 millioner i formue. For å gjøre det værst mulig setter jeg det som bank innskudd. Skatt 2021: 209 000 kroner. Skatt 2024: 197 000 kroner. wampster skrev (2 timer siden): Hvor har du 3.8MNOK i formue fra? https://www.ssb.no/inntekt-og-forbruk/inntekt-og-formue/statistikk/inntekts-og-formuesstatistikk-for-husholdninger/artikler/median-formue-pa-2-millioner-kroner-i-2022 Snittformuen har da gått opp med 100% fra 2022 til 2023 (du skriver 3.8 MNOK) ? Hvor har du hentet det tallet fra? edit: Hvis man legger vekt på yngre som sliter med høye boligpriser, høye matpriser, høye leiepriser, liten mulighet til sparing etc (de under 45 år) så er vi i hvert fall langt unna et snitt på 3.8MNOK. Men de eldre som fikk kjøpt bolig billig og slikt, de har høy formue og lite å klage på og drar opp snittet mye. Salvesen. skrev (3 minutter siden): Lol jeg la jo ut tall for snitt personen? Med snitt formue, samt min egen inntekt... Fakta... At det går an... @Jarmo du kan jo begynne med å etterspørre kilden til at gjennomsnittspersonen har 3.8MNOK i banken/formue ? 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet søndag kl 20:47 Del Skrevet søndag kl 20:47 (endret) Red Frostraven skrev (19 timer siden): Det er morsomt å høre 'hjelp dem der de er' for asylsøkere, fordi det er billigere å ha dem i konsentrasjonsleirer i Egypt eller Tyrkia enn å ta dem hit, selv om vi finansierer leirene. Det er da ikke vi som bestemmer hvordan Tyrkia og Egypt behandler flyktninger. Vi forsøker bare å bedre situasjonen der nede ved å betale for mat, drikke, lærere, tepper, etc. Overgangen hit til Europa viser seg å bli for stor for mange, så det vi kan gjøre er å bedre situasjonen der nede. Alle kan ikke komme hit. Endret søndag kl 20:48 av DukeNukem3d Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet søndag kl 20:51 Del Skrevet søndag kl 20:51 DukeNukem3d skrev (3 minutter siden): Det er da ikke vi som bestemmer hvordan Tyrkia og Egypt behandler flyktninger. Vi forsøker bare å bedre situasjonen der nede ved å betale for mat, drikke, lærere, tepper, etc. Overgangen hit til Europa viser seg å bli for stor for mange, så det vi kan gjøre er å bedre situasjonen der nede. Alle kan ikke komme hit. Eller er den for stor for få? Meg bekjent oppfører de fleste innvandrere seg helt fint og i mange tilfeller langt bedre enn nordmenn. Ofte bedre utdannet er de også, med mer. 1 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet søndag kl 20:55 Del Skrevet søndag kl 20:55 Salvesen. skrev (3 minutter siden): Meg bekjent oppfører de fleste innvandrere seg helt fint og i mange tilfeller langt bedre enn nordmenn. Ofte bedre utdannet er de også, med mer. Kilde på at de fleste innvandrere oppfører seg langt bedre enn nordmenn og ofte er bedre utdannet? 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet søndag kl 21:06 Del Skrevet søndag kl 21:06 Salvesen. skrev (14 minutter siden): Eller er den for stor for få? Meg bekjent oppfører de fleste innvandrere seg helt fint og i mange tilfeller langt bedre enn nordmenn. Ofte bedre utdannet er de også, med mer. De lurte meg godt de som i 2015 sa at det kom høyt utdannede fra Syria. Men jeg går ikke på samme bløffen en gang til snart 10 år etterpå, sorry. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet søndag kl 21:08 Del Skrevet søndag kl 21:08 DukeNukem3d skrev (1 minutt siden): De lurte meg godt de som i 2015 sa at det kom høyt utdannede fra Syria. Men jeg går ikke på samme bløffen en gang til snart 10 år etterpå, sorry. Det er ressurssterke folk som kommer først, de har utdanning, erfaring og penger til å flykte. 1 1 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet søndag kl 21:10 Del Skrevet søndag kl 21:10 wampster skrev (12 minutter siden): Kilde på at de fleste innvandrere oppfører seg langt bedre enn nordmenn og ofte er bedre utdannet? Det spørs hva man regner som god oppførsel. Likestilling og toleranse er ikke det som er mest utpreget i MENA og Afrika. Så dersom man deler deres syn... 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet søndag kl 21:16 Del Skrevet søndag kl 21:16 2 hours ago, obygda said: Jeg har ikke påpekt at det private kan drive billigere enn det offentlige - men jeg mener at dersom det private kan dra ut et overskudd på driften og foreldrene betaler det samme som i offentlige barnehager - og de får de samme tjenesten som leveres fra det offentlige - så betyr det at det på papiret kan være rom for å redusere kostnadene ved å drifte barnehagen. Foreldrene betaler bare en liten del av kostnadene. Det er staten som betaler for barnehageplassene. Det er ikke rom for å "redusere kostnadene" uten at dette går på bekostning av forhold som til syvende og sist går ut over barna. 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet søndag kl 21:18 Del Skrevet søndag kl 21:18 1 hour ago, Jarmo said: https://www.ks.no/fagomrader/barn-og-unge/barnehage/viktig-forlik-for-barnehagesektoren/ Det er bra det kommer tydeligere reguleringer. 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet søndag kl 21:24 Del Skrevet søndag kl 21:24 Salvesen. skrev (3 minutter siden): Det er ressurssterke folk som kommer først, de har utdanning, erfaring og penger til å flykte. Tja..har forsøkt å lære opp en som kom med siv.ing papirer utstedt i Egypt. Han kunne dessverre ingenting og vi måtte bare konkludere at denne personen trolig aldri hadde gått på noe høyere utdanning. Skal ikke generalisere ut fra denne ene erfaringen,men jeg tror nok flere ikke nødvendigvis har så høy utdanning. Men at de har en enorm stor drøm om et bedre liv..det tror jeg på. Dette med flyktninger er ekstremt vanskelig og gode løsninger som alltid vil fungere godt mhp integrering finnes nok ikke. Folk er ulike og har ulike måter å tenke på. Ikke alle tankesett lar seg integrere,og ikke alle drømmer om det samme samfunnet heller. Vår tilnærming bør være human,forutsigbar og fornuftig. Her treffer ikke alltid FRP eller ap for den saks skyld. Å invitere taliban for å snakke om kvinners rettigheter eller prøve å demokratisere Libya med å angrepe dem er jo f.eks ikke en fornuftig tilnærming spør du meg... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet søndag kl 21:31 Del Skrevet søndag kl 21:31 obygda skrev (3 minutter siden): Tja..har forsøkt å lære opp en som kom med siv.ing papirer utstedt i Egypt. Han kunne dessverre ingenting og vi måtte bare konkludere at denne personen trolig aldri hadde gått på noe høyere utdanning. Skal ikke generalisere ut fra denne ene erfaringen,men jeg tror nok flere ikke nødvendigvis har så høy utdanning. Men at de har en enorm stor drøm om et bedre liv..det tror jeg på. Dette med flyktninger er ekstremt vanskelig og gode løsninger som alltid vil fungere godt mhp integrering finnes nok ikke. Folk er ulike og har ulike måter å tenke på. Ikke alle tankesett lar seg integrere,og ikke alle drømmer om det samme samfunnet heller. Vår tilnærming bør være human,forutsigbar og fornuftig. Her treffer ikke alltid FRP eller ap for den saks skyld. Å invitere taliban for å snakke om kvinners rettigheter eller prøve å demokratisere Libya med å angrepe dem er jo f.eks ikke en fornuftig tilnærming spør du meg... At folk jukser på utdanning er jo ganske normalt, så at det skjer via flyktninger er det ingen tvil om. Kanskje noe forhøyet, men graden er nok ganske lav. Har kjørt taxi med mange ingeniører, advokater og leger opp igjennom livet. I mange land. Nesten alle er flyktning/migranter til landet. Ja, noen lyver nok på seg i taxien og men jeg tror det er ett større problem. Diskriminering. Jeg har dog vært heldig å jobbe med masse migranter innenfor tekniske fag. Har stort sett bare gode ting å si. Også mange ikke migranter som bare er fra det landet eller har flyttet på seg. De er bare folk de også, disse utlendingene... 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet søndag kl 21:32 Del Skrevet søndag kl 21:32 rabler skrev (8 minutter siden): Foreldrene betaler bare en liten del av kostnadene. Det er staten som betaler for barnehageplassene. Det er ikke rom for å "redusere kostnadene" uten at dette går på bekostning av forhold som til syvende og sist går ut over barna. Vel,det var da en bombastisk uttalelse. Jeg mener du tar feil her. Det er alltid ulike tiltak som er mulig. F.eks er det kanskje billigere pr barn i en naturbarnehage der uteområder er naturen,enn i en lukket barnehage med masse ulike rom,lekeapparater osv som krever tilsyn. Er nok flere måter å drive en barnehage på hvor enkelte er mindre ressurskrevende enn andre uten at barna får noe dårligere tilbud av den grunn. Men har man bare bestemt seg at sånn og sånn er det pga en nærmest religiøs holdning til egen verdisyn..vel da kommer man ingen vei 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet søndag kl 22:17 Del Skrevet søndag kl 22:17 Salvesen. skrev (1 time siden): Det er ressurssterke folk som kommer først, de har utdanning, erfaring og penger til å flykte. Du er 9 år for sent ute, det viste seg at syrere hadde lav utdanning. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet søndag kl 22:25 Del Skrevet søndag kl 22:25 DukeNukem3d skrev (8 minutter siden): Du er 9 år for sent ute, det viste seg at syrere hadde lav utdanning. https://www.kommunal-rapport.no/nyheter/mange-syriske-flyktninger-har-hoyere-utdanning-men-faerre-er-i-arbeid/268829 ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå