cptCory Skrevet 16. november Del Skrevet 16. november (endret) Hei, Er nå ute etter en laptop oppgradering da hardisk ikke strekker til og det sikkert ikke hadde gjort noe med mer fres i de andre komponentene heller. Har i dag en 17" MSI GF75 Thin 9SC som ble kjøpt på kampanje for en del år siden. Den har Intel 9300h, 16GB DDR3, 512GB SSD og GTX1650 GPU. Tror jeg betalte rundt 10k den gang. Brukes hovedsaklig til Autodesk Revit (tegneprogram for bygninger) og div kontor applikasjoner på jobben, privat blir det litt Premiere Pro (video redigering) og så tester jeg gjerne ett og annet RTS spillet. Spiller også litt Factorio og når nye Witcher kommer ut hadde det vært fint om det kunne spilles rundt medium grafikk uten at det lagger altfor ille. Laptopen er koblet til en 1440p skjærm når den står hjemme eller på kontoret. Har ikke behov for sykt lang batteritid, men fint om man kan se en film på toget. Jeg har per nå to kandidater som er på kampanje i området 20-25.000,- MSI Vector 16 HX 16" QHD+ 240 Hz: 14900hx, 32GB DDR5, 1TB NVMe SSD, RTX 4080. 25.000,- Acer Predator Helios Neo 16 i9-14X/32/1TB/4070/240Hz 20.000,- Lenovo har også noe lignende Acer maskinen 22.700,- Hvilken ville dere valgt? Jeg lurer også på hvordan forskjellen på ytelse er i dag mellom de forskjellige maskinene på markedet og om man ikke gjør store offerent ved å gå ned til laptopper til rundt 12.000,- og disse vil fungere nærmest like godt til mitt bruk. Som f.eks.Acer Nitro V16 R7-8HS/16/1024/4060 16" 12.995,- Ser frem til å lese deres meninger! Endret 16. november av cptCory Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 17. november Forfatter Del Skrevet 17. november (endret) Jeg endte opp med å gå for Acer'n til 20k på kampanje, bestilte med en ekstra 2TB NVMe. Tenker det blir bra for meg. Endret 17. november av cptCory 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå