Gå til innhold

Har folk egentlig dårlig råd for tiden?

Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Da kjøper en noe annet såklart, men det er nok en ganske unik situasjon. En får større sekker i fra de billige merkene også. Generelt sett bør en kjøpe i store kvantum.

Absolutt ingen unik situasjon, de som kan dra til Sverige og vi som bor på Vestland har helt annen infrastruktur utenom noen større byer. Les deg klok på Norgeskart :)

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kiwi. 

En får kylling kjøttdeig langt billigere enn det som er nevnt. Dere har bare ikke kontroll 

Billigere kyllingkjøttdeig på Kiwi å da eller?

Tror det er 1 og en halv times kjøring fra meg til nærmeste Kiwi.  Da går det litt opp i spinninga. 😄

Endret av Duriello
Leif
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (2 minutter siden):

Absolutt ingen unik situasjon, de som kan dra til Sverige og vi som bor på Vestland har helt annen infrastruktur utenom noen større byer. Les deg klok på Norgeskart :)

Jeg bor på vestlandet... At du ikke har en butikk nær deg som selger større poser med ris er enten vås eller en veldig unik bosituasjon som ikke gjelder folk flest 

Lenke til kommentar
Duriello skrev (1 minutt siden):

Billigere kyllingkjøttdeig på Kiwi å da eller?

Tror det er 1 og en halv times kjøring fra meg til nærmeste Kiwi, da går det litt opp i spinninga. 😄

Selv meny har 600g til samme pris som er nevnt eller 40 kroner for 400g kylling kjøttdeig.

Lenke til kommentar

Jeg bor på vestlandet... At du ikke har en butikk nær deg som selger større poser med ris er enten vås eller en veldig unik bosituasjon som ikke gjelder folk flest 

Bruker bare boil in bag, har råd til det. Kjører ikke lange turer for å få noen sekker ikke jeg vet noe om kvalitet..

Lenke til kommentar
Jarmo skrev (3 minutter siden):

Bruker bare boil in bag, har råd til det. Kjører ikke lange turer for å få noen sekker ikke jeg vet noe om kvalitet..

Det står nok en sekk 2 meter i fra boil in baggen din som inneholder den dårligste risen en får tak i. Asiaterene hadde ikke spist den om de fikk betalt for det engang...

Men for all del kjøp den risen dere ønsker, jeg opplyser bare om billigere løsninger for de som ønsker det:)

Og riskoker gir en helt annen dimensjon av ris ift smak og konsistens.

• Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (4 minutter siden):

Ikke under 20

ris.PNG.7d5f43c58cd29fbedeb3cc015a867132.PNG

Meny er jo stort sett den dyreste plassen en kan handle også... Men en har feks middagsris som er billigere.

Men, om en ønsker kvalitet og lav pris finner en random Asia butikk og kjøper den største sekken de har og dropper luksus risen.

Lenke til kommentar

Det står nok en sekk 2 meter i fra boil in baggen din som inneholder den dårligste risen en får tak i. Asiaterene hadde ikke spist den om de fikk betalt for det engang...

Men for all del kjøp den risen dere ønsker, jeg opplyser bare om billigere løsninger for de som ønsker det:)

Og riskoker gir en helt annen dimensjon av ris ift smak og konsistens.

Kjøper jeg sekker så da må det bli basmatiris.(i tilfelle)

Sitenote: jeg har laget mat her i huset ca. 40 år, startet matlaging allerede i 14-15 års alderen.

Endret av Jarmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var mer bekymret for ett år siden hvor jeg hadde noen måneder på rad med mer utgifter enn inntekter, pga store regninger flere måneder på rad, forsikring, kommunale avgifter og kredittkort regning fra en reise jeg var på.

I år har jeg vært mer bevisst på utgifter, går alltid i tilbudsdisken på butikken først, så handler ut fra om/hva jeg finner der. Ikke kjøpt noe særlig til meg selv og generelt ikke hatt noen utgifter ut over lån og det å leve. Spart nok i løpet av året til å kunne reise på en ny reise neste år 👍 Som er min belønning til meg selv, noe jeg ikke trodde jeg ville få råd til før om 3-4 år på slutten av fjoråret.

Så for egen del, større andel går til lån og faste utgifter, men har ingen krise. 😉

• Liker 2
Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (8 minutter siden):

Var mer bekymret for ett år siden hvor jeg hadde noen måneder på rad med mer utgifter enn inntekter, pga store regninger flere måneder på rad, forsikring, kommunale avgifter og kredittkort regning fra en reise jeg var på.

I år har jeg vært mer bevisst på utgifter, går alltid i tilbudsdisken på butikken først, så handler ut fra om/hva jeg finner der. Ikke kjøpt noe særlig til meg selv og generelt ikke hatt noen utgifter ut over lån og det å leve. Spart nok i løpet av året til å kunne reise på en ny reise neste år 👍 Som er min belønning til meg selv, noe jeg ikke trodde jeg ville få råd til før om 3-4 år på slutten av fjoråret.

Så for egen del, større andel går til lån og faste utgifter, men har ingen krise. 😉

Ja det er helt klart mulig å leve billig. Har gått litt sport i det for meg, hvor lavt klarer en å presse det i hverdagen.

Jeg prøver alltid å få middagen under 50 kroner. Noen ganger går det over, men da henter jeg det fint inn igjen med middager til 20-40 kroner.

Dato disken er jeg alltid innom, men frotser ikke. Er oppmerksom på gode tilbud og prøver alltid å finne den varen som gir billigst pris så lenge det ikke er noe skit.

Lenke til kommentar

"Har folk egentlig dårlig råd for tiden?"

I alle fall de av dere som har fast jobb og inntekt! Har en forhenværende kollega som er litt film-interessert.. Han abonnerer nå på flere film-kanaler uten en gang å se på halvparten! (Og han vet ikke hva han har heller..) 
Jeg hadde FØR prisoppgangen(e) Netflix, men det har jeg ikke råd til lenger, spesielt siden du finner alt på nett GRATIS hvis du leter.. TID har jeg men ikke NOK penger..
Det dyreste jeg har kostet på meg er reklamefrihet på YouTube, vel og merke enn så lenge, det er jo alvorlig dyrt det også!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (11 minutter siden):

"Har folk egentlig dårlig råd for tiden?"

I alle fall de av dere som har fast jobb og inntekt! Har en forhenværende kollega som er litt film-interessert.. Han abonnerer nå på flere film-kanaler uten en gang å se på halvparten! (Og han vet ikke hva han har heller..) 
Jeg hadde FØR prisoppgangen(e) Netflix, men det har jeg ikke råd til lenger, spesielt siden du finner alt på nett GRATIS hvis du leter.. TID har jeg men ikke NOK penger..
Det dyreste jeg har kostet på meg er reklamefrihet på YouTube, vel og merke enn så lenge, det er jo alvorlig dyrt det også!

Hvis folk virkelig vil stramme inn så 10-15 % er mulig for de aller fleste. Dog ikke absolutt alle men men. Fort det kan bli en tusenlappe i mnd..

Jeg har stor forståelse for folk som sliter, sender/gir litt penger her og der det er nødvendig (spleis osv)  Stort sett individuelt hjelp som jeg vet at treffsikkerhet er ivaretatt.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...