DukeRichelieu Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden DobbelDusch virket inflasjonssikker lenge hos Meny, men sist jeg så var den også doblet på Meny. Svært mange matvarer jeg handler har i hvert fall økt med 50 %, men gjerne 100 % også. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Ja det er bare tull de tallene som kommer om 3% økning i matvareprisene eller hva det er. Myndighetene gir ikke riktige tall Det er minst 10% på alt og jeg er sikker på at endel har økt med 50%. Jeg sjekker prisene nøye og ser at alt øker. Noen eksempler som er hinsides. Makrell i tomat Endel frukt og grønt Fisk og kjøtt generelt med noen unntak Egg har økt en god del Youghurt Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Merker meg at noen nevner drivstoffpriser, noe som er bare en liten del i dag; forsikringer har økt, alle reparasjoner med delepriser og arbeidet har økt, bompenger har økt, parkering har økt. Osv. Bilhold er en nødvendig vonde for mange og som koster mye penger. Ser det daglig på SoMe.. Så, summen av alle ørten små utgifter belaster vanlige folk mest. Absolutt alle aktiviterer man har, har steget en del i siste årene. Fakta. Endret 2 timer siden av Jarmo 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Duriello skrev (56 minutter siden): Eksempelvis kyllingkjøttdeig, kostet vel 23 kr eller noe sånt for ett års tid siden, 46 kr nå idag. Kjøper ikke det til vanlig, bare merket meg det. Men kjøper coop basmatiris boilinbag, 50kr ell så for ett års tid siden, tror det var 77kr idag. Gikk for annen variant. (Ja, mindre en dobbling, men likevel en god del mer en hva media hevder prisveksten ligger på.) Kr. 46 for potetgull dip fra Maarud. Ikke at det er en nødvendig vare, men likevel. 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Boing_80 skrev (4 minutter siden): Kr. 46 for potetgull dip fra Maarud. Ikke at det er en nødvendig vare, men likevel. Leste feil, trodde du skrev potetgull pose. Dip kostet vel 10kr pr pk eller så? 😅 Ach.. Those where the days.. Endret 1 time siden av Duriello Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Bare vent inflasjonen skal bli mye verre. Vi er nok snart på bølge 2 med inflasjon aka slik som 70 tallet. Bare å stålsette seg. Invester i ting som også stiger i pris med inflasjonen 1 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Duriello skrev (Akkurat nå): Husker da de kostet 20.. Ah, better times. Husker kyllingkjøttdeig kostet 16.90 400g. Nå er det vel 59 kr om det ikke er på tilbud. Ikke så mange år siden 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Duriello skrev (1 time siden): Eksempelvis kyllingkjøttdeig, kostet vel 23 kr eller noe sånt for ett års tid siden, 46 kr nå idag. Kjøper ikke det til vanlig, bare merket meg det. Men kjøper coop basmatiris boilinbag, 50kr ell så for ett års tid siden, tror det var 77kr idag. Gikk for annen variant. (Ja, mindre en dobbling, men likevel en god del mer en hva media hevder prisveksten ligger på.) Ikke rart en får dårlig råd når en kjøper boil in bag🤣 er jo sinnsyk kilopris. Kjøp kilovis i fra den lokale Asia butikken osv. Samt få riskoker og en har spart penger i mange år fremover 3 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden ltdata skrev (8 minutter siden): Husker kyllingkjøttdeig kostet 16.90 400g. Nå er det vel 59 kr om det ikke er på tilbud. Ikke så mange år siden Kosta 46.70 kr eller så idag. Coop sin tror jeg det var. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Jarmo skrev (16 minutter siden): Merker meg at noen nevner drivstoffpriser, noe som er bare en liten del i dag; forsikringer har økt, alle reparasjoner med delepriser og arbeidet har økt, bompenger har økt, parkering har økt. Osv. Bilhold er en nødvendig vonde for mange og som koster mye penger. Ser det daglig på SoMe.. Så, summen av alle ørten små utgifter belaster vanlige folk mest. Absolutt alle aktiviterer man har, har steget en del i siste årene. Fakta. Drivstoffprisene har jo gått ned, de lå på 30 tallet en periode og ligger nå rundt 20 feks. 1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Salvesen. skrev (5 timer siden): Det er ikke lett å forstå det her. Du mangler optimisme i samfunnet og ønsker å si opp jobben og stille deg i matkø pga formueskatten har gått opp noen promille under støre regjering? Enten har du en enorm formue ellers bryr du deg om hundrelapper som du har fått igjen i redusert innteksskatt uansett, ikke minst i renter på pengene om du har de på sparekonto... Nå er det en skam ute ende at man skal beskatte formuer som ikke genererer noe inntekt. Man straffer folk uten gjeld i dette landet, mens man belønner de som er slave av banken. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden ltdata skrev (10 minutter siden): Husker kyllingkjøttdeig kostet 16.90 400g. Nå er det vel 59 kr om det ikke er på tilbud. Ikke så mange år siden Lol 59 er hinsides. Får vanlig kjøttdeig til 45... Fastpris. Jeg tror dere roter fælt og tar dårlige valg. 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Salvesen. skrev (1 minutt siden): Ikke rart en får dårlig råd når en kjøper boil in bag🤣 er jo sinnsyk kilopris. Kjøp kilovis i fra den lokale Asia butikken osv. Samt få riskoker og en har spart penger i mange år fremover Ja seff, jeg må kjøre ca 8 mil tur/retur og ta en ferge tur/retur for å få tak i billig ris.. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Salvesen. skrev (1 minutt siden): Ikke rart en får dårlig råd når en kjøper boil in bag🤣 er jo sinnsyk kilopris. Kjøp kilovis i fra den lokale Asia butikken osv. Samt få riskoker og en har spart penger i mange år fremover Det var vel kun et eksempel for å fremheve økning i pris. 🙂 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden agvg skrev (Akkurat nå): Nå er det en skam ute ende at man skal beskatte formuer som ikke genererer noe inntekt. Man straffer folk uten gjeld i dette landet, mens man belønner de som er slave av banken. Penger i banken skaper inntekt, i form av renter. Og siden rentene er høye overgår det formueskatten mye. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Salvesen. skrev (1 minutt siden): Drivstoffprisene har jo gått ned, de lå på 30 tallet en periode og ligger nå rundt 20 feks. Er jo det jeg nevner, drivstoffprisene har gått ned takket være bl.a lavere oljepris.. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Salvesen. skrev (Akkurat nå): Lol 59 er hinsides. Får vanlig kjøttdeig til 45... Fastpris. Jeg tror dere roter fælt og tar dårlige valg. Hvor får du vanlig kjøttdeig til 45kr fastpris? 🤨 Er ingen her som sier de kjøper kyllingkjøttdeig, det er kun snakk om prisen. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Jarmo skrev (1 minutt siden): Ja seff, jeg må kjøre ca 8 mil tur/retur og ta en ferge tur/retur for å få tak i billig ris.. Da kjøper en noe annet såklart, men det er nok en ganske unik situasjon. En får større sekker i fra de billige merkene også. Generelt sett bør en kjøpe i store kvantum. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Duriello skrev (2 minutter siden): Hvor får du vanlig kjøttdeig til 45kr fastpris? 🤨 Er ingen her som sier de kjøper kyllingkjøttdeig, det er kun snakk om prisen. Kiwi. En får kylling kjøttdeig langt billigere enn det som er nevnt. Dere har bare ikke kontroll Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 3 minutes ago, Salvesen. said: boil in bag🤣 er jo sinnsyk kilopris Det er faktisk ikke så dyrt. 32 kroner kiloen vs 21 kroner hvis man kjøper 5 kg sekk. Jasminris thai 5 kg 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå