qualbeen Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Dersom det stemmer at vi har lagt igjen mindre penger i butikkene i år, kontra tidligere år, så er det litt sjokkerende. Husk på at vi har hatt kraftig inflasjon i det siste. Du får langt færre gaver for 1000,- i år enn før (gitt at du sammenligner sammenlignbare varer og kvaliteter, såklart). Grunnet inflasjon hadde jeg trodd pengebruken ville gått noe opp - uten at det betydde hverken fler eller «bedre» gaver siden sist. Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden (endret) Boing_80 skrev (På 16.11.2024 den 13.16): Black week er i gang og jeg tipper at folk vil handle som bare det. Matprisene er høye, men utenom litt klaging i mediene og kommentarfeltene i ny og ne går alt sin vante gang. For mange er boliglånet vanskelig å betjene, men de har råd til turer i utlandet. Dette får meg til å lure på om folk egentlig har dårlig råd. Jeg har selv okei økonomi og er ansatt i det offentlige helsevesenet. Jeg tar videreutdanning og det ble bestemt at gruppen skal en tur til England som en avslutning. Dette skal vare i tre dager. Økonomien min er anstrengt mtp. boliglån som skal betjenes, studielånet som skal innbetales, reise til og fra jobben innebærer å passere bomstasjoner med tilhørende bensinutgifter. Jeg setter alltid av penger til sparing, men det blir ikke mye etter at all EK gikk med til boligkjøp. Men jeg er i gang med å bygge opp bufferen igjen. Jeg kan ikke forestille meg turer til utlandet slik situajsonen i Norge er nå. Hva tenker dere? Kan ikke snakke for andre, men for min del er jeg ufør og uten fast bopel, har ikke råd til å leie eller eie noe sted å bo (ike lengere kvalifisert til kommunal bolig i følge loven). dermed har jeg til tider sovet på sofaen til venner av meg, men for det meste av tiden bor jeg i en lavvo ute i skogen å flytter fra sted til sted, også nå på vinteren. Lever på under fattigdomsgrensen og må prioriter mat og regninger (har ikke mange av dem nå om dagen) Endret 21 timer siden av Taylor 1 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Kan ikke si at jeg har dårlig råd, men det koster mer i år å holde julefest for venner og kjente. Prisene er opp og folk er ikke mindre sultne og tørste. 600-700 kr for et kg kjøtt. Ja, det er helt sikkert innenfor, men det merkes når man skal ta regninga for flere. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå