Spillredaksjonen Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Anmeldelse: Mario & Luigi: Brothership Ein kan verkeleg byrje å lure på kven dette spelet er laga for. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
EnGlemtMech Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Spillet er vel laget for folk som er fans av Mario & Luigi-serien, så jeg kan forstå hvorfor anmelderen ikke er fan av spillet. Denne serien er ikke ditt typiske Mario-spill. Det er veldig mye fokus på historien, og hvis man er fan av det (noe som jeg er), treffer spillet blink. Vi har ikke sett et Mario & Luigi spill siden 2018. Kanskje slike fans er en døende art, men jeg setter pris på at Nintendo lagde en ny historie for brødrene. Historisk sett har disse spillene vært relativt vanskelige, og ja, noen av kampene kan virke som de tar evigheter. Mens noen kan tolke det som irriterende, synes jeg at det er utfordrende på en god måte. Kampene er ment for å være en gaunlet i blant og det er jeg ok med. En ting jeg må påpeke er at det anmelderen skriver om at det ikke finnes vanskelighetsgrader er ikke helt riktig. Det blir faktisk forklart til spilleren i Snoutlet School at man kan sette ned vanskelighetsgraden, men gitt noen betingelser. Hvis man taper på en kamp to ganger, får du et nytt valg i "Game Over" skjermen som lar deg velge retry på standard vanskelighetsgrad eller easy vanskelighetsgrad. Om man velger easy mode og taper den kampen, får du enda et nytt valg om å prøve på nytt men i "Cake Walk" vanskelighetsgraden. Så spillet kan være vanskelig, men du kan også gjøre kampene til en bagatell. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) Ikke bare dette men japanske spill generelt har problemet med for mye tekst, også for mye u-nødvendig tekst, som feks Pokemon Arceus som er dynget ned i tekst, det virker også som Google translate er brukt for det er ikke bare dårlig engelsk med u-nødvendig vansklige ord er brukt, i et spill tilsynelatende laget først å fremst for barn (når man ser på figurer & historie). Dette fører til at jeg hele tiden må sitte der å forklare hva som blir sagt, det som er kjipt er jo at spillene i seg selv er så enkle at de lett kunne forklart det med piler å blinkende lys (hvor/hva du skal trykke på - hvilken retning du skal er egentlig alt du trenger å vite). Kjøpte Mario & Luigi på release for jeg missforstod hva det var, jeg har spilt et annet Typ "Mario RPG" før å finner dem dørgende kjedelig, jeg trodde dette var et spill som "it takes two" man måtte samarbeide 2 stk for å komme fremover, det var det absolutt ikke (så slik ut for meg på teaser), Nintendo får man ikke pengene tilbake, ingen av barna gidder spille dette, det er rett til tilbake til alle de andre Mario spillene (Luigi Mansion er også populært).. Kan glemme å få tilbake penger fra Nintendo som nevnt så dette blir nok bare liggende Endret 8 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
Øystein.F. Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden 4 hours ago, EnGlemtMech said: Spillet er vel laget for folk som er fans av Mario & Luigi-serien, så jeg kan forstå hvorfor anmelderen ikke er fan av spillet. Denne serien er ikke ditt typiske Mario-spill. Det er veldig mye fokus på historien, og hvis man er fan av det (noe som jeg er), treffer spillet blink. Vi har ikke sett et Mario & Luigi spill siden 2018. Kanskje slike fans er en døende art, men jeg setter pris på at Nintendo lagde en ny historie for brødrene. Historisk sett har disse spillene vært relativt vanskelige, og ja, noen av kampene kan virke som de tar evigheter. Mens noen kan tolke det som irriterende, synes jeg at det er utfordrende på en god måte. Kampene er ment for å være en gaunlet i blant og det er jeg ok med. En ting jeg må påpeke er at det anmelderen skriver om at det ikke finnes vanskelighetsgrader er ikke helt riktig. Det blir faktisk forklart til spilleren i Snoutlet School at man kan sette ned vanskelighetsgraden, men gitt noen betingelser. Hvis man taper på en kamp to ganger, får du et nytt valg i "Game Over" skjermen som lar deg velge retry på standard vanskelighetsgrad eller easy vanskelighetsgrad. Om man velger easy mode og taper den kampen, får du enda et nytt valg om å prøve på nytt men i "Cake Walk" vanskelighetsgraden. Så spillet kan være vanskelig, men du kan også gjøre kampene til en bagatell. Dette er ikkje vanskegrader, det er ein måte å la deg overkome ein enkelt kamp om gangen. Lenke til kommentar
EnGlemtMech Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Øystein.F. skrev (3 timer siden): Dette er ikkje vanskegrader, det er ein måte å la deg overkome ein enkelt kamp om gangen. Den reduserer vanskelighetsgraden på selve kampen, så i den grenen er den det. Kanskje ikke i vanlig forstand i at man kan velge vanskelighetsgraden før man skal starter spillet, men noe som reduserer utfordringen i kampen er fortsatt en reduksjon i "vanskeligheten". Hvis spillet velger å kalle det "easy/cakewalk mode", ser jeg på det som en grad. Så vi får si oss uenige her. Kan derimot si meg enig på at det ville ikke ha skadet hvis Nintendo la til en tradisjonell vanskelighetsgrad i begynnelsen av spillet. Endret 2 timer siden av EnGlemtMech Typo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå