Gå til innhold

Half-Life 2 fyller 20 år – Valve feirer med oppdatering og dokumentar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 16.11.2024 at 11:34 AM, Alfred_A said:

Nå som vi er i perioden hvor flere spill blir film eller tv-serie, ser jeg frem til en Half Life serie. En film vil aldri kunne dekke spillet.

Har tenkt det samme selv. Black Mesa alene burde ha nok innhold til en hel sesong, særlig om man tar det fra alle de tre vinklene man får i HL, Opposing Force og Blue Shift.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enig, en film vil aldri kunne dekke spillet godt nok. En film kan ta for seg en hendelse, men HL er så mye mer.

Først kom HL1, deretter HL2 og så var det rykter om HL3. Men i stedenfor 3 så ble det HL2 episode 1 og episode 2. Det ble egentlig annonsert en episode 3, men den ble aldri lansert. Så har man også en liten kort episode som heter Lost Coast. Så i nye 20års jubileums pakken som man kan få gratis på steam frem til kl 10 på mandag så går man HL2, HL2 episode 1 og 2 + Lost Coast. Så for de som ikke har det enda, bare å skaffe seg før gratis tilbudet går ut.

HL3 har aldri blitt skikkelig annonser og er enda ikke det. Men det kom som en liten overraskelse at Alyx ble lansert da hvor man følger Alyx fra HL2 og episodene i VR. Dette har ikke jeg spilt enda, har ikke VR briller, men blir nok å teste det en eller annen gang i fremtiden.

Så blir spennende å see om Valve noen gang annonserer en HL3 eller om de bare går på sidesporene slik Alyx har. Tror de er også litt redd for å ødelegge HL sitt gode rykte, så de trår forsiktig + at de ønsker å gjøre det unikt og nyskapende, HL2 med fysikk og gravity gun f.eks.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Rosewell1983 skrev (På 16.11.2024 den 10:54 AM):

Ble det ikke sagt i sin tid at det skulle bli lansert 3 Half-life spill

Det ble sagt mange ganger. Eller i det minste Half life episode 3. Bare se denne videoen.

Dessverre fant Valve ut at det var mye mer lønnsomt å selge spill som andre studioer laget. Da sluttet de i praksis å utvikle spill selv.

Endret av Donkey Kong
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (3 minutter siden):

Det ble sagt mange ganger. Eller i det minste Half life episode 3. Bare se denne videoen.

Dessverre fant Valve ut at det var mye mer lønnsomt å selge spill som andre studioer laget. Da sluttet de i praksis å utvikle spill selv.

Gjennom Steam? Kjenner vi noe til hvor lønnsomt det egentlig er? 🤔

Lenke til kommentar
Zimon skrev (13 timer siden):

Så blir spennende å see om Valve noen gang annonserer en HL3 eller om de bare går på sidesporene slik Alyx har. Tror de er også litt redd for å ødelegge HL sitt gode rykte, så de trår forsiktig + at de ønsker å gjøre det unikt og nyskapende, HL2 med fysikk og gravity gun f.eks.

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke lager HL3. Hvis de ikke planlegger flere HL-spill, burde de i det minste runde av serien på en god måte.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Markiii said:

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke lager HL3. Hvis de ikke planlegger flere HL-spill, burde de i det minste runde av serien på en god måte.

De sa jo at de ville ikke lage et nytt HL spill før de kunne presse spill skaping til nye høyder som de gjorde med HL og HL2, de ville ikke bare lage HL3 med standard bedre grafikk, men ikke bringe noe nytt til spilling, på toppen av det, styres vist steam litt som en semi-anarkistisk sak, bortsett fra vedlikehold og forbedringer på steam platformen, gjør vist folk litt som de vil. 

Det var defor HLA ble laget, de mente VR var eneste måten å presse spill forbi standard FPS med bedre og bedre grafikk.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle snappe opp en digital variant av både Orange Box og Half-Life 1-samlingen (selv om jeg allerede har begge deler fysisk i eske), men når det er godkjenninger i hytt og pine, og man må være helt klar over at man kun leier spillet...så ble det kun Black Mesa.

Har allerede en fungerende piratkopiert Half-Life 2, med Episode 1 og 2, (og Black Mesa) som fungerer utmerket. Så når Steam er så vanskelige kan de bare ha det så godt.

I mangel av Episode 3 så fortjener ihvertfall Crowbar Collective litt støtte for arbeidet dem har gjort med Black Mesa. For Xen i Black Mesa ser...vel, "nydelig" er ikke egentlig dekkende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...