Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Legge gulv - må tette sprekk mellom 2 gulv

Anbefalte innlegg

Hei,

Håper noen har tips her. Skal legge laminat oppå disse gulvene. Mellom disse gulvene er det 6 mm forskjell, dette skal jeg jevne ut men hunton trinnlydsplater. Men er det noen som vet hva jeg kan tette sprekken med?

Takk for eventuelle svar! :)

Image (4).jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Milhouse85 skrev (10 minutter siden):

https://www.obsbygg.no/tips-og-rad/maling-og-tilbehor/sa-enkelt-fikser-du-sprekker-i-treverket

Det enklest er vel bare å ta med bilde til en byggevareforhandler og spørre. 

Enig. Stort sett får man gode råd i en byggevareforetning.

Ellers, gitt at du skal legge gulv over, kan det godt hende det bare å dytte noe "guffe" nedi der. Bare pass på at massen du putter nedi er fleksibel. Så lenge du dekker over med trinnlyd og gulv, kan det godt hende litt isolasjon vil holde.

Det eneste som kan være greit å passe på er om det er noe svikt i denne overgangen fra før. I så fall kan du få knirk hvis dette gir etter når du går på det.

(Litt vanskelig å se fra bildene, men hvis enden(e) av det gamle gulve "flyter" og ikke ligger på noe under, kan de svikte litt. Da burde man kanskje skjære opp litt og bygge upp under eller gjøre noe annet lurt... Men her er jeg langt ut i "synse-land". :) )

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! Legger ved bilde som viser litt bedre 😁 Planen er å legge gulvet gjennom hele rommet her. Så der det er vinylbelegg nå skal det legges 6 mm silencio plater for (det er 6mm høydeforskjell mellom disse gulvene). Så tenkte jeg at det kunne være lurt å fylle sprekken med noe for å unngå svikt. Helt til høyre i bildet ser man at sprekken er større.

IMG_2074.png

Endret av dacunha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...