afixy Skrevet torsdag kl 14:52 Del Skrevet torsdag kl 14:52 Hei Er det noen som jobber som farmasøyt/reseptarfarmasøyt på apotek og kan fortelle meg hva grunnlønna og ansiennitet er? Er det noen apotektekniker som kan fortelle meg det samme? Jada, har søkt på google, men spriket er veldig stort hva jeg finne. Så ønsker svar fra en i faktisk jobb i apotek i 2024. Kan noen være så snill å hjelpe meg? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet torsdag kl 14:58 Del Skrevet torsdag kl 14:58 Denne siden bruker SSB tall, så de burde være ganske representative vil jeg tro. https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/farmasoyt 1 Lenke til kommentar
afixy Skrevet torsdag kl 15:01 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 15:01 Uderzo skrev (Akkurat nå): Denne siden bruker SSB tall, så de burde være ganske representative vil jeg tro. https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/farmasoyt Takk! Denne siden er absolutt den første jeg sjekker ut når det er snakk om lønn eller studieforløp. Den gir nok en god pekepinne men samtidig ikke helt nøyaktig ut i fra egne erfaringer. Dersom ønsker jeg informasjon fra personell i reell jobb. Men kan nok forholde meg til denne siden egentlig Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet torsdag kl 17:42 Del Skrevet torsdag kl 17:42 Tallene som utdanning.no bruker, med mindre du endrer det, er medialønnen. Det er etter min mening den beste måten å få et realistisk tall, basert på lønnen til 1900 farmasøyter. Hvis en person sier 580 000 og en annen 800 000 her på forumet, så blir du ikke spesielt klokere 2 Lenke til kommentar
afixy Skrevet 6 timer siden Forfatter Del Skrevet 6 timer siden Uderzo skrev (På 14.11.2024 den 6:42 PM): Tallene som utdanning.no bruker, med mindre du endrer det, er medialønnen. Det er etter min mening den beste måten å få et realistisk tall, basert på lønnen til 1900 farmasøyter. Hvis en person sier 580 000 og en annen 800 000 her på forumet, så blir du ikke spesielt klokere Det er nok temmelig riktig, men har et par spørsmål til noen som jobber innen apotek Dersom en person sier 580 000 er dette realistisk mens annen part 800 000 som ikke er dagligleder/apoteker ville juget ... Kan noen fortelle meg hvordan tilleggene er i apotek bransjen? Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden On 14.11.2024 at 3:52 PM, afixy said: Jada, har søkt på google, men spriket er veldig stort hva jeg finne. Så ønsker svar fra en i faktisk jobb i apotek i 2024. Kan noen være så snill å hjelpe meg? Beklager for å ikke svare på det du spør om, men jeg lurer oppriktig på hvorfor du spør. Jeg har mange slike kollegaer, men som så mange andre steder, føler jeg ikke lønn er noe som er naturlig å spørre inn til. Jeg har dog inntrykk av at de er veldig glade for jobben. Det er i grunn en veldig enkel jobb men i tillegg en jobb som har litt status og som gir følelse av å hjelpe folk, noe jeg er sikker på mange av dem setter høyt. Jeg ville ikke valgt den retningen pga lønn, men pga du ønsker å være helsepersonell og hjelpe folk. Lønnen virker å være ganske gjennomsnitlig, helt grei altså, men ikke høy. Lenke til kommentar
rv87 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 1 hour ago, tigerdyr said: Beklager for å ikke svare på det du spør om, men jeg lurer oppriktig på hvorfor du spør. Jeg har mange slike kollegaer, men som så mange andre steder, føler jeg ikke lønn er noe som er naturlig å spørre inn til. Jeg har dog inntrykk av at de er veldig glade for jobben. Det er i grunn en veldig enkel jobb men i tillegg en jobb som har litt status og som gir følelse av å hjelpe folk, noe jeg er sikker på mange av dem setter høyt. Jeg ville ikke valgt den retningen pga lønn, men pga du ønsker å være helsepersonell og hjelpe folk. Lønnen virker å være ganske gjennomsnitlig, helt grei altså, men ikke høy. Ofte er det en range av yrker man kan trivest i og passer til ens egen personlighet (f.eks. det finnes utrolig mange yrker som går ut på å hjelpe mennesker på ulike måter), og så har man kanskje et minimumsmål av livsstil man ønsker å oppnå og må da undersøke hvilke av de yrkene som har en lønn som gjør livsstilen mulig. Selvsagt, når livvstilen man ønsker å oppnå er helt uoppnåelig i de yrkene som passer ens personlighet, så er det bare et tidsspørsmål om når man blir utbrent når den eneste grunnen til at man har valgt en utdanning og yrke er på bakgrunn av lønn. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden afixy skrev (4 timer siden): Dersom en person sier 580 000 er dette realistisk mens annen part 800 000 som ikke er dagligleder/apoteker ville juget ... Javel, så du ville ha blitt klokere av det fordi? Og hvorfor skulle noen lyve? Folk som har den utdannelsen jobber også i andre bransjer, f.eks legemiddelindustrien, ikke bare apoteker. Medianlønnen blant farmasøyter er ifølge SSB, 693 000kr, det vil si en halvpart ligger under og den andre halvparten over. Det vil si at mange arbeidstakere sannsynligvis vil tjene et sted mellom 600 000 og 800 000. Andre faktorer er sektor, bransje og utdanningsnivå som kan påvirke lønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå