Maskinfører Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Eriksendrul skrev (Akkurat nå): Stalsberg skole ble oppløst/lagt ned i 2012 Men hvem overtok ? Lillestrøm Kommune ? Var noe om noe Sagdalen eller no 😉 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Maskinfører skrev (Akkurat nå): Men hvem overtok ? Lillestrøm Kommune ? Var noe om noe Sagdalen eller no 😉 Skedsmo Kommune som Stalsberg skole var en del av ble jo også oppløst i 2020, Det er nå Lillestrøm kommune som i dag eier bygget, Jeg er eiers representant for dette og flere bygg i den kommunen, Og siden det er så mye ugang i verden har vi fått beskjed om at tilfluktsrom ikke lenger skal fylles med div drit og møbler, så da vil skolen ha denne vekk. Vekk er i dette tilfelle hjem til meg, uavhengig om jeg får den registrert på meg eller ikke. Men det gjør det som nevnt lettere ved eventuelt videre salg, om noen skulle ønske å få skilter og/eller forsikring på den. 1 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Eriksendrul skrev (4 minutter siden): Skedsmo Kommune som Stalsberg skole var en del av ble jo også oppløst i 2020, Det er nå Lillestrøm kommune som i dag eier bygget, Jeg er eiers representant for dette og flere bygg i den kommunen, Og siden det er så mye ugang i verden har vi fått beskjed om at tilfluktsrom ikke lenger skal fylles med div drit og møbler, så da vil skolen ha denne vekk. Vekk er i dette tilfelle hjem til meg, uavhengig om jeg får den registrert på meg eller ikke. Men det gjør det som nevnt lettere ved eventuelt videre salg, om noen skulle ønske å få skilter og/eller forsikring på den. Jeg ser den men jeg kjøpte en gang en uregistrert tilhenger på ett gamlehjem en gang og ledelsen der underskrev på salgsmelding du burde prøve og snakke med kommunen så lenge de har hatt eierskap til mopeden så skulle det kunne la seg gjøre 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Maskinfører skrev (Akkurat nå): Jeg ser den men jeg kjøpte en gang en uregistrert tilhenger på ett gamlehjem en gang og ledelsen der underskrev på salgsmelding du burde prøve og snakke med kommunen så lenge de har hatt eierskap til mopeden så skulle det kunne la seg gjøre jeg er i dette tilfelle kommunen, men de stusser vell litt om jeg leverer en salgsmelding der jeg både er selger og kjøper. 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Eriksendrul skrev (2 minutter siden): jeg er i dette tilfelle kommunen, men de stusser vell litt om jeg leverer en salgsmelding der jeg både er selger og kjøper. Prøv om du har tillatelse til det 😉 har de bedt deg om å kvitte seg med mopeden får de jaggu meg skrive under også 😉👍 Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Hollabaloo skrev (2 timer siden): En "kunnskapsbedrift" med andre ord Men fortsatt står mopeden registrert på Stalsberg skole, så as-is vil du ikke få den registrert på deg (jeg antar du ønsker å kunne bruke den på offentlig vei eller selge den videre etter oppussing til noen som ønsker å bruke den på offentlig vei). Dersom nåværende eier ikke finnes, så å si, kan vegvesenet omregistrere den om til nåværende eier? Jeg kjøpte for mange år siden en tilhenger som var registrert på et firma som var nedlagt 15 år tidligere, hvor begge eiere av firmaet var døde. Det holdt da med en mail om situasjonen, + min personalia, så var den plutselig registrert i mitt navn. Kan muligens være noe mer omstendelig enn for 10 år siden, men det er ikke umulig å registrere noe som "ingen" eier. Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Valmeth skrev (8 minutter siden): Dersom nåværende eier ikke finnes, så å si, kan vegvesenet omregistrere den om til nåværende eier? Jeg kjøpte for mange år siden en tilhenger som var registrert på et firma som var nedlagt 15 år tidligere, hvor begge eiere av firmaet var døde. Det holdt da med en mail om situasjonen, + min personalia, så var den plutselig registrert i mitt navn. Kan muligens være noe mer omstendelig enn for 10 år siden, men det er ikke umulig å registrere noe som "ingen" eier. Absolutt. Det var jeg som misforsto, jeg trodde Stalsberg skole som dukker opp når du googler nå, var "beslektet" med Stalsberg skole som sto oppført som eier. Men det har TS presisert at ikke er tilfellet. Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Eriksendrul skrev (1 time siden): Kanskje ikke så dumt, Er også i besittelse av den 1977 model Puch moped, men den vet jeg om mulig enda mindre om, rar moped. Den er ikke i like god stand, men relativt hel og pen. Har du fått noen private meldinger fra noen her på forumet ennå som er interessert i å kjøpe? Skulle ikke forundre meg om det dukker opp noen håpefulle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå