Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Honda MT5 Moped, Noen som kan noe om denne?


Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Men hvem overtok ? Lillestrøm Kommune ? Var noe om noe Sagdalen eller no 😉 

Skedsmo Kommune som Stalsberg skole var en del av ble jo også oppløst i 2020, Det er nå Lillestrøm kommune som i dag eier bygget, Jeg er eiers representant for dette og flere bygg i den kommunen, Og siden det er så mye ugang i verden har vi fått beskjed om at tilfluktsrom ikke lenger skal fylles med div drit og møbler, så da vil skolen ha denne vekk. Vekk er i dette tilfelle hjem til meg, uavhengig om jeg får den registrert på meg eller ikke. Men det gjør det som nevnt lettere ved eventuelt videre salg, om noen skulle ønske å få skilter og/eller forsikring på den.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Eriksendrul skrev (4 minutter siden):

Skedsmo Kommune som Stalsberg skole var en del av ble jo også oppløst i 2020, Det er nå Lillestrøm kommune som i dag eier bygget, Jeg er eiers representant for dette og flere bygg i den kommunen, Og siden det er så mye ugang i verden har vi fått beskjed om at tilfluktsrom ikke lenger skal fylles med div drit og møbler, så da vil skolen ha denne vekk. Vekk er i dette tilfelle hjem til meg, uavhengig om jeg får den registrert på meg eller ikke. Men det gjør det som nevnt lettere ved eventuelt videre salg, om noen skulle ønske å få skilter og/eller forsikring på den.

Jeg ser den men jeg kjøpte en gang en uregistrert tilhenger på ett gamlehjem en gang og ledelsen der underskrev på salgsmelding du burde prøve og snakke med kommunen så lenge de har hatt eierskap til mopeden så skulle det kunne la seg gjøre 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Jeg ser den men jeg kjøpte en gang en uregistrert tilhenger på ett gamlehjem en gang og ledelsen der underskrev på salgsmelding du burde prøve og snakke med kommunen så lenge de har hatt eierskap til mopeden så skulle det kunne la seg gjøre 

jeg er i dette tilfelle kommunen, men de stusser vell litt om jeg leverer en salgsmelding der jeg både er selger og kjøper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hollabaloo skrev (2 timer siden):

En "kunnskapsbedrift" med andre ord :) Men fortsatt står mopeden registrert på Stalsberg skole, så as-is vil du ikke få den registrert på deg (jeg antar du ønsker å kunne bruke den på offentlig vei eller selge den videre etter oppussing til noen som ønsker å bruke den på offentlig vei). 

Dersom nåværende eier ikke finnes, så å si, kan vegvesenet omregistrere den om til nåværende eier?

Jeg kjøpte for mange år siden en tilhenger som var registrert på et firma som var nedlagt 15 år tidligere, hvor begge eiere av firmaet var døde. Det holdt da med en mail om situasjonen, + min personalia, så var den plutselig registrert i mitt navn.

Kan muligens være noe mer omstendelig enn for 10 år siden, men det er ikke umulig å registrere noe som "ingen" eier.

Lenke til kommentar
Valmeth skrev (8 minutter siden):

Dersom nåværende eier ikke finnes, så å si, kan vegvesenet omregistrere den om til nåværende eier?

Jeg kjøpte for mange år siden en tilhenger som var registrert på et firma som var nedlagt 15 år tidligere, hvor begge eiere av firmaet var døde. Det holdt da med en mail om situasjonen, + min personalia, så var den plutselig registrert i mitt navn.

Kan muligens være noe mer omstendelig enn for 10 år siden, men det er ikke umulig å registrere noe som "ingen" eier.

Absolutt. Det var jeg som misforsto, jeg trodde Stalsberg skole som dukker opp når du googler nå, var "beslektet" med Stalsberg skole som sto oppført som eier. Men det har TS presisert at ikke er tilfellet.

Lenke til kommentar
Eriksendrul skrev (1 time siden):

Kanskje ikke så dumt, Er også i besittelse av den 1977 model Puch moped, men den vet jeg om mulig enda mindre om, rar moped. Den er ikke i like god stand, men relativt hel og pen.

Har du fått noen private meldinger fra noen her på forumet ennå som er interessert i å kjøpe? Skulle ikke forundre meg om det dukker opp noen håpefulle. 

Lenke til kommentar

Tråden har vel belyst gankse godt kven eigaren av mopeden er, det er Lillestrøm kommune. Og gjer biltilsynet jobben sin må du ha underskrift frå ein med myndigheit til å selge mopeden i Lillestrøm kommune. Akkurat å finne denne personen kan bli største utfordringa.

Slik det fungerer er at all eigedom til kommunale barne og ungdomsskular er kommunal eigedom. Blir ein skule lagt ned så er alle eigedelane kommunen sin eigedom. Og ingen kommuner "opphører" å eksistere i anna enn namnet. Blir to kommunar slått saman så følger alle eigedelar med inn i den nye kommunen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 14.11.2024 at 10:27 PM, Eriksendrul said:

Stalsberg skole ble oppløst/lagt ned i 2012

 

16 hours ago, Samms said:

Tråden har vel belyst gankse godt kven eigaren av mopeden er, det er Lillestrøm kommune. Og gjer biltilsynet jobben sin må du ha underskrift frå ein med myndigheit til å selge mopeden i Lillestrøm kommune. Akkurat å finne denne personen kan bli største utfordringa.

Slik det fungerer er at all eigedom til kommunale barne og ungdomsskular er kommunal eigedom. Blir ein skule lagt ned så er alle eigedelane kommunen sin eigedom. Og ingen kommuner "opphører" å eksistere i anna enn namnet. Blir to kommunar slått saman så følger alle eigedelar med inn i den nye kommunen.

 

Lenke til kommentar
On 11/14/2024 at 10:32 PM, Eriksendrul said:

Skedsmo Kommune som Stalsberg skole var en del av ble jo også oppløst i 2020, Det er nå Lillestrøm kommune som i dag eier bygget, Jeg er eiers representant for dette og flere bygg i den kommunen,

Det der bør du være særdeles forsiktig med, ellers kan du fort ende opp med å miste jobben og en tiltale for underslag el. Kjøper du den og selger den for mer enn du har brukt så er du på tynn is.

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (På 14.11.2024 den 2:08 PM):

Skru av forgasseren del den og rens den. Garantert mye grønn guffe i den.

Eller bare kjøp en ny forgasser hvis du ikke gidder å sitte med tannbørste og bremserens.

husker ikke om det er ekstern oljetank på disse. Hvis det er, så koble den vekk og bland bensin sjøl fem til du er sikker på at oljepumpa virker.

Det er ekstern oljetank, men jeg hadde også olje i bensinen for sikkerhet skyld.

Det var det elektriske som røyk på min, husker ikke hva det heter coilen?

Jeg fant ikke ut av det selv men nye eieren fant det ut etter slit og bytting av deler fra en dele moped.

Denne er en av de bedre mopedene fra den gang, Suzuki tsx var best.. med mt-5 hakk i hel.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gouldfan skrev (På 18.11.2024 den 15.14):

Det er ekstern oljetank, men jeg hadde også olje i bensinen for sikkerhet skyld.

Det var det elektriske som røyk på min, husker ikke hva det heter coilen?

Jeg fant ikke ut av det selv men nye eieren fant det ut etter slit og bytting av deler fra en dele moped.

Denne er en av de bedre mopedene fra den gang, Suzuki tsx var best.. med mt-5 hakk i hel.

Hadde en 1991 TSX hvit og grønn var bra den ☺️

Lenke til kommentar
On 11/18/2024 at 3:14 PM, Gouldfan said:

Denne er en av de bedre mopedene fra den gang, Suzuki tsx var best.. med mt-5 hakk i hel.

Det varierte sterkt med hva man mener med "best". Ulempen  med TSX var totalt mangel på drag. De gikk fort på flata men lå langt bak DT og MT5 i skau og terreng.

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (7 timer siden):

Det varierte sterkt med hva man mener med "best". Ulempen  med TSX var totalt mangel på drag. De gikk fort på flata men lå langt bak DT og MT5 i skau og terreng.

Det er ikke sånn jeg husker det. TSX og MT-5 var mest attraktive, DT var regnet som den «daue». Men i den aldersgruppen var det mye sterke meninger og «etablerte sannheter» basert på ganske sviktende grunnlag (erfaring med få mopeder og mye ryktespredning) 

Husker det var vanlig å bytte drev og montere trimsett på alle disse 3. 

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Hollabaloo said:

Det er ikke sånn jeg husker det. TSX og MT-5 var mest attraktive, DT var regnet som den «daue».

Helt korrekt. Helt til TSX skulle prøve seg på terreng. De måtte ha mye fart. Dog gikk de fortere på flatmark.

Lenke til kommentar

DT var helt tragisk med sperre... Daglig Trøbbel kalte folk den, en mer daukjørt moped fantes ikke.

Muligens Honda PX var litt verre og svakere, men samtidig var den veldig enkel å jobbe med om noe skulle fikses.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Var morsomt å høre på alle unnskyldningene til TSX-folka mens de står i bunnen av skråninger og ikke kommer opp mens vi med DT(R) står på toppen og roper "hvorfor kommer dere ikke etter?". 😛 Det var helt utrolig hvor dårlig de trakk.

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (1 time siden):

Helt korrekt. Helt til TSX skulle prøve seg på terreng. De måtte ha mye fart. Dog gikk de fortere på flatmark.

Husker at TSX var sprekere enn DT i all vanlig trafikk inkl oppoverbakker, men hvordan de var til terrengkjøring i forhold til hverandre har jeg ingen erfaring med, så der får jeg tro deg på ditt ord. Jeg tok med meg en TSX i skogen med bratte og steinete stigninger en gang, og da ble den relativt raskt ekstremt dau, sikkert pga høy belastning i lav fart og manglende kjøling? 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Hollabaloo said:

Jeg tok med meg en TSX i skogen med bratte og steinete stigninger en gang, og da ble den relativt raskt ekstremt dau, sikkert pga høy belastning i lav fart og manglende kjøling? 

Motorene i TSX er laget for mer kraft på høyere turtall. Det gjør de velegnet på vei og lett terreng men sliter der hvor man ikke klarer å holde farta eller turtallet. DT-motoren er stikk motsatt. Så den er ganske laber på turtallet men drar derimot godt fra bunn av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...