Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dame sin fortid

Gjest c1085...92e

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fustasjeopphengsforkobling skrev (2 minutter siden):

Det sier selvsagt veldig mye om begge.

Gjør det? Tror nesten hvilken som helst dame som ser ok ut kan klare å få seg 25+ samleier i løpet av noen år med forskjellige menn uten å skrape bunnen av tønna. Jeg kan si at hun trolig er veldig seksuelt liberal og ser ikke på samleie som noe veldig høytidelig.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (1 minutt siden):

Gjør det? Tror nesten hvilken som helst dame som ser ok ut kan klare å få seg 25+ samleier med forskjellige menn uten å skrape bunnen av tønna.

Ja, hvis målet er at tønna aldri tømmes og man er interessert i en konstant strøm, helt riktig. Som også sier mye om vedkommende. Om det ikke bryr deg er en helt annen sak.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (5 minutter siden):

Ja, hvis målet er at tønna aldri tømmes og man er interessert i en konstant strøm, helt riktig. Som også sier mye om vedkommende. Om det ikke bryr deg er en helt annen sak.

Si man er ute på byen hver helg med noen venninner og feirer singellivet i 2 år, så skal det ikke mer enn at 1/4 av byturene ender med å bli med en fin fyr hjem på kvelden før man har gått gjennom 25 forskjellige partnere.

Er hun 28 så har hun sikkert gjort dette over 10 år og har i snitt hatt 2,5 menn i året hun har blitt med hjem. Er dette skrekkelig mye?

Lenke til kommentar
MrL skrev (33 minutter siden):

Det sier litt om hvor lite integritet menn har. Du finner nok av menn som vil ha en kvinne uavhengig.

Feil.

Man kan ha en laaaang rekke av kriterier til kvinner, men antall tidligere partnere er ikke en dealbreaker. En person er så mye mer enn antall tidligere sexpartnere, vettu. Det samme gjelder selvsagt andre vei.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (8 minutter siden):

Gjør det? Tror nesten hvilken som helst dame som ser ok ut kan klare å få seg 25+ samleier i løpet av noen år med forskjellige menn uten å skrape bunnen av tønna. Jeg kan si at hun trolig er veldig seksuelt liberal og ser ikke på samleie som noe veldig høytidelig.

Dette er den åpenbare fasiten.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (2 minutter siden):

Si man er ute på byen hver helg med noen venninner og feirer singellivet i 2 år, så skal det ikke mer enn at 1/4 av byturene ender med å bli med en fin fyr hjem på kvelden før man har gått gjennom 25 forskjellige partnere.

Er hun 30 så har hun sikkert gjort dette over 10 år og har i snitt hatt 2,5 menn i året hun har blitt med hjem. Er dette skrekkelig mye?

Sånn kjapt googlet er medianen for antall sex partnere for menn og kvinner 4,2 for alder 25-44, ikke inkludert de som har 0 - så ja det er det mye.

• Liker 1
Lenke til kommentar
MrL skrev (2 minutter siden):

Sånn kjapt googlet er medianen for antall sex partnere for menn og kvinner 4,2 for alder 25-44, ikke inkludert de som har 0 - så ja det er det mye.

Greia med median er at det er folk over og folk under den. Skal jeg gjette så er den soleklart største faktoren at noen får seg fast partner tidligere enn andre.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (10 minutter siden):

Er hun 30 så har hun sikkert gjort dette over 10 år og har i snitt hatt 2,5 menn i året hun har blitt med hjem. Er dette skrekkelig mye?

Det får bli opptil enhver å bestemme hvem og hvor mange man vil ha seg med, og hva som er for mye. For min del er jeg ikke interessert i noen som ser på folk som objekter for en slags "utveksling av tjeneste" hvor målet er ren nytelse. Er det snakk om at man har vært "dum i fylla" en gang eller to, eller har vært "15-16 år og forelsket" så kan jeg skjønne slikt, men at man har lært at det ikke var helt lurt, det kan jeg forstå. Men om målet er "tøm og røm" til langt oppi voksen alder så er jeg ikke interessert.

Så jeg er helt for at man er åpen om slikt. Det blir jo isåfall vinn-vinn. Jeg ville ikke hatt et forhold uten ærlighet og åpenhet uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (1 minutt siden):

Er det snakk om at man har vært "dum i fylla" en gang eller to, eller har vært "15-16 år og forelsket" så kan jeg skjønne slikt, men at man har lært at det ikke var helt lurt, det kan jeg forstå.

De fleste velger ikke sexpartnere i fylla, de gjør utvelgelsen edru hjemme i stua mens de er på Tinder. 

Lenke til kommentar

Her var det mange usikkre og snerpete mannfolk 😆

Jeg fatter ikke at folk kalrer å være så unitelligente OG usikkre at dette er et problem. Om hun har ligget med 100 stykker og så velger deg, så betyr jo det at av de hundre hun har vært intime med så var det du som hadde alt hun ville ha.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (8 minutter siden):

Det får bli opptil enhver å bestemme hvem og hvor mange man vil ha seg med, og hva som er for mye. For min del er jeg ikke interessert i noen som ser på folk som objekter for en slags "utveksling av tjeneste" hvor målet er ren nytelse. Er det snakk om at man har vært "dum i fylla" en gang eller to, eller har vært "15-16 år og forelsket" så kan jeg skjønne slikt, men at man har lært at det ikke var helt lurt, det kan jeg forstå. Men om målet er "tøm og røm" til langt oppi voksen alder så er jeg ikke interessert.

Så jeg er helt for at man er åpen om slikt. Det blir jo isåfall vinn-vinn. Jeg ville ikke hatt et forhold uten ærlighet og åpenhet uansett.

Ok. Men argumentet mitt er som sagt at disse preferansene sier mer om deg enn om henne. At man har et avslappet forhold til sex betyr ikke at man ikke er i stand til å knytte betydningsfulle relasjoner.

Men at et avslappet forhold til sex skal utfordre din evne til å knytte en betydningsfull relasjon til henne antyder jo at det er noen underliggende komplekser, eller manglende evne til å forstå hva det innebærer å ha sex med 2,5 menn i året i 10 år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (7 minutter siden):

Ok. Men argumentet mitt er som sagt at disse preferansene sier mer om deg enn om henne. At man har et avslappet forhold til sex betyr ikke at man ikke er i stand til å knytte betydningsfulle relasjoner.

Men at et avslappet forhold til sex skal utfordre din evne til å knytte en betydningsfull relasjon til henne antyder jo at det er noen underliggende komplekser, eller manglende evne til å forstå hva det innebærer å ha sex med 2,5 menn i året i 10 år.

Sexliv er privat, og jeg har ingen intensjon om å legge ut om mitt sexliv, men er mer enn nok tilfreds for å si det sånn. Så ingen komplekser for det her i gården. Argumentet mitt er at det sier noe om begge. Hvorfor har jeg forklart. Sex er det mest intime man fysisk kan dele sammen, og uten kjærlighet er det en ren hedonistisk objektifisering og nytelses-utvekslingstjeneste.

Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (9 minutter siden):

Jeg har merket meg det de siste årene ja, men slik er ikke jeg vant til, og den slags er jeg heller ikke interessert i.

Det kan jo være en opplevelse som utvider horisonten din noe. 
siden du deltar ivrig i denne diskusjonen antar jeg at du er interessert i sex. Å finne en partner som er det samme selv etter å ha erhvervet praktisk erfaring og skills er logisk sett i din interesse.

Endret av Orion666
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (Akkurat nå):

Sexliv er privat, og jeg har ingen intensjon om å legge ut om mitt sexliv, men er mer enn nok tilfreds for å si det sånn. Så ingen komplekser for det her i gården. Argumentet mitt er at det sier noe om begge. Hvorfor har jeg forklart.

Var ikke nysgjerrig. Komplekser kan være så mangt, om det er misunnelse, religion, etikk eller misogyni.

Jeg står fast på at en kvinne som har hatt 25 forskjellige partnere ikke sier stort mer enn at hun har vært singel i en stund, er sånn passe attraktiv og er seksuelt liberal. Men om en (hypotetisk) mann skulle steile over dette så begynner jeg mer å tenke mindreverdighetskomplekser, religiøse komplekser eller behov for å seksuelt kontrollere/undertrykke, som er mye mer definerende for hvordan en person er ellers.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (3 minutter siden):

Det kan jo være en opplevelse som utvider horisonten din noe. 
siden du deltar ivrig i denne diskusjonen antar jeg at du er interessert i sex. Å finne en partner som er det samme selv etter å ha erhvervet praktisk erfaring og skills er logisk sett i din interesse.

Jeg deltar her, som i en rekke andre tråder, først og fremst fordi jeg har barn selv - og som jeg er interessert i at skal få et best mulig liv.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (21 minutter siden):

Gjør det? Tror nesten hvilken som helst dame som ser ok ut kan klare å få seg 25+ samleier i løpet av noen år med forskjellige menn uten å skrape bunnen av tønna.  Jeg kan si at hun trolig er veldig seksuelt liberal og ser ikke på samleie som noe veldig høytidelig.

Nettopp. De aller, aller fleste kvinner kan uten nevneverdige problemer få 25+ partnere. De aller, aller færreste kvinner velger/ønsker det, og de aller fleste har antagelig et annet forhold til å dele kroppen med andre, der de foretrekker  sex med en partner de kjenner godt og stoler på. Det virker de fleste (kvinner og menn) å synes er attraktivt. 

Zepticon skrev (7 minutter siden):

Her var det mange usikkre og snerpete mannfolk 😆 

Jeg fatter ikke at folk kalrer å være så unitelligente OG usikkre at dette er et problem. Om hun har ligget med 100 stykker og så velger deg, så betyr jo det at av de hundre hun har vært intime med så var det du som hadde alt hun ville ha.

Med en slik argumentasjon er det fort gjort å tenke at "på seg selv kjenner en andre", og kanskje at dere speiler hverandre godt. 

Om noen har ligget med 100 stykker eller på andre måter har en adferd som avviker veldig fra normen tror jeg de aller fleste i alle fall vil tenke seg om en ekstra gang, og reflektere litt over om det kanskje ligger noe mindre heldig under. Kanskje var det ikke heller så mange av disse 100 som var så interessert i noe varig heller. 

Jeg tror vi bør forsøke å kunne diskutere dette temaet uten å kjefte og slenge ufinheter mot hverandre. Det er helt greit å ha mange partnere om en ønsker det. Samtidig må det være helt greit å foretrekke en mer "normal" adferd hos sin partner. Det gjør faktisk de aller fleste kvinner og menn, og jeg tror ikke vi gjør noen tjenester ved å underslå det. 

https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/14747049231165687

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...