Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dame sin fortid

Gjest c1085...92e

Anbefalte innlegg

Et menneske som har levd i et langt monogamt forhold, her i tråden omtalt som person A, kan like gjerne ha funnet ut at personen kun vil ha ONS for fremtiden, og fort sette nye rekorder på antall sexpartnere. 

Er det virkelig så skummelt å forholde seg til at mennesker endrer seg gjennom livet? Er det skam som er problemet? Skam over å ikke ha kontroll over andre mennesker og livets gang? Panisk avhengighet til en perfekt fasade som speiler hvor ekstremt suksessfull man er som mann? Hvor kommer dette bekreftelsesbehovet ifra? Patriarkatet?

Er det ikke slitsomt å ikke eie seg selv?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Neffi said:

Det er et par problemer med forklaringsmodellen din. Man må ha sex for å lage barn. Med 2,5 sexpartnere i året kan vedkommende på 28 år ha fått 12 barn så langt. Ja, helt "uten at noen herdrer og ærer dem med ekteskap".

Og du sitter å peker ut folk med mental uhelse? Trenger man ikke kognitiv helse for sånt?

Prevensjon og kultur. Spiller ingen rolle om man har mye samleie hvis ikke målet ifra starten av har vært å starte en familie. 

Jeg peker på statistikken. Jeg har en klar formening om grunnene, på samme måte som du helt sikkert ikke ønsker å ta innover deg at kulturen kan spille en stor rolle til at statistikkene er som de er.

1 hour ago, Neffi said:

Tror faktisk vi kan klare å bevise det motsatte: Sosialt utilpassede personer med mental uhelse klarer ikke å opprette kontakt med mennesker og har sjelden eller aldri sex.

Begge deler kan være korrekt. Det ene forhindrer ikke det andre. Hvis man ikke blir vurdert, så påvirker det åpenbart mental helse også.

1 hour ago, Neffi said:

Ofte gjemmer de seg bak religion og kyskhet for å slippe å forholde seg til egen helse. Eller de foreller seg selv andre forklaringer på problemet; slikt som at de er for kortvokst, eller andre fysiske attribuer som får fokuset vekk fra egen mental underutvikling og helse.

Så lenge man klarer å finne løsninger, så er det det viktigste. Hvis man forteller seg selv noe som ikke er sant, så gjør man seg selv en bjørnetjeneste. Det er viktig å ha øynene åpne, se samfunnet og kulturen for slik det har blitt, på samme måte som man er selvkritisk når det er på sin plass.

1 hour ago, Neffi said:

Ofte gjemmer de seg bak religion og kyskhet for å slippe å forholde seg til egen helse. Eller de foreller seg selv andre forklaringer på problemet; slikt som at de er for kortvokst, eller andre fysiske attribuer som får fokuset vekk fra egen mental underutvikling og helse.

Viktig å ta vare på egen helse, enig.

1 hour ago, Zepticon said:

Fødselstallene går ned av helt andre grunner enn dette. Som forelder så kan jeg fortelle deg at grunnen til at vi stopper med 2 og ikek 3 som var vanlig da jeg vokste opp er at det ikke er tilrettelagt for å være forelder i dag. Vi må jobbe to jobber for å ha penger til å overleve. Da må ungene være i barnehage og på skola 07.30 til 176.30. Leggetid 19.30 gir oss hele 3 timer om dagen sammen med ungene. Og på denne tiden skal vi rekke å pakke inn hele samlivet med barna, lekser, middag osv. Det går ikke opp. Og må vi gå ned til 60% som hadde vært ideelt, så har vi ikke råd til hus og mat.

Hovedproblemet er at en hel haug med individer aldri blir vurdert som gode nok, og man velger heller å gå på rundgang blant en elite istedenfor å se et menneske som et medmenneske, og ønske om ta ansvar ved å finne et individ man kan satse på langsiktig med familie og det fine som hører med i det dating-makten er på topp.

1 hour ago, Zepticon said:

All statistikk sier det motsatte. Vi har en hel Incel bevegelse som sliter spykisk fordi de ikke får sex. Ikke fordi de får for mye.
Så dette er direkte pisspreik du drar ut av ræva uten noe underlag.

Jeg sier ikke at ONS-adferden ikke påvirker andre også... Det er virkelig ikke merkelig at individer som aldri blir vurdert som gode nok, også kan komme til å slite med mental helse.

Pisspreik og pisspreik, så trigget som dere virker å bli av mine meninger og preferanser, så tenker jeg heller at du kanskje har litt dårlig samvittighet. Mange som sitter alene opp i åra men som var mye aktiv med ONS-adferd. Uten egen familie, men bare minnene ifra glansdagene.

12 minutes ago, Guest 43c9b...fad said:

Fødselstallene har absolutt ingenting å gjøre med " de som har dating - makten"

Anonymous poster hash: 43c9b...fad

Skjønner ikke greia med at du skriver under anonym-funksjonen her... Dette er ikke "Hvorfor er Thai-kvinner så populære"-tråden, så du kunne like godt skrevet under nicket ditt. Måten du skriver på, kjente jeg igjen på med en eneste gang. Grunnen til at jeg stusset, var at ...fe5 ble endret til fad, av en eller annen grunn. Synes det er meget uærlig måte av deg å opptre på, å late som om flere deler ditt narrativ under tråder, når det i realiteten bare er du som skriver.

Lenke til kommentar
Colin. skrev (17 minutter siden):

Pisspreik og pisspreik, så trigget som dere virker å bli av mine meninger og preferanser, så tenker jeg heller at du kanskje har litt dårlig samvittighet.

Du blir jo trigget selv av ONS'ere, folk som ikke deler ditt livssyn, folk som har sex uten at de vil lage barn, osv osv. 😅

Edit* fad er ikke den du tror.

Edit 2* Jeg har sittet å sett på den tv2 dokumentaren som går nå, Under guds øye? Der var det jaggu mye mental uhelse og, kanskje det er for mye ONS'ing? Eller for mye ateisme? 🫣 Eller gjerne for lite av begge deler.

Endret av Duriello
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oksytocin spiller en stor rolle i hvordan vi knytter oss til andre, spesielt gjennom intime relasjoner. Under sex frigjøres oksytocin, noe som kan styrke følelsene av intimitet og båndet mellom partneren.

Det er også snakk om å 'bli for vant til oksytocin', og det finnes en viss debatt rundt dette temaet. Noen mener at en mulig overflod av oksytocin gjennom hyppige seksuelle opplevelser eller annen fysisk nærhet, kan påvirke hvordan vi knytter oss til andre. Hvis kroppen blir vant til høy utskillelse av oksytocin, kan det gjøre det vanskeligere å oppleve samme nivå av tilknytning med nye partnere, ettersom den emosjonelle responsen kan føles mindre intens. 

Kort fortalt er noen redde for at partneren ikke vil ha et like sterkt bånd med dem.

Det er også slik at flere seksuelle partnere øker risikoen for seksuelt overførbare sykdommer. Ikke alt beskyttes nødvendigvis med kondombruk. Et eksempel på dette er HPV. Selv om det finnes en vaksine, så er det mange som enten ikke har tatt den enda eller som ikke får like stor utbytte av å ta den nå.

Endret av Kassettspiller
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (1 time siden):

Et menneske som har levd i et langt monogamt forhold, her i tråden omtalt som person A, kan like gjerne ha funnet ut at personen kun vil ha ONS for fremtiden, og fort sette nye rekorder på antall sexpartnere. 

Det finnes ikke garantier for ting, men nei, det å sammenstille person A og person B som helt likestilt hva gjelder å hoppe på ONS er det ikke grunnlag for. Det finnes folk som har undertrykt sin seksualitet (eller blitt undertrykket). Slike har antakelig enklere for å hoppe på "levva livet"-karusellen med full gass, som kanskje også ender med one-night-stands. Det er antakelig sunt å få sprelt fra seg litt i en slik situasjon, men ONS er neppe noen lur løsning.

Er det virkelig så skummelt å forholde seg til at mennesker endrer seg gjennom livet? Er det skam som er problemet?

Skummelt? Det kommer jo helt an på hva man endrer seg fra - og til. Skam? Jo, mulig det er det for de som driver med det. Var en som tidligere nevnte her at menn som regel bare driter i hele "skammen" når noen påpeker det, mens kvinner gjerne ikke gjør det samme. Istedenfor å kalle menn som holder på slik for det de er; rundbrennere (som menn som driver på slik gjerne bare driter i), så skal kvinner ha det til at man ikke er noen rundbrenner når de gjør det samme. De skal isteden ses på som en slags bauta av selvstendighet og styrke som skal understreke hvor fri man er. LOL! Ligger du rundt sånn er du en billig rundbrenner. Sånn fungerer virkeligheten. 

Skam over å ikke ha kontroll over andre mennesker og livets gang?

Hæ? Skulle jeg skamme meg over at jeg ikke har kontroll over andre? :lol: Hvorfor det? Hvem har klekket ut dette egget? Du? Likesinnede? Menn som vil ha tilgang på friskt kjøtt ute i markedet?

Nei du, du får ikke vri din egen skam over på at jeg skal kontrollere deg. Det er ikke jeg som stopper deg fra å gjøre akkurat hva du vil. 

Panisk avhengighet til en perfekt fasade som speiler hvor ekstremt suksessfull man er som mann?

LOL! Jeg har ikke hevdet noen "perfekthet" noe sted. Nå spinner du bare vev fra løse luften.

Hvor kommer dette bekreftelsesbehovet ifra?

Det kommer fra din egen fantasi og behov for å rettferdiggjøre og renvaske deg selv.

Patriarkatet?

Innenfor en viss "isme" så er vel dette ortodoksien ja.

Er det ikke slitsomt å ikke eie seg selv?

Er sikkert det, men det vet jeg ingenting om.

Lenke til kommentar
Colin. skrev (42 minutter siden):

Prevensjon og kultur. Spiller ingen rolle om man har mye samleie hvis ikke målet ifra starten av har vært å starte en familie. 

Det er sant at det fødes færre barn fra tilfeldige unnfangelser enn tidligere, med nedgående trend. Poenget mitt var at hvis en kvinne vil bli gravid, så blir hun det, helt uten en manns velsignelse eller det ekstremt fjottete utsagnet ditt om "uten at noen hedrer og ærer dem med ekteskap". Det er et narrativ fra en tid kvinner ikke kunne forsørge avkom selv, og måtte ha en mann av praktiske årsaker. I din verden kan ikke ONS lede til barn. Det er bare tull! Det er ikke det at det eksisterer prevensjon som avgjør om det blir barn eller ikke, men hva kvinnen selv vil.

Jeg peker på statistikken. Jeg har en klar formening om grunnene, på samme måte som du helt sikkert ikke ønsker å ta innover deg at kulturen kan spille en stor rolle til at statistikkene er som de er.

Kulturen med å seksualisere jentebarn er med på å forme unge jenter uten egne sett med grenser rundt tema sex ja. I ungdomstiden har ikke jenter vært igjennom den individualiseringen som behøves for å tenke selvstendige tanker, utenfor gruppetilhørigheten. De styres på mange måter av kulturens forventninger. Men det betyr ikke at de ikke før eller siden vil få selvstendige tanker. Derav peker den naturlige utviklingen mot at de fleste vestlige jenter vil leve opp til samfunnsforventningene (utforske sex) og så finne egne grenser og partner senere i livet. Hvilket egentlig var hele poenget mitt med å angripe diverse tankeganger her, som påstår at damer med mange tidligere sexpartnere trolig ikke klarer monogame parforhold. Det er reinspikka tull og så fordummende at jeg ikke har ord for å beskrive det.

Pisspreik og pisspreik, så trigget som dere virker å bli av mine meninger og preferanser, så tenker jeg heller at du kanskje har litt dårlig samvittighet. Mange som sitter alene opp i åra men som var mye aktiv med ONS-adferd. Uten egen familie, men bare minnene ifra glansdagene.

Jeg blir trigget av slutshaming. Det er en hersketeknikk for de som mangler både sjel og argumenter. På samme måte som at jeg blir trigget av fordomsfulle idioter som nedsnakker folk med dårlig økonomi, rusproblemer, voldshistorie osv. Folk gjør av og til feil i livet, også lærer de av det. Akkurat som at diverse individer her i tråden kan lære seg at de ikke blir noe bedre eksemplar av menneskeheten ved å snakke ned andre. 

Å sparke nedover til umodne jenter, fordi man ikke får pult er forbi barnslig. Slutt med det øyeblikkelig!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (2 timer siden):

Hovedproblemet er at en hel haug med individer aldri blir vurdert som gode nok, og man velger heller å gå på rundgang blant en elite istedenfor å se et menneske som et medmenneske, og ønske om ta ansvar ved å finne et individ man kan satse på langsiktig med familie og det fine som hører med i det dating-makten er på topp.

Dette er bare vissvass, fordi:

1: At man slutter å ha sex betyr ikke at noen ikke er gode. Alle passer ikke med alle, preferanser setter rammene.

2: Elite? Kjære deg…. Grow a pair!

3: Hvis man vil finne en egnet langsiktig partner, er det logisk å sample for å utvikle sikre preferanser.

4: målet med sex er sjelden familie. Målet med sex er oftest sex.

5: På makro-nivå: Jo oftere man har sex, jo flere vil ha sex. Alle vinner.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Duriello said:

Du blir jo trigget selv av ONS'ere, folk som ikke deler ditt livssyn, folk som har sex uten at de vil lage barn, osv osv. 😅

Hvor mange ganger har ikke brukere her kritisert individer som ikke får innpass i dating-markedet f.eks? Jeg føler en respons ala den han her ateisten kom med, bunner ut i at enkelte føler seg truffet av det jeg sier. Jeg er inneforstått med situasjonen, og jeg er inneforstått med hva som kreves for å møte den rette.

2 hours ago, Duriello said:

Edit* fad er ikke den du tror.

Så bare brukeren startet å skrive uten at noe ble publisert, for så å se den posten. Virket å skrive på samme måte også, med linker og greier. Vet jo at den brukeren jeg tenkte på, elsker å slenge ut linker i hytt og pine.

1 hour ago, Neffi said:

Det er sant at det fødes færre barn fra tilfeldige unnfangelser enn tidligere, med nedgående trend. Poenget mitt var at hvis en kvinne vil bli gravid, så blir hun det, helt uten en manns velsignelse eller det ekstremt fjottete utsagnet ditt om "uten at noen hedrer og ærer dem med ekteskap". Det er et narrativ fra en tid kvinner ikke kunne forsørge avkom selv, og måtte ha en mann av praktiske årsaker. I din verden kan ikke ONS lede til barn. Det er bare tull! Det er ikke det at det eksisterer prevensjon som avgjør om det blir barn eller ikke, men hva kvinnen selv vil.

Javisst hobbypsykolog Neffi, må vite at nå trenger de oss ikke. Sterke og modige! Helt til de sitter der alene og ensomme, etter en lang karriere i bygda. "Hvor er de gode, hvorfor møter jeg bare de som svikter mej 🥹😴"

1 hour ago, Neffi said:

Hvilket egentlig var hele poenget mitt med å angripe diverse tankeganger her, som påstår at damer med mange tidligere sexpartnere trolig ikke klarer monogame parforhold. Det er reinspikka tull og så fordummende at jeg ikke har ord for å beskrive det.

Flere og flere blir single, og lever alene. Statistikken er tydelig, så du trenger ikke komme med ordkløveriet ditt for noe som helst angående dette.

1 hour ago, Neffi said:

Jeg blir trigget av slutshaming. Det er en hersketeknikk for de som mangler både sjel og argumenter. På samme måte som at jeg blir trigget av fordomsfulle idioter som nedsnakker folk med dårlig økonomi, rusproblemer, voldshistorie osv. Folk gjør av og til feil i livet, også lærer de av det. Akkurat som at diverse individer her i tråden kan lære seg at de ikke blir noe bedre eksemplar av menneskeheten ved å snakke ned andre. 

Å sparke nedover til umodne jenter, fordi man ikke får pult er forbi barnslig. Slutt med det øyeblikkelig!

Du nedsnakker jo individer som har hatt det vanskelig, som møter voksne individer som er yngre enn dem selv, i utlandet, eller? Så fei for egen dør først tenker nå jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...