Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dame sin fortid

Gjest c1085...92e

Anbefalte innlegg

Et menneske som har levd i et langt monogamt forhold, her i tråden omtalt som person A, kan like gjerne ha funnet ut at personen kun vil ha ONS for fremtiden, og fort sette nye rekorder på antall sexpartnere. 

Er det virkelig så skummelt å forholde seg til at mennesker endrer seg gjennom livet? Er det skam som er problemet? Skam over å ikke ha kontroll over andre mennesker og livets gang? Panisk avhengighet til en perfekt fasade som speiler hvor ekstremt suksessfull man er som mann? Hvor kommer dette bekreftelsesbehovet ifra? Patriarkatet?

Er det ikke slitsomt å ikke eie seg selv?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Neffi said:

Det er et par problemer med forklaringsmodellen din. Man må ha sex for å lage barn. Med 2,5 sexpartnere i året kan vedkommende på 28 år ha fått 12 barn så langt. Ja, helt "uten at noen herdrer og ærer dem med ekteskap".

Og du sitter å peker ut folk med mental uhelse? Trenger man ikke kognitiv helse for sånt?

Prevensjon og kultur. Spiller ingen rolle om man har mye samleie hvis ikke målet ifra starten av har vært å starte en familie. 

Jeg peker på statistikken. Jeg har en klar formening om grunnene, på samme måte som du helt sikkert ikke ønsker å ta innover deg at kulturen kan spille en stor rolle til at statistikkene er som de er.

1 hour ago, Neffi said:

Tror faktisk vi kan klare å bevise det motsatte: Sosialt utilpassede personer med mental uhelse klarer ikke å opprette kontakt med mennesker og har sjelden eller aldri sex.

Begge deler kan være korrekt. Det ene forhindrer ikke det andre. Hvis man ikke blir vurdert, så påvirker det åpenbart mental helse også.

1 hour ago, Neffi said:

Ofte gjemmer de seg bak religion og kyskhet for å slippe å forholde seg til egen helse. Eller de foreller seg selv andre forklaringer på problemet; slikt som at de er for kortvokst, eller andre fysiske attribuer som får fokuset vekk fra egen mental underutvikling og helse.

Så lenge man klarer å finne løsninger, så er det det viktigste. Hvis man forteller seg selv noe som ikke er sant, så gjør man seg selv en bjørnetjeneste. Det er viktig å ha øynene åpne, se samfunnet og kulturen for slik det har blitt, på samme måte som man er selvkritisk når det er på sin plass.

1 hour ago, Neffi said:

Ofte gjemmer de seg bak religion og kyskhet for å slippe å forholde seg til egen helse. Eller de foreller seg selv andre forklaringer på problemet; slikt som at de er for kortvokst, eller andre fysiske attribuer som får fokuset vekk fra egen mental underutvikling og helse.

Viktig å ta vare på egen helse, enig.

1 hour ago, Zepticon said:

Fødselstallene går ned av helt andre grunner enn dette. Som forelder så kan jeg fortelle deg at grunnen til at vi stopper med 2 og ikek 3 som var vanlig da jeg vokste opp er at det ikke er tilrettelagt for å være forelder i dag. Vi må jobbe to jobber for å ha penger til å overleve. Da må ungene være i barnehage og på skola 07.30 til 176.30. Leggetid 19.30 gir oss hele 3 timer om dagen sammen med ungene. Og på denne tiden skal vi rekke å pakke inn hele samlivet med barna, lekser, middag osv. Det går ikke opp. Og må vi gå ned til 60% som hadde vært ideelt, så har vi ikke råd til hus og mat.

Hovedproblemet er at en hel haug med individer aldri blir vurdert som gode nok, og man velger heller å gå på rundgang blant en elite istedenfor å se et menneske som et medmenneske, og ønske om ta ansvar ved å finne et individ man kan satse på langsiktig med familie og det fine som hører med i det dating-makten er på topp.

1 hour ago, Zepticon said:

All statistikk sier det motsatte. Vi har en hel Incel bevegelse som sliter spykisk fordi de ikke får sex. Ikke fordi de får for mye.
Så dette er direkte pisspreik du drar ut av ræva uten noe underlag.

Jeg sier ikke at ONS-adferden ikke påvirker andre også... Det er virkelig ikke merkelig at individer som aldri blir vurdert som gode nok, også kan komme til å slite med mental helse.

Pisspreik og pisspreik, så trigget som dere virker å bli av mine meninger og preferanser, så tenker jeg heller at du kanskje har litt dårlig samvittighet. Mange som sitter alene opp i åra men som var mye aktiv med ONS-adferd. Uten egen familie, men bare minnene ifra glansdagene.

12 minutes ago, Guest 43c9b...fad said:

Fødselstallene har absolutt ingenting å gjøre med " de som har dating - makten"

Anonymous poster hash: 43c9b...fad

Skjønner ikke greia med at du skriver under anonym-funksjonen her... Dette er ikke "Hvorfor er Thai-kvinner så populære"-tråden, så du kunne like godt skrevet under nicket ditt. Måten du skriver på, kjente jeg igjen på med en eneste gang. Grunnen til at jeg stusset, var at ...fe5 ble endret til fad, av en eller annen grunn. Synes det er meget uærlig måte av deg å opptre på, å late som om flere deler ditt narrativ under tråder, når det i realiteten bare er du som skriver.

Lenke til kommentar
Colin. skrev (17 minutter siden):

Pisspreik og pisspreik, så trigget som dere virker å bli av mine meninger og preferanser, så tenker jeg heller at du kanskje har litt dårlig samvittighet.

Du blir jo trigget selv av ONS'ere, folk som ikke deler ditt livssyn, folk som har sex uten at de vil lage barn, osv osv. 😅

Edit* fad er ikke den du tror.

Edit 2* Jeg har sittet å sett på den tv2 dokumentaren som går nå, Under guds øye? Der var det jaggu mye mental uhelse og, kanskje det er for mye ONS'ing? Eller for mye ateisme? 🫣 Eller gjerne for lite av begge deler.

Endret av Duriello
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Oksytocin spiller en stor rolle i hvordan vi knytter oss til andre, spesielt gjennom intime relasjoner. Under sex frigjøres oksytocin, noe som kan styrke følelsene av intimitet og båndet mellom partneren.

Det er også snakk om å 'bli for vant til oksytocin', og det finnes en viss debatt rundt dette temaet. Noen mener at en mulig overflod av oksytocin gjennom hyppige seksuelle opplevelser eller annen fysisk nærhet, kan påvirke hvordan vi knytter oss til andre. Hvis kroppen blir vant til høy utskillelse av oksytocin, kan det gjøre det vanskeligere å oppleve samme nivå av tilknytning med nye partnere, ettersom den emosjonelle responsen kan føles mindre intens. 

Kort fortalt er noen redde for at partneren ikke vil ha et like sterkt bånd med dem.

Det er også slik at flere seksuelle partnere øker risikoen for seksuelt overførbare sykdommer. Ikke alt beskyttes nødvendigvis med kondombruk. Et eksempel på dette er HPV. Selv om det finnes en vaksine, så er det mange som enten ikke har tatt den enda eller som ikke får like stor utbytte av å ta den nå.

Endret av Kassettspiller
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (På 18.11.2024 den 5:49 PM):

Et menneske som har levd i et langt monogamt forhold, her i tråden omtalt som person A, kan like gjerne ha funnet ut at personen kun vil ha ONS for fremtiden, og fort sette nye rekorder på antall sexpartnere. 

Det finnes ikke garantier for ting, men nei, det å sammenstille person A og person B som helt likestilt hva gjelder å hoppe på ONS er det ikke grunnlag for. Det finnes folk som har undertrykt sin seksualitet (eller blitt undertrykket). Slike har antakelig enklere for å hoppe på "levva livet"-karusellen med full gass, som kanskje også ender med one-night-stands. For noen er det antakelig sunt å få sprelt fra seg litt i en slik situasjon (altså hvor man faktisk har blitt undertrykt), men ONS er neppe noen lur løsning. Nå er det du skisserer neppe vanlig, men det hender jo. Så gitt at vi ser bort ifra alle tilfellene hvor det ikke hender, og kun fokuserer på ditt eksempel, så har du fortsatt god grunn til å tenke at person A i et slikt tilfelle vil være trofast og ærlig så lenge forholdet varer, og eventuelt avslutte forholdet på redelig vis FØR vedkommende iverksetter sine nyutsprungne idêer og begjær. Mens du ikke har tilsvarende grunnlag for å tenke det samme om person B. Altså gjør lignende type resonnering seg gjeldende også i det tilfellet.

Er det virkelig så skummelt å forholde seg til at mennesker endrer seg gjennom livet? Er det skam som er problemet?

Skummelt? Det kommer jo helt an på hva man endrer seg fra - og til. Skam? Jo, mulig det er det for de som driver med det. Var en som tidligere nevnte her at menn som regel bare driter i hele "skammen" når noen påpeker det, mens kvinner gjerne ikke gjør det samme. Istedenfor å kalle menn som holder på slik for det de er; rundbrennere (som menn som driver på slik gjerne bare driter i), så skal kvinner ha det til at man ikke er noen rundbrenner når de gjør det samme. De skal isteden ses på som en slags bauta av selvstendighet og styrke som skal understreke hvor fri man er. LOL! Ligger du rundt sånn er du en billig rundbrenner. Sånn fungerer virkeligheten. 

Skam over å ikke ha kontroll over andre mennesker og livets gang?

Hæ? Skulle jeg skamme meg over at jeg ikke har kontroll over andre? :lol: Hvorfor det? Hvem har klekket ut dette egget? Du? Likesinnede? Menn som vil ha tilgang på friskt kjøtt ute i markedet?

Nei du, du får ikke vri din egen skam over på at jeg skal kontrollere deg. Det er ikke jeg som stopper deg fra å gjøre akkurat hva du vil. 

Panisk avhengighet til en perfekt fasade som speiler hvor ekstremt suksessfull man er som mann?

LOL! Jeg har ikke hevdet noen "perfekthet" noe sted. Nå spinner du bare vev fra løse luften.

Hvor kommer dette bekreftelsesbehovet ifra?

Det kommer fra din egen fantasi og behov for å rettferdiggjøre og renvaske deg selv.

Patriarkatet?

Innenfor en viss "isme" så er vel dette ortodoksien ja.

Er det ikke slitsomt å ikke eie seg selv?

Er sikkert det, men det vet jeg ingenting om.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar
Colin. skrev (42 minutter siden):

Prevensjon og kultur. Spiller ingen rolle om man har mye samleie hvis ikke målet ifra starten av har vært å starte en familie. 

Det er sant at det fødes færre barn fra tilfeldige unnfangelser enn tidligere, med nedgående trend. Poenget mitt var at hvis en kvinne vil bli gravid, så blir hun det, helt uten en manns velsignelse eller det ekstremt fjottete utsagnet ditt om "uten at noen hedrer og ærer dem med ekteskap". Det er et narrativ fra en tid kvinner ikke kunne forsørge avkom selv, og måtte ha en mann av praktiske årsaker. I din verden kan ikke ONS lede til barn. Det er bare tull! Det er ikke det at det eksisterer prevensjon som avgjør om det blir barn eller ikke, men hva kvinnen selv vil.

Jeg peker på statistikken. Jeg har en klar formening om grunnene, på samme måte som du helt sikkert ikke ønsker å ta innover deg at kulturen kan spille en stor rolle til at statistikkene er som de er.

Kulturen med å seksualisere jentebarn er med på å forme unge jenter uten egne sett med grenser rundt tema sex ja. I ungdomstiden har ikke jenter vært igjennom den individualiseringen som behøves for å tenke selvstendige tanker, utenfor gruppetilhørigheten. De styres på mange måter av kulturens forventninger. Men det betyr ikke at de ikke før eller siden vil få selvstendige tanker. Derav peker den naturlige utviklingen mot at de fleste vestlige jenter vil leve opp til samfunnsforventningene (utforske sex) og så finne egne grenser og partner senere i livet. Hvilket egentlig var hele poenget mitt med å angripe diverse tankeganger her, som påstår at damer med mange tidligere sexpartnere trolig ikke klarer monogame parforhold. Det er reinspikka tull og så fordummende at jeg ikke har ord for å beskrive det.

Pisspreik og pisspreik, så trigget som dere virker å bli av mine meninger og preferanser, så tenker jeg heller at du kanskje har litt dårlig samvittighet. Mange som sitter alene opp i åra men som var mye aktiv med ONS-adferd. Uten egen familie, men bare minnene ifra glansdagene.

Jeg blir trigget av slutshaming. Det er en hersketeknikk for de som mangler både sjel og argumenter. På samme måte som at jeg blir trigget av fordomsfulle idioter som nedsnakker folk med dårlig økonomi, rusproblemer, voldshistorie osv. Folk gjør av og til feil i livet, også lærer de av det. Akkurat som at diverse individer her i tråden kan lære seg at de ikke blir noe bedre eksemplar av menneskeheten ved å snakke ned andre. 

Å sparke nedover til umodne jenter, fordi man ikke får pult er forbi barnslig. Slutt med det øyeblikkelig!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (2 timer siden):

Hovedproblemet er at en hel haug med individer aldri blir vurdert som gode nok, og man velger heller å gå på rundgang blant en elite istedenfor å se et menneske som et medmenneske, og ønske om ta ansvar ved å finne et individ man kan satse på langsiktig med familie og det fine som hører med i det dating-makten er på topp.

Dette er bare vissvass, fordi:

1: At man slutter å ha sex betyr ikke at noen ikke er gode. Alle passer ikke med alle, preferanser setter rammene.

2: Elite? Kjære deg…. Grow a pair!

3: Hvis man vil finne en egnet langsiktig partner, er det logisk å sample for å utvikle sikre preferanser.

4: målet med sex er sjelden familie. Målet med sex er oftest sex.

5: På makro-nivå: Jo oftere man har sex, jo flere vil ha sex. Alle vinner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Duriello said:

Du blir jo trigget selv av ONS'ere, folk som ikke deler ditt livssyn, folk som har sex uten at de vil lage barn, osv osv. 😅

Hvor mange ganger har ikke brukere her kritisert individer som ikke får innpass i dating-markedet f.eks? Jeg føler en respons ala den han her ateisten kom med, bunner ut i at enkelte føler seg truffet av det jeg sier. Jeg er inneforstått med situasjonen, og jeg er inneforstått med hva som kreves for å møte den rette.

2 hours ago, Duriello said:

Edit* fad er ikke den du tror.

Så bare brukeren startet å skrive uten at noe ble publisert, for så å se den posten. Virket å skrive på samme måte også, med linker og greier. Vet jo at den brukeren jeg tenkte på, elsker å slenge ut linker i hytt og pine.

1 hour ago, Neffi said:

Det er sant at det fødes færre barn fra tilfeldige unnfangelser enn tidligere, med nedgående trend. Poenget mitt var at hvis en kvinne vil bli gravid, så blir hun det, helt uten en manns velsignelse eller det ekstremt fjottete utsagnet ditt om "uten at noen hedrer og ærer dem med ekteskap". Det er et narrativ fra en tid kvinner ikke kunne forsørge avkom selv, og måtte ha en mann av praktiske årsaker. I din verden kan ikke ONS lede til barn. Det er bare tull! Det er ikke det at det eksisterer prevensjon som avgjør om det blir barn eller ikke, men hva kvinnen selv vil.

Javisst hobbypsykolog Neffi, må vite at nå trenger de oss ikke. Sterke og modige! Helt til de sitter der alene og ensomme, etter en lang karriere i bygda. "Hvor er de gode, hvorfor møter jeg bare de som svikter mej 🥹😴"

1 hour ago, Neffi said:

Hvilket egentlig var hele poenget mitt med å angripe diverse tankeganger her, som påstår at damer med mange tidligere sexpartnere trolig ikke klarer monogame parforhold. Det er reinspikka tull og så fordummende at jeg ikke har ord for å beskrive det.

Flere og flere blir single, og lever alene. Statistikken er tydelig, så du trenger ikke komme med ordkløveriet ditt for noe som helst angående dette.

1 hour ago, Neffi said:

Jeg blir trigget av slutshaming. Det er en hersketeknikk for de som mangler både sjel og argumenter. På samme måte som at jeg blir trigget av fordomsfulle idioter som nedsnakker folk med dårlig økonomi, rusproblemer, voldshistorie osv. Folk gjør av og til feil i livet, også lærer de av det. Akkurat som at diverse individer her i tråden kan lære seg at de ikke blir noe bedre eksemplar av menneskeheten ved å snakke ned andre. 

Å sparke nedover til umodne jenter, fordi man ikke får pult er forbi barnslig. Slutt med det øyeblikkelig!

Du nedsnakker jo individer som har hatt det vanskelig, som møter voksne individer som er yngre enn dem selv, i utlandet, eller? Så fei for egen dør først tenker nå jeg.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (På 18.11.2024 den 7:12 PM):

Det finnes ikke garantier for ting, men nei, det å sammenstille person A og person B som helt likestilt hva gjelder å hoppe på ONS er det ikke grunnlag for. Det finnes folk som har undertrykt sin seksualitet (eller blitt undertrykket). Slike har antakelig enklere for å hoppe på "levva livet"-karusellen med full gass, som kanskje også ender med one-night-stands. Det er antakelig sunt å få sprelt fra seg litt i en slik situasjon, men ONS er neppe noen lur løsning.

Skummelt? Det kommer jo helt an på hva man endrer seg fra - og til. Skam? Jo, mulig det er det for de som driver med det. Var en som tidligere nevnte her at menn som regel bare driter i hele "skammen" når noen påpeker det, mens kvinner gjerne ikke gjør det samme. Istedenfor å kalle menn som holder på slik for det de er; rundbrennere (som menn som driver på slik gjerne bare driter i), så skal kvinner ha det til at man ikke er noen rundbrenner når de gjør det samme. De skal isteden ses på som en slags bauta av selvstendighet og styrke som skal understreke hvor fri man er. LOL! Ligger du rundt sånn er du en billig rundbrenner. Sånn fungerer virkeligheten. 

Hæ? Skulle jeg skamme meg over at jeg ikke har kontroll over andre? :lol: Hvorfor det? Hvem har klekket ut dette egget? Du? Likesinnede? Menn som vil ha tilgang på friskt kjøtt ute i markedet?

Nei du, du får ikke vri din egen skam over på at jeg skal kontrollere deg. Det er ikke jeg som stopper deg fra å gjøre akkurat hva du vil. 

LOL! Jeg har ikke hevdet noen "perfekthet" noe sted. Nå spinner du bare vev fra løse luften.

Det kommer fra din egen fantasi og behov for å rettferdiggjøre og renvaske deg selv.

Innenfor en viss "isme" så er vel dette ortodoksien ja.

Er sikkert det, men det vet jeg ingenting om.

Ren epos

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest b2f9b...42c

Vanskelig å ha noen fasit på sånt som dette.
Det kommer jo veldig ann på mennesker man står ovenfor.
Hvordan er hun som person ellers, hva er hennes "traits" osv osv.

Selv hadde jeg ikke preferert mange partnere, men det er mer på bakgrunn av erfaringer jeg har av de damene rundt meg som ligger mye rundt med forskjellig. De innehar knapt 2 personlighetstrekk jeg vil ha i en partner og 10 andre jeg ikke vil ha.

Mange liker å bruke den " Det sier mer om deg enn om henne" men dette er jo bare vås.
Det som sier noe om deg, og hun for øvrig er hvordan dere er mot hverandre hele tiden, ikke bare under et premiss som omhandler seksuelle partnere.

Er du oppegående nok til å forstå hvorfor andre gjør som de gjør ( noe de fleste burde være) så er det jo lett å se om det er noe som gjør det akseptabelt for deg eller ikke?

Jeg har møtt kvinner som har ligget med 30 stk som jeg fint så får meg jeg kan dele livet med, og jeg har møtt kvinner som har ligget med 2-3 folk som jeg ikke ville delt livet med.
Har også møtt kvinner som har ligget med 2-3 stk som jeg kunne delt livet med, og kvinner som har ligget med 30 stk som jeg ikke kunne delt livet med. 
Er jeg kanskje veldig fleksible i hva jeg ser etter hos en partner? Det kan godt være, men det er jo bare meg.
Det er kun deg selv som vet situasjonen, mennesket det gjelder og hvorfor eller hvordan ting er som de er.

Du merker fort om antall partnere er fordi kvinnen har lav selvtillit og har noe psykisk på bok som må hanskes med, eller om det er en kvinne som har prøvd og feilet mye. ( Bare 2 typiske eksempler nevnt altså) 

Sånn til syvende og sist så har de fleste som har mange partnere det av overfladiske og "dårlige" grunner.
Har møtt én kvinne som hadde en personlighet som tilsa at hun kan fint ligge med mange uten at det betyr at hun sliter med noe eller at det vil være til bry i ettertid for evt partner.

Det de fleste bekymrer seg for når det kommer til kvinner med mange partnere er jo ting som
- Vil hun ha ligget med noen som har større p**k enn meg
- Er jeg den "beste" hun har ligget med
- Vil hun fantasere om andre enn meg
- Vil hun sammenligne meg mot andre
- Vil hun fortelle venninner om meg og om de igjen vil dømme meg basert på "alt" de vet.
- Vil vi møte på folk hun har ligget med og igjen bli "matcho" problemer.

Så enkelt forklart, ting som menn ofte er usikre på. 
Usikkerhet på begge fronter er sjelden en god combo i et forhold. Og de fleste menn er usikre av natur i dag.

Anonymous poster hash: b2f9b...42c

Lenke til kommentar
Colin. skrev (På 18.11.2024 den 9:01 PM):

Javisst hobbypsykolog Neffi, må vite at nå trenger de oss ikke. Sterke og modige! Helt til de sitter der alene og ensomme, etter en lang karriere i bygda. "Hvor er de gode, hvorfor møter jeg bare de som svikter mej 🥹😴"

Du bringer til stadig, alltid faktisk, opp at kvinner med karriere ender opp alene med et savn etter en god mann. Hvor har du det i fra? Er du både døv og blind, kognitivt? Hele universet ser at dette er en trøstehistorie du forteller deg selv, fullstendig uten befatning med virkeligheten. I 2024 jobber de aller fleste kvinner, med både barn og barnebarn. De fleste med partner, noen uten. Og single måles som mer lykkelig, enn de med partner.

Flere og flere blir single, og lever alene. Statistikken er tydelig, så du trenger ikke komme med ordkløveriet ditt for noe som helst angående dette.

At flere og flere blir single, inkluderer også et stort antall frivillig single. Mennesker som ønsker å være alene. Fra 1980 og frem til idag har antallet single doblet seg i Norge (fra 700 000 til 1,4 millioner single over 18 år). Samtidig har vi fått en juridisk praksis som faktisk straffer partnervold, økonomisk selvstendige kvinner og flere andre samfunnsendringer, som forsterker trenden til at mennesker klarer seg ofte vel så bra alene som med partner. Nå, i motsetning til på 1980 tallet, fungerer partnerskap i hovedsak kun hvis partnerskapet er fruktbart og sunt.

En teori er at den sosiale arven går senere enn samfunnsutviklingen. Det er i bunn og grunn ikke så rart. Når en stor del av den pardannende generasjonen vi har nå ble oppfostret av foreldre med helt andre dynamikker (økonomisk avhengighet og i mange tilfeller sosial tvang), så henger praksisen fort igjen hos de mindre selvbevisste individene, som ikke klarer å henge med på utviklingen i samfunnet.  

Tallet på single, disse 1,4 millionene, er fremdeles et sterkt mindretall av befolkningen (Under 20 % er single og da må ca. 80 % leve med partner) og inkluderer også oppløste par. Når blant annet 1 av 9 kvinner opplever partnervold, må vi anta at ca 10 % av pardannelser oppløses pga av vold. 1 av 40 menn opplever det samme. Det er rett og slett ønskelig i et samfunnsøkonomisk perspektiv at noen par oppløses, fordi de utgjør stor fare og risiko. Og det er bare ett tilfelle av pardannelser vi foretrekker blir oppløst. Rus og kriminalitet er også lite gunstig for varige partnerskap, pluss en god del andre årsaker.

Slik vi kjenner statistikker på belastninger mennesker lever med i landet, er en underkant av 20 % single ikke enormt eller slående på noen måte. Man må være skikket til å kunne ha omsorg for en partner for å kunne leve i et partnerskap. Og der burde fokusen heller ligge, fremfor fokus på nøyaktig hvor mange som idag er singel.

Du nedsnakker jo individer som har hatt det vanskelig, som møter voksne individer som er yngre enn dem selv, i utlandet, eller? Så fei for egen dør først tenker nå jeg.

Nei. Jeg nedsnakker ikke voksne individer som møter yngre individer. Jeg nedsnakker de som planlegger å møte, som oppsøker yngre med hensikt. Fordi hensikten og intensjonen teller.

Jeg kunne selv dratt på en (livslang) date med foreksempel Fay Wildhagen hvilken dag som helst, selv om hun er nesten 20 år yngre enn meg, men ikke FORDI hun er yngre enn meg. Skjønner du at det er forskjell på å ramle over blind kjærlighet, og det å oppsøke en aldersgruppe fordi den skal tjene en funksjon for deg? Førstnevnte er organisk kjærlighet, sistnevnte en arbeidskontrakt.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Neffi said:

Du bringer til stadig, alltid faktisk, opp at kvinner med karriere ender opp alene med et savn etter en god mann. Hvor har du det i fra? Er du både døv og blind, kognitivt? Hele universet ser at dette er en trøstehistorie du forteller deg selv, fullstendig uten befatning med virkeligheten. I 2024 jobber de aller fleste kvinner, med både barn og barnebarn. De fleste med partner, noen uten. Og single måles som mer lykkelig, enn de med partner.

God morgen Neffi. Denne biskheten du utviser her er ganske så maskulin. Men slik er det jo gjerne ofte med de som identifiserer livet sitt rundt feminisme-paraplyen. Realiteten er at fødselstallene ligger nå på 1,4, om du vil ta det innover deg eller ei, er opp til deg. Om jeg trøster meg selv med en trøstehistorie som du kaller det, så vil det bare være negativt for min egen del når alt kommer til alt. Jeg ser samfunnet for sånn som det er, og jeg ser hva de med dating-makten foretrekker i valg av partner.

8 hours ago, Neffi said:

Man må være skikket til å kunne ha omsorg for en partner for å kunne leve i et partnerskap. Og der burde fokusen heller ligge, fremfor fokus på nøyaktig hvor mange som idag er singel.

Det er ikke nødvendigvis sånn at de som har empati og omsorg er de som blir valgt i partner-utvelgelsen på grunn av kulturen. Så hvis ditt forslag er å oppmuntre de med dating-makten til å velge partner utifra medmennesklig moral istedenfor fasadiske kriterier, så kunne man kanskje kunne sett en positiv utvikling hva gjelder forhold og fødselstall.

8 hours ago, Neffi said:

Jeg nedsnakker de som planlegger å møte, som oppsøker yngre med hensikt. Fordi hensikten og intensjonen teller.

Hensikten for mange, er ønsket om egen biologisk familie. Så jeg kan vitterlig ikke skjønne at det er en så fæl intensjon... Det nytter ikke å lete etter karmell-dropset i bamsemums-posen f.eks...

8 hours ago, Neffi said:

Jeg kunne selv dratt på en (livslang) date med foreksempel Fay Wildhagen hvilken dag som helst, selv om hun er nesten 20 år yngre enn meg, men ikke FORDI hun er yngre enn meg. Skjønner du at det er forskjell på å ramle over blind kjærlighet, og det å oppsøke en aldersgruppe fordi den skal tjene en funksjon for deg? Førstnevnte er organisk kjærlighet, sistnevnte en arbeidskontrakt.

Du kan ikke stifte egen biologisk familie med dette individet, så det var et dårlig eksempel må jeg si. Det virker som du ikke vil ta innover deg realiteten. Om jeg har preferanse 20-30, så har det med ønsket om egen biologisk familie på et tidspunkt. Det betyr dermed ikke at jeg overser de viktige faktorene som må til for å skape det jeg anser som et sunt livslangt forhold. Det må være i bunn før man i det hele tatt går til skrittet av å vurdere egen biologisk familie. 

Jeg skal gjøre mitt beste for å skape den fremtiden jeg ser for meg vil gi meg mest lykke og kjærlighet. Som seg hør og bør. Så får du og dine likemenn skåle for utviklingen her på berget.

Endret av Colin.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest fb1aa...69b
Gjest c1085...92e skrev (På 14.11.2024 den 12:45 AM):

Har egentlig en en potensiell kones/ kjærestes fortid i form av seksuelle partnere noe å si? La oss si man møter en 28 åring med 25 stk hun tidligere har ligget med. Blir det uaktuelt for dere å bli sammen med denne dama? 

Vet at dette er et sensitivt tema, og jeg hører støtt og stadig folk si at det feks. Ikke vil at en potensiell fremtidig kone skal ha hatt over 5 tidligere seksuelle partnere.

Anonymous poster hash: c1085...92e

Det betyr hun har anlegg til å ta kontakt med sine tidligere elskere ved behov. 

Anonymous poster hash: fb1aa...69b

Lenke til kommentar
Colin. skrev (43 minutter siden):

God morgen Neffi. Denne biskheten du utviser her er ganske så maskulin. Men slik er det jo gjerne ofte med de som identifiserer livet sitt rundt feminisme-paraplyen. Realiteten er at fødselstallene ligger nå på 1,4, om du vil ta det innover deg eller ei, er opp til deg. Om jeg trøster meg selv med en trøstehistorie som du kaller det, så vil det bare være negativt for min egen del når alt kommer til alt. Jeg ser samfunnet for sånn som det er, og jeg ser hva de med dating-makten foretrekker i valg av partner.

Fødselsratene er ikke lave fordi folk ikke får seg partner. Fødselsratene er lave fordi par i høy grad stopper etter å ha fått ett barn, noen få får to. At par ikke ønsker 20 barn er positivt, og en utvikling som til syvende og sist kommer barna til gode, med tanke på at mødre overlever! 

Katti Anker Møller risikerte fengsel for sex-opplysning – Kultur

Det er ikke nødvendigvis sånn at de som har empati og omsorg er de som blir valgt i partner-utvelgelsen på grunn av kulturen. Så hvis ditt forslag er å oppmuntre de med dating-makten til å velge partner utifra medmennesklig moral istedenfor fasadiske kriterier, så kunne man kanskje kunne sett en positiv utvikling hva gjelder forhold og fødselstall.

Jo, det er de som har empati og omsorg som blir valgt. Idag, mer enn noen sinne. Det er empati for hverandre å ikke belaste en familie med flere barn enn hva de klarer å ta vare på. Videre er det mange parskap som ikke har det å lage biologiske barn som høyeste mål. Det er også greit, og ofte med gode grunner!

Hensikten for mange, er ønsket om egen biologisk familie. Så jeg kan vitterlig ikke skjønne at det er en så fæl intensjon... Det nytter ikke å lete etter karmell-dropset i bamsemums-posen f.eks...

Å ønske seg en biologisk familie er greit nok. Men leter du etter en partner FORDI du ønsker deg barn, så planlegger du et avlsprogram, ikke et partnerskap. Selvfølgelig kan du sikkert klare å finne en kvinne som ønsker akkurat det samme som deg mht. antall ønskede barn osv., men det er fremdeles et avlsprogram.

Du kan ikke stifte egen biologisk familie med dette individet, så det var et dårlig eksempel må jeg si. Det virker som du ikke vil ta innover deg realiteten.

Det hypotetiske eksempelet mitt var godt!, jeg kunne stiftet egen biologisk familie med dette individet. Mitt eller hennes egg, bært fram av den som ønsket det mest. Men det krever en problemløsende tilnærming. Hvis barn skulle være målet. Men jeg hadde vært mer bekymret for om hun kunne møte meg mentalt og på modenhetsnivå, enn om hvor mange barn hun kan få!

Jeg skal gjøre mitt beste for å skape den fremtiden jeg ser for meg vil gi meg mest lykke og kjærlighet. Som seg hør og bør. Så får du og dine likemenn skåle for utviklingen her på berget.

Selvfølgelig skal du skape din egen lykke, og lykke til med det! Jeg bare svarer på påstanden din om at jeg snakker ned folk som finner seg yngre partnere. Det er andre ting jeg reagerer på og problematikken har nyanser. At du prøver å avspise kritikk med formuleringer som skal tåkelegge det ansvaret en mer moden og eldre part har, det svarer jeg på!

• Liker 2
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Neffi said:

Fødselsratene er ikke lave fordi folk ikke får seg partner.

Uenig.

10 minutes ago, Neffi said:

Jo, det er de som har empati og omsorg som blir valgt.

Ikke nødvendigvis, nei.

13 minutes ago, Neffi said:

Å ønske seg en biologisk familie er greit nok. Men leter du etter en partner FORDI du ønsker deg barn, så planlegger du et avlsprogram, ikke et partnerskap. Selvfølgelig kan du sikkert klare å finne en kvinne som ønsker akkurat det samme som deg mht. antall ønskede barn osv., men det er fremdeles et avlsprogram.

Her var du i gang med ordkløveriet ditt igjen for å nedsnakke andres ønsker for fremtiden. Det går ann å ha to tanker i hodet på samme tid, det klarer de fleste. Først må man gjøre grunnarbeidet og møte en partner som har de verdiene som trengs for at man skal få et stabilt livslangt partnerskap, men uten mulighet for egen familie, så trenger man ikke slå seg til ro, hvis man ikke ønsker. Da leter man videre. Så kynisk som dating-tilværelsen har utviklet seg hos de med dating-makten her på berget, så har man all rett til å være like kynisk tilbake.

17 minutes ago, Neffi said:

Selvfølgelig skal du skape din egen lykke, og lykke til med det! Jeg bare svarer på påstanden din om at jeg snakker ned folk som finner seg yngre partnere. Det er andre ting jeg reagerer på og problematikken har nyanser. At du prøver å avspise kritikk med formuleringer som skal tåkelegge det ansvaret en mer moden og eldre part har, det svarer jeg på!

Du gjør det fortsatt, du bruker bare forskjellige ord for å male det på ditt feministiske vis. Jeg ser det. 

Jeg har ikke noe mer ansvar enn et annet voksent individ. 20-åringer er mer enn nok modne til å ta avgjørelser for sitt liv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (25 minutter siden):

Uenig.

Det er din eventuelle private mening, ikke statistikk eller kunnskap om tema.

Ikke nødvendigvis, nei.

I følge statistikken, så varer ikke forhold uten empati. En god % opplever uempatiske partnere (og de fleste slike pardannelser oppløses), mens rundt 90 % opplever finere og empatiske partnerskap nok til at de fungerer. At det fins unntak, betyr ikke at det ikke er sånn.

Her var du i gang med ordkløveriet ditt igjen for å nedsnakke andres ønsker for fremtiden. Det går ann å ha to tanker i hodet på samme tid, det klarer de fleste. Først må man gjøre grunnarbeidet og møte en partner som har de verdiene som trengs for at man skal få et stabilt livslangt partnerskap, men uten mulighet for egen familie, så trenger man ikke slå seg til ro, hvis man ikke ønsker. Da leter man videre. Så kynisk som dating-tilværelsen har utviklet seg hos de med dating-makten her på berget, så har man all rett til å være like kynisk tilbake.

Klart man kan ha to tanker i hodet samtidig, og er selvfølgelig enig i at en usunn partner vil bli valgt bort mht. familieplanlegging. Det er jo det samme som jeg har påstått mht. at partnere med empati blir valgt, og tullinger blir valgt bort.

Du gjør det fortsatt, du bruker bare forskjellige ord for å male det på ditt feministiske vis. Jeg ser det.

Klart du ser det sånn, så lenge historien og samfunnet har gitt kvinner rettigheter med tanke på partnerskap. Da blir alt som taler for humant familieliv for kvinner feminisme. Skjønner også at det ville vært til din favør om vi fikk Afganske tilstander her på berget, men innsatsen din med å fremelske et slikt syn er skadelig for fødselsratene. Kvinner vil ikke sette (jente) barn til verden, hvis de skal fødes til et tvangsfødselsprogram.

Jeg har ikke noe mer ansvar enn et annet voksent individ. 20-åringer er mer enn nok modne til å ta avgjørelser for sitt liv.

Nevrovitenskapen er uenig med deg. Menneskers hjerner vokser til de er 25-30 år. At de er juridisk ansvarlige, betyr ikke at de ikke er i sine formative år. At de er modne nok til å ta avgjørelser og må stå for egne avgjørelser betyr ikke at de ikke fremdeles trenger forbilder, mentorer, lærere, veiledere, ledere osv. En partner som er 20 år eldre kan fort forveksles med en forsørger, og er ikke det en del av planen din også? At du skal være forsørgende omsorgsperson for individet, sånn at individet kan konsentrere seg om å føde og fostre mange barn?

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (På 18.11.2024 den 3:37 PM):

Statistikken viser at fødselstallene går ned. Det er på grunn av at de med dating-makten har latt seg forlede til å tro at å være med halve bygda uten at noen hedrer og ærer dem med ekteskap, er normalt eller noe å applaudere. Det er det ikke, langt derifra.

Disse to har ikke noe med hverandre å gjøre. Du har sett for mye på Red Pill-griftere på YouTube. Hva med å utvise i det minste en liten smule kildekritikk?  

Colin. skrev (På 18.11.2024 den 3:37 PM):

Mange får mental uhelse av nettopp en promiskuøs livsstil. Ateistisk-livssyn, alt handler om egoet, som viser seg igjen ved ONS-adferden.

Jeg vil heller si at de som må søke "sannhet" fra griftere på YouTube er de som sliter.

Endret av Markiii
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Neffi said:

Det er din eventuelle private mening, ikke statistikk eller kunnskap om tema.

Uenig. Statistikken er tydelig og kunnskapen/erfaring er på plass.

1 hour ago, Neffi said:

I følge statistikken, så varer ikke forhold uten empati. En god % opplever uempatiske partnere (og de fleste slike pardannelser oppløses), mens rundt 90 % opplever finere og empatiske partnerskap nok til at de fungerer. At det fins unntak, betyr ikke at det ikke er sånn.

Så søtt at du ikke forholder deg til det jeg skriver. Jeg skrev i partner-utvelgelsen.

1 hour ago, Neffi said:

Nevrovitenskapen er uenig med deg. Menneskers hjerner vokser til de er 25-30 år. At de er juridisk ansvarlige, betyr ikke at de ikke er i sine formative år. At de er modne nok til å ta avgjørelser og må stå for egne avgjørelser betyr ikke at de ikke fremdeles trenger forbilder, mentorer, lærere, veiledere, ledere osv. En partner som er 20 år eldre kan fort forveksles med en forsørger, og er ikke det en del av planen din også? At du skal være forsørgende omsorgsperson for individet, sånn at individet kan konsentrere seg om å føde og fostre mange barn?

Er ikke noe galt i å være forsørgeren om det blir sånn. Det viktigste er å møte et individ som har et liknende livssyn som meg og som omfavner rollen det innebærer av å være mor. At hun finner den største glede i å være sammen med familie, og ikke prioriterer en karriere foran familielivet f.eks.

1 hour ago, Markiii said:

Disse to har ikke noe med hverandre å gjøre. Du har sett for mye på Red Pill-griftere på YouTube. Hva med å utvise i det minste en liten smule kildekritikk?  

Har mye med hverandre å gjøre, og jeg ser på hva jeg vil gitt.

1 hour ago, Markiii said:

Jeg vil heller si at de som må søke "sannhet" fra griftere på YouTube er de som sliter.

Mange som sliter og ikke vil se løsninger, ja.

Endret av Colin.
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...