Fustasjeopphengsforkobling Skrevet torsdag kl 19:35 Del Skrevet torsdag kl 19:35 Gavekort skrev (1 minutt siden): Var ikke nysgjerrig. Komplekser kan være så mangt, om det er misunnelse, religion, etikk eller misogyni. Jeg står fast på at en kvinne som har hatt 25 forskjellige partnere ikke sier stort mer enn at hun har vært singel i en stund, er sånn passe attraktiv og er seksuelt liberal. Men om en (hypotetisk) mann skulle steile over dette så begynner jeg mer å tenke mindreverdighetskomplekser, religiøse komplekser eller behov for å seksuelt kontrollere/undertrykke, som er mye mer definerende for hvordan en person er ellers. Kanskje du bør revurdere fordommene dine da? 1 2 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet torsdag kl 19:35 Del Skrevet torsdag kl 19:35 (endret) Fustasjeopphengsforkobling skrev (1 minutt siden): Jeg deltar her, som i en rekke andre tråder, først og fremst fordi jeg har barn selv - og som jeg er interessert i at skal få et best mulig liv. Hvordan påvirker du livet til barna dine her inne? #girikkemening Endret torsdag kl 19:35 av Orion666 2 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet torsdag kl 19:38 Del Skrevet torsdag kl 19:38 herzeleid skrev (2 minutter siden): Nettopp. De aller, aller fleste kvinner kan uten nevneverdige problemer få 25+ partnere. De fleste menn også. Kvinner blir også kåte og ensomme og lengter etter intimitet. Pussig nok blir menn svært sjelden slutshamet som kvinner blir i tråder som dette. #barenevner 5 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet torsdag kl 19:39 Del Skrevet torsdag kl 19:39 (endret) Orion666 skrev (3 minutter siden): Hvordan påvirker du livet til barna dine her inne? #girikkemening Det er mye ekstreme meninger som flyr i samfunnet idag (og en finner nok av dem her inne). Jeg ønsker at barna mine (og andres) skal vokse opp i et sunt og godt samfunn, og finne seg gode partnere de kan dele livene sine med. Så ja, først og fremst er jeg har av den grunn, men jeg skjønner at andre først og fremst tenker seg selv. Endret torsdag kl 19:39 av Fustasjeopphengsforkobling Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet torsdag kl 19:41 Del Skrevet torsdag kl 19:41 Orion666 skrev (Akkurat nå): De fleste menn også. Jeg tror også du vet at det vil være noe mer utfordrende. Sitat Pussig nok blir menn svært sjelden slutshamet som kvinner blir i tråder som dette. #barenevner Jeg ser ikke relevansen, men om du leser linken jeg postet vil du finne at kvinner er mer negative til menn med mange partnere enn motsatt. Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet torsdag kl 19:44 Del Skrevet torsdag kl 19:44 Orion666 skrev (3 minutter siden): Pussig nok blir menn svært sjelden slutshamet som kvinner blir i tråder som dette. Jeg har sagt nøyaktig det samme til kompiser, så dette gjelder ikke bare kvinner som driver med ONS eller lignende. Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet torsdag kl 19:49 Del Skrevet torsdag kl 19:49 Fustasjeopphengsforkobling skrev (10 minutter siden): Jeg ønsker at barna mine (og andres) skal vokse opp i et sunt og godt samfunn, og finne seg gode partnere de kan dele livene sine med. Da bruker du tiden din feil ved å henge her inne. 2 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet torsdag kl 19:50 Del Skrevet torsdag kl 19:50 herzeleid skrev (9 minutter siden): Jeg tror også du vet at det vil være noe mer utfordrende. Forklar. 1 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet torsdag kl 19:54 Del Skrevet torsdag kl 19:54 Orion666 skrev (2 minutter siden): Da bruker du tiden din feil ved å henge her inne. I dine øyne helt sikkert, for du sitter jo her kun av ren egeninteresse. Nå har jeg ikke barna mine alltid, så det er ikke sånn at jeg sitter her istedenfor å være med dem. Lenke til kommentar
Gjest fcbaa...a6f Skrevet torsdag kl 19:56 Del Skrevet torsdag kl 19:56 Det er ganske weird at noen velger å trekker barna sine og deres fremtidige seksualpartnere i en tråd om hvor mange det er greit å ligge med... Anonymous poster hash: fcbaa...a6f Lenke til kommentar
MrL Skrevet torsdag kl 19:58 Del Skrevet torsdag kl 19:58 Orion666 skrev (12 minutter siden): De fleste menn også. Kvinner blir også kåte og ensomme og lengter etter intimitet. Pussig nok blir menn svært sjelden slutshamet som kvinner blir i tråder som dette. #barenevner Menn er mye verre men til forskjell bryr seg neppe om å bli slutshamet. Det jeg finner rent komisk er at det er ikke måte på hvor mye problemer det er med menn som mener 25+ partnerne er mye. De har "mindreverdighetskomplekser, religiøse komplekser eller behov for å seksuelt kontrollere/undertrykkelse". Jeg tror jeg plasserer verdien av de meningene som like mye verdt som økonomiråd fra en luksusfelledeltaker. 2 1 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet torsdag kl 19:58 Del Skrevet torsdag kl 19:58 (endret) Gjest fcbaa...a6f skrev (2 minutter siden): Det er ganske weird at noen velger å trekker barna sine og deres fremtidige seksualpartnere i en tråd om hvor mange det er greit å ligge med... Anonymous poster hash: fcbaa...a6f Helt enig. Det er helt utrolig hva folk graver i og spør etter, og legger seg oppi. Endret torsdag kl 19:59 av Fustasjeopphengsforkobling Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet torsdag kl 20:12 Del Skrevet torsdag kl 20:12 Gjest c1085...92e skrev (20 timer siden): Har egentlig en en potensiell kones/ kjærestes fortid i form av seksuelle partnere noe å si? La oss si man møter en 28 åring med 25 stk hun tidligere har ligget med. Blir det uaktuelt for dere å bli sammen med denne dama? Vet at dette er et sensitivt tema, og jeg hører støtt og stadig folk si at det feks. Ikke vil at en potensiell fremtidig kone skal ha hatt over 5 tidligere seksuelle partnere. Anonymous poster hash: c1085...92e Jeg hadde skydd unna. Lenke til kommentar
Gjest 43c9b...fad Skrevet torsdag kl 23:14 Del Skrevet torsdag kl 23:14 Fustasjeopphengsforkobling skrev (3 timer siden): Kanskje du bør revurdere fordommene dine da? For si det sånn. Det er ikke @Gavekort som er full av fordommer her, han kommer kun med faktiske opplysninger slik jeg ser det når han nevner mindreverdighetskomplekser relatert til misunnelse, religion eller misogyni. Hva folk har gjort før man traff partneren har partneren absolutt ingenting med. Og hvorfor spør man om slike ting i det hele tatt? Det er ikke relevant på noen annen måte enn eventuelt frykt for utroskap hvis det er snakk om veldig mange ONS. Selv om 25 for en 28 åring er et høyere tall enn jeg kunne vært komfortabel med å selv ha hatt, så er det heller ikke snakk om et veldig høyt tall når man nærmer seg 30 år. Anonymous poster hash: 43c9b...fad Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet torsdag kl 23:34 Del Skrevet torsdag kl 23:34 Gjest 43c9b...fad skrev (23 minutter siden): Det er ikke relevant på noen annen måte enn eventuelt frykt for utroskap hvis det er snakk om veldig mange ONS. Tidligere seksuelle partnere kan bety økt risiko for seksuelt overførbare infeksjoner. 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet torsdag kl 23:45 Del Skrevet torsdag kl 23:45 Kassettspiller skrev (11 minutter siden): Tidligere seksuelle partnere kan bety økt risiko for seksuelt overførbare infeksjoner. Det er helt riktig fysj om føyj ☹️ 1 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet fredag kl 00:53 Del Skrevet fredag kl 00:53 (endret) Gjest 43c9b...fad skrev (1 time siden): For si det sånn. Det er ikke @Gavekort som er full av fordommer her, han kommer kun med faktiske opplysninger slik jeg ser det når han nevner mindreverdighetskomplekser relatert til misunnelse, religion eller misogyni. Hva folk har gjort før man traff partneren har partneren absolutt ingenting med. Og hvorfor spør man om slike ting i det hele tatt? Det er ikke relevant på noen annen måte enn eventuelt frykt for utroskap hvis det er snakk om veldig mange ONS. Selv om 25 for en 28 åring er et høyere tall enn jeg kunne vært komfortabel med å selv ha hatt, så er det heller ikke snakk om et veldig høyt tall når man nærmer seg 30 år. Anonymous poster hash: 43c9b...fad Hvilket faktagrunnlag? @Gavekort kommer med rene fordommer hvor han hevder å vite min intensjon bedre enn meg selv. Han sier egentlig at jeg lider av et seksualproblem med komplekser eller trang til å kontrollere andre mennesker, som er rent nedverdigende bullshit. Er du også inni hodet mitt? Jeg sier ikke at det ikke finnes personer som kan ha den typen problemer, men han har laget seg fordommer hvor han plasserer alle og enhver slik på automatikk. Det er det overhodet ikke grunnlag for. Spesielt ikke når jeg har forklart hva jeg mener. Sex frikoblet fra kjærlighet, følelser, eller i det minste et ønske om noe mer er ren egoisme. Hvor alt handler om å oppnå egen nytelse. Gjerne avtalt; you please me, and so I please you. Da er det en transaksjon. Vil man holde på slik så værsågod, men det er helt uaktuelt for min del. Jeg blir kvalm ved tanken, og når man har one-night-stand så vet man ikke hvor mange vedkommende har vært med før heller (og ergo hvor mye man utsetter seg for sykdommer, og forsåvidt muligens graviditet). Det betyr ikke at sex KUN handler om kjærlighet. Det handler også om nytelse, men uten blir det redusert til ren hedonisme og kroppsveskeutveksling. Vil man (som mottaker) gjøre seg til et objekt med diverse kroppsåpninger tilgjengelig for andres forlystelse så står man jo fritt til det. Eller som givende part; Bruke andre som objekter til sin egen forlystelse. Vil du holde ting skjult så ok, det blir din sak, men hvorfor kan du ikke fortelle det? Hvis det ikke betyr noe - hvorfor kan du ikke si det? Det henger ikke på greip. Et slikt forhold er ikke jeg interessert i. Jeg ønsker ærlighet, åpenhet, og at man kan snakke om absolutt alt, stole på hverandre og være der for hverandre i tykt og tynt. Why can't I just do whatever the hell I want? Whenever the hell I want to do it? With whoever I want to do it with? And the answer is; because everything goes to hell if you do that. Including you. And you say; well, I don't believe in hell. And I say; well, keep acting the way you are and you will. Now.. Everyone with an ounce of sense, an iota of sense (and this is actually what defines sense) knows perfectly well; if they only do exactly what they want to do in accordance with the whim of the moment - which then becomes their God, right? Because if you're motivated by the whim of the moment and you place that above all else - that is now your God. Well, what's the God? Well, in this case, let's say it's sexual motivation. Well, if sexual motivation is your God, you will end up in something indistinguishable from hell. You will misuse other people. You will make them objects of your own narrow and immediate desire, and you'll have no relationships. You'll exploit everyone, including yourself. - Jordan Peterson (ref) Endret fredag kl 00:55 av Fustasjeopphengsforkobling 1 Lenke til kommentar
Gjest 43c9b...fad Skrevet fredag kl 01:24 Del Skrevet fredag kl 01:24 Fustasjeopphengsforkobling skrev (4 minutter siden): Hvilket faktagrunnlag? @Gavekort kommer med rene fordommer hvor han hevder å vite min intensjon bedre enn meg selv. Han sier egentlig at jeg lider av et seksualproblem med komplekser eller trang til å kontrollere andre mennesker, som er rent nedverdigende bullshit. Er du også inni hodet mitt? Jeg kan ikke se at @Gavekort har nevnt deg personlig i det hele tatt. Å legge ut sitat / video av Jordan Peterson forteller meg ganske mye om hvilke holdninger som ligger i bunn. Fustasjeopphengsforkobling skrev (15 minutter siden): Sex frikoblet fra kjærlighet, følelser, eller i det minste et ønske om noe mer er ren egoisme. Hvor alt handler om å oppnå egen nytelse. Gjerne avtalt; you please me, and so I please you. Da er det en transaksjon. Det samme kan man si om ethvert kjærlighetsforhold. At det er en transaksjon. Man gir noe og får noe. Fustasjeopphengsforkobling skrev (16 minutter siden): Jeg blir kvalm ved tanken, og når man har one-night-stand så vet man ikke hvor mange vedkommende har vært med før heller Akkurat som om man kan vite det hvis man er i et forhold? Personen du stoler på kan lyve til deg om hvor mange hen har hatt tidligere, og folk har sex med andre når de er i et forhold også. Så man har aldri noen garantier. Fustasjeopphengsforkobling skrev (22 minutter siden): men hvorfor kan du ikke fortelle det? Hvis det ikke betyr noe - hvorfor kan du ikke si det? Jeg har ikke noe problem med å si det til min partner. Men helt ærlig så har det null relevans i det forholdet man er i nå. Og noen ganger så kan det være vanskelig for partneren å takle, som vi kan se eksempler på i denne tråden også, på hvordan det snakkes om folk som har hatt litt flere partnere enn det som anses normalt. Da tenker jeg ikke på deg spesielt, men hva andre har sagt. Anonymous poster hash: 43c9b...fad Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet fredag kl 02:00 Del Skrevet fredag kl 02:00 (endret) Gjest 43c9b...fad skrev (36 minutter siden): Jeg kan ikke se at @Gavekort har nevnt deg personlig i det hele tatt. Sitat @Gavekort (som jo også følger av hva han sa ellers): ..argumentet mitt er som sagt at disse preferansene sier mer om deg.. Hva sier det om meg (og slike som meg)? Det gjorde han klart, eller? Gjest 43c9b...fad skrev (36 minutter siden): Å legge ut sitat / video av Jordan Peterson forteller meg ganske mye om hvilke holdninger som ligger i bunn. Takk for komplimentet Gjest 43c9b...fad skrev (36 minutter siden): Det samme kan man si om ethvert kjærlighetsforhold. At det er en transaksjon. Man gir noe og får noe. Er du interessert i det overfladiske så kan du sikkert det, jeg nekter deg ikke. Hvis du ikke skjønner forskjellen på å ha seksuell omgang med noen du oppriktig elsker - kontra en du tilfeldigvis traff på by'n, så får det bli din sak. Gjest 43c9b...fad skrev (36 minutter siden): Akkurat som om man kan vite det hvis man er i et forhold? Personen du stoler på kan lyve til deg om hvor mange hen har hatt tidligere, og folk har sex med andre når de er i et forhold også. Så man har aldri noen garantier. Livet kommer ikke med stort andre garantier enn at man en dag skal dø. Man bør likevel fortsette å leve livet, og bruke tid til å bli ordentlig kjent med personen, slik at man kjenner at man kan stole på vedkommende. Derav også god grunn til å ikke hoppe til køys med det samme. Gjest 43c9b...fad skrev (36 minutter siden): Jeg har ikke noe problem med å si det til min partner. Men helt ærlig så har det null relevans i det forholdet man er i nå. Og noen ganger så kan det være vanskelig for partneren å takle, som vi kan se eksempler på i denne tråden også, på hvordan det snakkes om folk som har hatt litt flere partnere enn det som anses normalt. Da tenker jeg ikke på deg spesielt, men hva andre har sagt. Folk kan selvsagt endre seg, og bør kunne få nye muligheter til å vise det. Slikt merker man stort sett etterhvert som man blir bedre kjent (om man kan stole på noen). Jeg har ikke sagt at det er automatikk involvert her, og at man skal dømme folk nedenom-og-hjem til evig tid, men mer at man bør koble inn både hode og hjertet før man hopper på noe, og ikke bare la seg styre av følelser som løper løpsk. Endret fredag kl 02:00 av Fustasjeopphengsforkobling 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet fredag kl 02:24 Del Skrevet fredag kl 02:24 Jordan Peterson var valid helt til han ble "religiøs". Nå er han bare en falsk profet som gråter i alle anledninger. Utrolig mange folk i dag som plutselig blir "Kristne", som overhodet ikke kvalifiseres for det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå