Labelle Skrevet 13. november Del Skrevet 13. november (endret) Hei, Hp probook 450 g5 til min samboer kræsjet. Hun holder på å bli gærn. Har prøvd å se i bios og fulgt div youtube videoer hvor de endrer "legecy support" fra disable til enable og motsatt uten håp. Åpnet laptopen forsiktig å tok inn og ut ssd kortet. Kommer ingen vei. Er det bare å kaste den på dynga? Hun holdt akkurat på med noe bryllups tale video.. Endret 13. november av Labelle Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 13. november Del Skrevet 13. november Har du prøvd hard reset Sitat Remove discs and devices and perform a hard reset To determine whether you need to contact HP or troubleshoot startup issues, perform a hard reset. Note: A hard reset does not affect data saved on your computer. Turn off the computer. Disconnect the AC adapter. Remove any discs from the disc drive. Remove memory cards from the card reader slot. Disconnect all nonessential devices such as printers, scanners, external hard drives, and USB flash drives. Note: Do not disconnect your mouse, keyboard, or monitor. With the AC adapter unplugged, press and hold the power button for approximately 15 seconds. Reconnect the AC adapter, and then turn on the computer. 1 Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 13. november Forfatter Del Skrevet 13. november Svein M skrev (5 minutter siden): Har du prøvd hard reset Ingen forskjell. Hadde trua da. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 13. november Del Skrevet 13. november Jeg kopierer dette fra en HP hjelpeside " HP's Virtual Assistant" (du kan kanskje finne disse sidene selv) Sitat Run the Fast Test (about 4 minutes) When Windows doesn't start, begin the hardware diagnostics by running the Fast Test. The Fast Test is separated into a 1st pass and 2nd pass, with each pass running multiple tests. Hold the power button for at least five seconds to turn off the computer. Turn on the computer and immediately press esc repeatedly, about once every second. When the menu appears, press the f2 key. On the HP PC Hardware Diagnostics (UEFI) main menu, click System Tests. If the diagnostics are not available when using the F2 menu, run the diagnostics from a USB drive. To download the latest version of the diagnostics, go to the HP Hardware Diagnostics website. For instructions, see HP PCs - Testing for hardware failures. Click Fast Test > Run once. While the test is running, the time remaining and test result for each component is displayed on the screen. If a component fails a test, write down the failure ID (24-digit code) for when you contact HP Customer Support. The information is also available in Test Logs on the main menu. If no test fails, click Continue > Run once to run the 2nd Pass of the System Fast Test. If a component fails a test, write down the failure ID (24-digit code) for when you contact HP Customer Support. The information is also available in Test Logs on the main menu. Et spørsmål er jo også om en skal prøve å redde data på disken eller om alt kan slettes, eller om en skal prøve å få maskinen til å boote på disken. En ting en kan prøve er å installere Windows på nytt fra USB-minnepinne. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 13. november Del Skrevet 13. november Her er en annen side: https://support.hp.com/us-en/document/ish_3053911-2842957-16 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå