Maskinfører Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden Hvordan er det i Norge? I en del andre land så er det frekt å forsyne seg flere ganger selv om verten sier det er greit Og i andre land er det frekt å IKKE forsyne seg flere ganger og spise til man kollapser Hva er standard i Norge? 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden Hvis det er nok mat er det vel bare å hive innpå? Men om det er siste biten, så kan man spørre først? Gjelder uansett om man er gjest eller ikke. 2 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden (endret) Om noe er det frekt å spise lite, da det kan tolkes som man ikke liker maten eller ikke verdsetter innsatsen til den som lagde maten. Kun frekt å spise for mye hvis det er lite mat. Endret 4 timer siden av MrL 4 2 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 4 timer siden Forfatter Rapporter Del Skrevet 4 timer siden Abigor skrev (2 minutter siden): Hvis det er nok mat er det vel bare å hive innpå? Men om det er siste biten, så kan man spørre først? Gjelder uansett om man er gjest eller ikke. Så om det er nok mat så kan man spise seg stappmett ? 😀 Også om siste pølsa ligger igjen på fatet og en annen gjest vil ha den så snapper man den foran nesa hans ? Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 4 timer siden Forfatter Rapporter Del Skrevet 4 timer siden MrL skrev (1 minutt siden): Om noe er det frekt å spise lite, da det kan tolkes som man ikke liker maten. Kun frekt å spise for mye hvis det er lite mat. Det var jo godt og høre da skal huske på det neste gang jeg skal i selskap 😀 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden Maskinfører skrev (1 minutt siden): Det var jo godt og høre da skal huske på det neste gang jeg skal i selskap 😀 .. men det finnes sikkert mange unnskyldninger for å slippe unna da, aka «jeg er på diet» 🙂 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden I utgangspunktet ikke, men det er gjerne greit å holde ca. tempo som de andre og sørge for at maten blir jevnt fordelt. Fråtsing er ikke spesielt hyggelig i et middagsselskap. 6 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden MrL skrev (1 minutt siden): .. men det finnes sikkert mange unnskyldninger for å slippe unna da, aka «jeg er på diet» 🙂 Føler meg tidvis kjip for at jeg bruker denne, selv når jeg ER på diet. 😅 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 4 timer siden Forfatter Rapporter Del Skrevet 4 timer siden MrL skrev (4 minutter siden): .. men det finnes sikkert mange unnskyldninger for å slippe unna da, aka «jeg er på diet» 🙂 Jeg er ikke på diett om god mat skal inntas 😀 ja finnes sikkert masse unnskyldninger 😀 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 4 timer siden Forfatter Rapporter Del Skrevet 4 timer siden Gavekort skrev (5 minutter siden): I utgangspunktet ikke, men det er gjerne greit å holde ca. tempo som de andre og sørge for at maten blir jevnt fordelt. Fråtsing er ikke spesielt hyggelig i et middagsselskap. Ser den har ofte fråtset i selskap og på Furulund Veikro tok jeg siste sleiva med riskrem foran nesa på en fyr 😉 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3 timer siden Rapporter Del Skrevet 3 timer siden Så lenge ikke øynene er større en magen, dvs levner masse mat på tallerkenen uten å spise opp. 2 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 2 timer siden Forfatter Rapporter Del Skrevet 2 timer siden (endret) geir__hk skrev (26 minutter siden): Så lenge ikke øynene er større en magen, dvs levner masse mat på tallerkenen uten å spise opp. Det er uhøflig å legge igjen mat på tallerkenen uten å spise opp ☹️ Endret 2 timer siden av Maskinfører 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Maskinfører skrev (4 minutter siden): Det er uhøflig å legge igjen mat på tallerkenen uten å spise opp ☹️ Det spørs litt hvor i verden man er. Snedig hva som er skikk og bruk verden rundt. 😁 I Japan er det feks innafor å slurpe og rape ved matbordet. Men uhøfflig å tømme tallerkenen. 🙂 1 Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Siden "øya blir mett før magen" er det nok uansett greit å vente litt før man forsyner seg flere ganger, og generelt sett ville jeg nok forsynt meg med mindre enn jeg kan spise, for å si det sånn. Ikke fylle opp tanken 100%. Det kommer sikkert an på hva slags selskap man snakker om, julebord med jobben kan man vel stort sett slå seg litt mer løs, i hvertfall med mindre det er en stor bedrift med flere hundre ansatte eller flere avdelinger samles. Men jeg tenker, middagsselskap høres litt finere ut, så heller føre var Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 46 minutter siden Forfatter Rapporter Del Skrevet 46 minutter siden (endret) Duriello skrev (1 time siden): Det spørs litt hvor i verden man er. Snedig hva som er skikk og bruk verden rundt. 😁 I Japan er det feks innafor å slurpe og rape ved matbordet. Men uhøfflig å tømme tallerkenen. 🙂 Ja det er jo det men ☺️ slurpe og rape gjør jeg her også ☹️☹️ Endret 45 minutter siden av Maskinfører Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 1 minutt siden Rapporter Del Skrevet 1 minutt siden Maskinfører skrev (4 timer siden): Ser den har ofte fråtset i selskap og på Furulund Veikro tok jeg siste sleiva med riskrem foran nesa på en fyr 😉 Der tar du stort sett ikke mat fra unger i alle fall. https://www.tb.no/vikinger-skjerp-dere/o/5-76-2475268 Jeg blir matt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå