Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Er det frekt å spise seg stappmett når man er gjest i middagsselskap?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Abigor skrev (2 minutter siden):

Hvis det er nok mat er det vel bare å hive innpå? Men om det er siste biten, så kan man spørre først? Gjelder uansett om man er gjest eller ikke.

Så om det er nok mat så kan man spise seg stappmett ? 😀 Også om siste pølsa ligger igjen på fatet og en annen gjest vil ha den så snapper man den foran nesa hans ? :lol:

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (5 minutter siden):

I utgangspunktet ikke, men det er gjerne greit å holde ca. tempo som de andre og sørge for at maten blir jevnt fordelt. Fråtsing er ikke spesielt hyggelig i et middagsselskap.

Ser den har ofte fråtset i selskap og på Furulund Veikro tok jeg siste sleiva med riskrem foran nesa på en fyr 😉

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (4 minutter siden):

Det er uhøflig å legge igjen mat på tallerkenen uten å spise opp ☹️

Det spørs litt hvor i verden man er. Snedig hva som er skikk og bruk verden rundt. 😁

I Japan er det feks innafor å slurpe og rape ved matbordet. Men uhøfflig å tømme tallerkenen. 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siden "øya blir mett før magen" er det nok uansett greit å vente litt før man forsyner seg flere ganger, og generelt sett ville jeg nok forsynt meg med mindre enn jeg kan spise, for å si det sånn. Ikke fylle opp tanken 100%.

Det kommer sikkert an på hva slags selskap man snakker om, julebord med jobben kan man vel stort sett slå seg litt mer løs, i hvertfall med mindre det er en stor bedrift med flere hundre ansatte eller flere avdelinger samles.

Men jeg tenker, middagsselskap høres litt finere ut, så heller føre var :) 

Lenke til kommentar
Duriello skrev (1 time siden):

Det spørs litt hvor i verden man er. Snedig hva som er skikk og bruk verden rundt. 😁

I Japan er det feks innafor å slurpe og rape ved matbordet. Men uhøfflig å tømme tallerkenen. 🙂

Ja det er jo det men ☺️ slurpe og rape gjør jeg her også ☹️☹️

Endret av Maskinfører
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...