Gå til innhold

Ny PC som tåler redigering og har en viss levetid

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier: Jeg trenger en ny PC som tåler videoredigering og har en viss levetid, lei av at de varer så kort tid, men gjelder kanskje det meste i dag.

https://www.tek.no/samletest/i/9zx3bd/beste-gaming-pc?srsltid=AfmBOooks9-VdNITOSroD-mTS3f4rdNDonYPZl5OPJgN0labjNp0ISSe

Denne prisklassen er vel ca. det jeg ser for meg, selv om jeg vet at det ikke er et superbudsjett. Åpen for stasjonær og laptop. God lagringskapasitet eller mulighet for å sette inn SSD-disker er viktig også.

Noen forslag? Testvinneren er visst ikke til salgs lenger. Har ganske dårlig erfaring med Multicom fra forrige kjøp. Ellers hatt billige laptoper som har vart noen år og gjort jobben greit nok. Ute etter noe litt kraftig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også gått for Mac mini, gjerne brukt fra Finn. Da med M1-prosessor eller nyere. Gikk selv over til Mac og har ikke angret et sekund. Jobber mye med film og klipp, og alt av programmer kjører mer stabilt etter min erfaring.

Til Mac mini får du en slags dockingstasjon som sitter under, som du også kan installere en M.2-SSD i. Jeg hadde nok gjort det for å ikke betale hinsides mye for lagringsplass.

Husk på at når det kommer til klipp klarer de fleste datamaskiner mer enn folk tror, det spørs bare på filene. Mange sliter fordi de skal klippe superkomprimerte klipp fra GoPro, drone, små kameraer osv. Da kan det være lurt å generere proxy-filer som man legger i en egen mappe, og sletter når man er ferdig med prosjektet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...