Datata Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Noen som har erfaringer med Chilimobil og deres «hyttebredbånd»? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Jeg er fornøyd med teleselskapet, men har ikke akkurat det abonnementet. Lenke til kommentar
Datata Skrevet 12. november Forfatter Del Skrevet 12. november Mannen med ljåen skrev (6 minutter siden): Jeg er fornøyd med teleselskapet, men har ikke akkurat det abonnementet. Okay! Vet du hvilket nett de bruker? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Det står Telia på deres hjemmesider. Jeg har byttet til Nice for en stund siden, men det skyldes ikke at jeg var misfornøyd med Chili, bare at jeg fikk et bedre tilbud. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Vi har det på hytta, i mangel på bedre alternativer som ikke koster for mye. Har ikke vært noe særlig problemer, men hastigheten varierer ut fra hvor mye trafikk det er på masten, er det mye trafikk så sliter man med å streame 4k f.eks. Har testet hastigheten og fått alt mellom 12 og 50 Mbps. Vi hadde Talkmore tidligere, men det ble for dyrt, men jevnt høyere hastighet, som tyder på mindre trafikk på telenors mast. 2 Lenke til kommentar
Datata Skrevet 12. november Forfatter Del Skrevet 12. november OC-Freak skrev (3 timer siden): Vi har det på hytta, i mangel på bedre alternativer som ikke koster for mye. Har ikke vært noe særlig problemer, men hastigheten varierer ut fra hvor mye trafikk det er på masten, er det mye trafikk så sliter man med å streame 4k f.eks. Har testet hastigheten og fått alt mellom 12 og 50 Mbps. Vi hadde Talkmore tidligere, men det ble for dyrt, men jevnt høyere hastighet, som tyder på mindre trafikk på telenors mast. Takk, den var nyttig Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden On 12.11.2024 at 4:56 PM, Datata said: Noen som har erfaringer med Chilimobil og deres «hyttebredbånd»? Har dette selv på hytta med gode erfaringer. De bruker Telia sitt nett, så hastighet og dekning vil selvsagt være avhengig av dem. Min ruter kobler seg mot 4G og jeg har fra 50 til 120 mbps ned, og fra 10 til 50 mbps opp. Hastigheten er avhengig av antall «mobilbrukere» i området, og det gjelder uansett hvilken operatør du har. Benytter en AppleTV boks med Strim for å se på tv og streame ved behov. Det jeg synes er best med Chili sitt hyttebredbånd er fleksibiliteten. Jeg slipper å tenkte på om jeg bruker 10 eller 250 GB på en måned, prisen endres automatisk. Og selv i perioder hvor hytta ikke brukes så er prisen akseptabelt. Har gjort mange regnestykker og vurdert opp mot «vanlig mobilt bredbånd» og mitt bruksmønster, og Chilimobil vinner hver gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå