Gjest 66f3d...18a Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Legen er veldig kjent med min sykdomshistorikk og er også veldig opptatt av å påpeke hvor mye depresjon påvirker kroppen. Jeg har ikke energi. Jeg klarer ikke få energi. Vet ikke hva jeg skal gjøre og det blir bare en enorm ond sirkel jeg ikke forstår hvordan jeg skal bryte ut av. Søvnen er helt jævlig. Om jeg er stuptrøtt og sovner så våkner jeg etter et par timer. Da er jeg gjerne lys våken. Utrolig upraktisk når dette er på natta. Klarer å sovne etter noen timer, men da er jeg enda trøttere når jeg våkner igjen, og det tar evigheter før jeg kommer meg opp. Nå har jeg tvunget meg selv opp etter en slik natt og jeg holder på å miste hodet, jeg er så lei meg og sint på situasjonen min som jeg strever sånn med å komme ut av. Har jobb, men har en veldig lav stilling og er avhengig av å jobbe ekstra, men jeg klarer det ikke. Klarer bare å jobbe det jeg har. Sykemelding har jeg allerede hatt over en lang periode, uten at det hjalp noe. Jeg har knapt kapasitet, om jeg endelig klarer å tvinge meg selv til å gjøre noe så blir jeg totalt utslitt og andpusten av den minste ting, viljen og håpet er veldig blåst og jeg ser ikke noen vei ut. Jeg prøver å planlegge og skape struktur, rutiner og det som er, men alt føles bare som et stort, jævlig ork som jeg aldri kommer i gang med. Det går utover helse, tannhygiene, absolutt alt. Er så frustrert, jeg forstår ikke hvordan dette skal gå. Jeg tror ikke der er noe legen kan gjøre, der er ingen medisiner jeg kan settes på, går allerede på antidepressiva og medisinen man får for søvn gjør at jeg går opp mange titalls kilo i vekt og jeg har allerede trøbbel med vekta og ønsker IKKE å gå opp mange kilo til. Hva gjør man? Jeg er så lei av dette. 😢 Anonymous poster hash: 66f3d...18a Lenke til kommentar
Iki Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Vel, vanligvis får man legen til å henvise videre til psykolog. Så tar man det derfra. Utredning osv. Lenke til kommentar
Gjest 66f3d...18a Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Iki skrev (7 minutter siden): Vel, vanligvis får man legen til å henvise videre til psykolog. Så tar man det derfra. Utredning osv. Ja, har prøvd. Det får jeg ikke fordi jeg var hos DPS for utredning for 6 år siden og det skulle være nok. Anonymous poster hash: 66f3d...18a Lenke til kommentar
Gjest ccc28...79f Skrevet onsdag kl 06:14 Del Skrevet onsdag kl 06:14 Gjest 66f3d...18a skrev (17 timer siden): Legen er veldig kjent med min sykdomshistorikk og er også veldig opptatt av å påpeke hvor mye depresjon påvirker kroppen. Jeg har ikke energi. Jeg klarer ikke få energi. Vet ikke hva jeg skal gjøre og det blir bare en enorm ond sirkel jeg ikke forstår hvordan jeg skal bryte ut av. Søvnen er helt jævlig. Om jeg er stuptrøtt og sovner så våkner jeg etter et par timer. Da er jeg gjerne lys våken. Utrolig upraktisk når dette er på natta. Klarer å sovne etter noen timer, men da er jeg enda trøttere når jeg våkner igjen, og det tar evigheter før jeg kommer meg opp. Nå har jeg tvunget meg selv opp etter en slik natt og jeg holder på å miste hodet, jeg er så lei meg og sint på situasjonen min som jeg strever sånn med å komme ut av. Har jobb, men har en veldig lav stilling og er avhengig av å jobbe ekstra, men jeg klarer det ikke. Klarer bare å jobbe det jeg har. Sykemelding har jeg allerede hatt over en lang periode, uten at det hjalp noe. Jeg har knapt kapasitet, om jeg endelig klarer å tvinge meg selv til å gjøre noe så blir jeg totalt utslitt og andpusten av den minste ting, viljen og håpet er veldig blåst og jeg ser ikke noen vei ut. Jeg prøver å planlegge og skape struktur, rutiner og det som er, men alt føles bare som et stort, jævlig ork som jeg aldri kommer i gang med. Det går utover helse, tannhygiene, absolutt alt. Er så frustrert, jeg forstår ikke hvordan dette skal gå. Jeg tror ikke der er noe legen kan gjøre, der er ingen medisiner jeg kan settes på, går allerede på antidepressiva og medisinen man får for søvn gjør at jeg går opp mange titalls kilo i vekt og jeg har allerede trøbbel med vekta og ønsker IKKE å gå opp mange kilo til. Hva gjør man? Jeg er så lei av dette. 😢 Anonymous poster hash: 66f3d...18a Kan man ikke prøve en annen antidepressiva eventuelt? Anonymous poster hash: ccc28...79f Lenke til kommentar
Letterboxd Skrevet onsdag kl 18:19 Del Skrevet onsdag kl 18:19 Gjest 66f3d...18a skrev (På 12.11.2024 den 1:58 PM): Legen er veldig kjent med min sykdomshistorikk og er også veldig opptatt av å påpeke hvor mye depresjon påvirker kroppen. Jeg har ikke energi. Jeg klarer ikke få energi. Vet ikke hva jeg skal gjøre og det blir bare en enorm ond sirkel jeg ikke forstår hvordan jeg skal bryte ut av. Søvnen er helt jævlig. Om jeg er stuptrøtt og sovner så våkner jeg etter et par timer. Da er jeg gjerne lys våken. Utrolig upraktisk når dette er på natta. Klarer å sovne etter noen timer, men da er jeg enda trøttere når jeg våkner igjen, og det tar evigheter før jeg kommer meg opp. Nå har jeg tvunget meg selv opp etter en slik natt og jeg holder på å miste hodet, jeg er så lei meg og sint på situasjonen min som jeg strever sånn med å komme ut av. Har jobb, men har en veldig lav stilling og er avhengig av å jobbe ekstra, men jeg klarer det ikke. Klarer bare å jobbe det jeg har. Sykemelding har jeg allerede hatt over en lang periode, uten at det hjalp noe. Jeg har knapt kapasitet, om jeg endelig klarer å tvinge meg selv til å gjøre noe så blir jeg totalt utslitt og andpusten av den minste ting, viljen og håpet er veldig blåst og jeg ser ikke noen vei ut. Jeg prøver å planlegge og skape struktur, rutiner og det som er, men alt føles bare som et stort, jævlig ork som jeg aldri kommer i gang med. Det går utover helse, tannhygiene, absolutt alt. Er så frustrert, jeg forstår ikke hvordan dette skal gå. Jeg tror ikke der er noe legen kan gjøre, der er ingen medisiner jeg kan settes på, går allerede på antidepressiva og medisinen man får for søvn gjør at jeg går opp mange titalls kilo i vekt og jeg har allerede trøbbel med vekta og ønsker IKKE å gå opp mange kilo til. Hva gjør man? Jeg er så lei av dette. 😢 Anonymous poster hash: 66f3d...18a Det er mulig å klage til statsforvalter hvis du har fått diagnose tidligere at den er feil, og at du bør få ny tilsending til DPS Lenke til kommentar
Jobs Skrevet onsdag kl 18:52 Del Skrevet onsdag kl 18:52 Først og fremst må du starte med kosten,og da er det meget viktig med havregryn 1 gang om dagen,kok opp med vann og tilsett feks fryste blåbær . Det er og viktig og trene som får fart på endorfinene . Det er nok knall hardt i starten men du vil komme ut av kneika om du står fast på sundt kosthold og trening. Les også Bibelen og følg bruksandvisningen for gjør du det riktig får du en bust du sent vil glemme . Lykke til. https://veientilhelse.no/5-sunne-snacks-for-a-behandle-depresjon/ 1 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet onsdag kl 19:00 Del Skrevet onsdag kl 19:00 Be om å bli utredet for søvnapné hvis du sover dårlig. Det kan ødelegge hele dagen, og jeg snakker av erfaring! 😉 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet onsdag kl 19:10 Del Skrevet onsdag kl 19:10 (endret) Jobs skrev (19 minutter siden): Les også Bibelen og følg bruksandvisningen for gjør du det riktig får du en bust du sent vil glemme . Lykke til. Wtf?! TS, ikke hør på h*n. Alle vet at disse folka klistrer seg til folk i vonde situasjoner som parasitter, de ser dere som lettpåvirkelige, og sikkert enkel å få med i sekten sin. Endret onsdag kl 19:13 av Duriello 3 Lenke til kommentar
Mala Skrevet onsdag kl 19:13 Del Skrevet onsdag kl 19:13 Begynn å trene lett, gjerne med noen gåturer. Bare få kroppen litt i gang. Det kan virke som ett jævlig ork når man i utgangspunktet føler seg tappet. For min egen del som går skiftarbeid er det periodevis mye underskudd og mangel på søvn som igjen fører til sløvhet og lite energi. Da gjelder det bare å få kroppen i gang med noe for å havne ovenpå igjen. For min del blir det da å enten ta seg en sykkeltur, stikke til skogs eller komme seg ned på treningssenteret for å få aktivisert kroppen. Føler meg mye mer vel igjen etter det. Begynn rolig slik at du får en mestringsfølelse og ta det videre derifra. Ikke mål deg opp i mot andre, men fokuser på deg og ditt. Andre tipset om kosthold over her, det er selvsagt også veldig viktig 1 Lenke til kommentar
Jobs Skrevet onsdag kl 19:18 Del Skrevet onsdag kl 19:18 Duriello skrev (3 minutter siden): Wtf?! TS, ikke hør på h*n. Alle vet at disse folka klistrer seg til folk i vonde situasjoner som parasitter, de ser dere som lettpåvirkelige, og sikkert enkel å få med i sekten sin. Nå må du roe deg ned.Er ikke med i noe sekt og vet du hva Evangelisentret og Frelsesarmen gjør for mange som har det vanskelig er i landet. Les litt av hva folk har opplevd der,oppgitt av alt og alle men der har mange fått et nytt liv. Lenke til kommentar
vidor Skrevet onsdag kl 19:28 Del Skrevet onsdag kl 19:28 Trening er som regel alltid anbefalt. En del gjør gjerne feilen med å skulle imponerer andre og går ut alt for hardt og går dermed glipp av gevinsten. Husk at du trener for din egen vekst, ikke for å imponerer de rundt deg. Du jobber for langsiktige resultater og ikke kortvarig "performance" show. Det viktigste mer treningen er at du finner deg noe som du gidder å holde på med. Det trenger ikke være mer enn at du tar deg en fast tur noen ganger i uken. Sett gjerne på noe musikk eller favoritt-podcasten din eller annet hvis det er kjedelig. Andre liker å bare koble ut ha det stille en stund og la tankene surre. En annen svært effektiv ting er å forbedre kostholdet sitt. Ikke sett fokuset på hva du ikke burde spise, som veldig mange gjør feil, men fokuser på hva som er bra for deg å spise og la det danke ut det dårlige. Hold fokus på det positive, så slipper du å bli dratt mot negative greier. Dette er kanskje de to enkleste triksene å begynne med for de fleste. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet onsdag kl 19:35 Del Skrevet onsdag kl 19:35 Kosthold og aktivitet, som flere her sier. Kjøp deg tillskudd for vitamin D. 1 Lenke til kommentar
Fatninja Skrevet torsdag kl 17:28 Del Skrevet torsdag kl 17:28 22 hours ago, Duriello said: Wtf?! TS, ikke hør på h*n. Alle vet at disse folka klistrer seg til folk i vonde situasjoner som parasitter, de ser dere som lettpåvirkelige, og sikkert enkel å få med i sekten sin. For å være djevelens, eller i dette tilfellet Guds advokat? Det er mye bra livsvisdom i bibelen. Det er tross alt tusenvis av år med visdom destillert ned til en bok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå