Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noe vits i å dra til legen? Null energi, depresjon osv

Gjest 66f3d...18a

Anbefalte innlegg

Gjest 66f3d...18a

Legen er veldig kjent med min sykdomshistorikk og er også veldig opptatt av å påpeke hvor mye depresjon påvirker kroppen. 

Jeg har ikke energi. Jeg klarer ikke få energi. Vet ikke hva jeg skal gjøre og det blir bare en enorm ond sirkel jeg ikke forstår hvordan jeg skal bryte ut av. 

Søvnen er helt jævlig. Om jeg er stuptrøtt og sovner så våkner jeg etter et par timer. Da er jeg gjerne lys våken. Utrolig upraktisk når dette er på natta. Klarer å sovne etter noen timer, men da er jeg enda trøttere når jeg våkner igjen, og det tar evigheter før jeg kommer meg opp. Nå har jeg tvunget meg selv opp etter en slik natt og jeg holder på å miste hodet, jeg er så lei meg og sint på situasjonen min som jeg strever sånn med å komme ut av. Har jobb, men har en veldig lav stilling og er avhengig av å jobbe ekstra, men jeg klarer det ikke. Klarer bare å jobbe det jeg har. Sykemelding har jeg allerede hatt over en lang periode, uten at det hjalp noe. 

Jeg har knapt kapasitet, om jeg endelig klarer å tvinge meg selv til å gjøre noe så blir jeg totalt utslitt og andpusten av den minste ting, viljen og håpet er veldig blåst og jeg ser ikke noen vei ut. Jeg prøver å planlegge og skape struktur, rutiner og det som er, men alt føles bare som et stort, jævlig ork som jeg aldri kommer i gang med. Det går utover helse, tannhygiene, absolutt alt. 

Er så frustrert, jeg forstår ikke hvordan dette skal gå. Jeg tror ikke der er noe legen kan gjøre, der er ingen medisiner jeg kan settes på, går allerede på antidepressiva og medisinen man får for søvn gjør at jeg går opp mange titalls kilo i vekt og jeg har allerede trøbbel med vekta og ønsker IKKE å gå opp mange kilo til. 

Hva gjør man? Jeg er så lei av dette. 😢

Anonymous poster hash: 66f3d...18a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 66f3d...18a
Iki skrev (7 minutter siden):

Vel, vanligvis får man legen til å henvise videre til psykolog.

Så tar man det derfra. Utredning osv.

Ja, har prøvd. Det får jeg ikke fordi jeg var hos DPS for utredning for 6 år siden og det skulle være nok. 

Anonymous poster hash: 66f3d...18a

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...