Tullballj Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Kjøpte i 22 en demobil som var importert fra utlandet. Bilen har samme rettigheter her som i utlandet i forhold til garanti. Det er 7 års garanti på bilen. Jeg har ved flere anledninger oppdaget rust på bilen. Jeg tok kontakt med merkeforhandler i byen min siden forhandleren jeg kjøpte bilen fra ligger i en annen del av landet. De tok kontakt med fabrikken til bilen, og hadde den ikke til en time for å behandle rusten. Oppdaget etter noen uker mer rust. Tok kontakt med merkeforhandler igjen som tok bilen inn på en ny time. Denne gangen bare for kontroll. Etter det har jeg ikke hørt noe mer. Føler er unngår å svare. I dag har jeg oppdaget mer rust. Begynner å bli mektig lei. Spørsmålet er hvem som egentlig har ansvaret her? Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Ah så sykt kjedelig... Så du kjøpte bilen i 2022 en gang, og la merke til rusten ganske så kjapt eller? Jeg ville nå ha tatt kontakt med forhandleren jeg kjøpte bilen av asap jeg da, selv om den ligger i en annen del av landet. Dette var altså rust som dukket opp etterhvert liksom og ikke da du kjøpte bilen eller? Har du noen bilder av rusten? Er det snakk om en ganske så ny bil med 7 års garanti, er det jo litt merkelig at det er rust på den allerede. Men nå har ikke jeg særlig erfaring med kjøp av demobil som er importert fra utlandet da ;/ Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Kommer helt an på hvor rusten er. Så og si alle biler laget av stål ruster. Er vel ingen biler som har garanti mot rust? Kun gjennomrusting. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Er det i lakken eller er det under bilen? Opplegget tror jeg er at de hører med fabrikken om det er noe som dekkes fra de. Hvis ikke vil heller ikke forhandler dekke det. For understellet så kan det være lurt å ta rustbehandling,men det bør være godkjent av forhandler. Eksempel på rustbeskyttelsebehandling: https://www.fluidfilm.no/finn-ditt-antirustverksted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå