Spillredaksjonen Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Oppretter Ibelinprisen for å fremme inkludering i spill Les hele saken på Gamer.no» 1 1 Lenke til kommentar
deac Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Fantastisk initiativ som jeg håper bidrar til å fremme spillkultur i ekte Ibelin ånd. 5 Lenke til kommentar
Tuftis Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Kem som skal betale for dette? 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november 23 minutes ago, Tuftis said: Kem som skal betale for dette? Er det virkelig det første du tenker på? 7 Lenke til kommentar
Tuftis Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Krig og fred skrev (5 minutter siden): Er det virkelig det første du tenker på? Ja. Det er ikke gratis og eg er lei av å betale for andre! 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg TST Skrevet 12. november Populært innlegg Del Skrevet 12. november 18 minutes ago, Tuftis said: Ja. Det er ikke gratis og eg er lei av å betale for andre! Okei, la oss snu på det. Ibelinprisen kan på flere måter redusere kostader i samfunnet ved å fremme en trygg og inkluderende spillkultur blant barn og unge. Her er noen eksempler på positive effekter i et langtidsperspektiv: Lavere kostnader for psykisk helse: Digital mobbing og utenforskap kan føre til psykiske problemer som angst og depresjon hos unge, som igjen øker behovet for helsehjelp. En tryggere spillkultur kan redusere slik negativ atferd og dermed minske behovet for psykisk helsehjelp Forebygging av skole- og sosiale problemer: Barn og unge som blir mobbet eller ekskludert på nett kan få problemer på skolen og sosialt. Dette kan føre til læringsvansker og frafall, som koster samfunnet. Ved å fremme positive rollemodeller i spillmiljøet, kan Ibelinprisen bidra til et bedre miljø som forebygger disse problemene Støtte til ungdomsklubber reduserer utenforskap: De frivillig drevne klubbene gir ungdom et trygt sosialt miljø. Utenforskap kan føre til økt behov for hjelp fra sosiale tjenester. Med støtte fra denne prisen kan klubbene styrkes, noe som gir ungdom sosial tilhørighet og reduserer behovet for kostbare tiltak Gevinster gjennom bedre digitale ferdigheter: En positiv spillkultur styrker unges digitale ferdigheter og sosiale kompetanse, som er viktige i dagens arbeidsmarked. Å fremheve gode rollemodeller bidrar til å forberede dem på arbeidslivet, noe som kan øke sysselsettingen og redusere kostnader knyttet til arbeidsledighet Redusert risiko for kriminalitet: Ungdom som føler seg utenfor eller har dårlig psykisk helse, har større risiko for å utvikle antisosial atferd eller kriminalitet. En positiv og inkluderende spillkultur kan gi dem en trygg arena der de kan utvikle gode verdier, noe som forebygger kriminalitet og sparer samfunnet for politi- og rettsutgifter 9 2 3 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Tuftis skrev (2 timer siden): Ja. Det er ikke gratis og eg er lei av å betale for andre! Det finnes mangt å kritisere norske myndigheter å sløsepenger på. En halv milliard i bistand til supermakten og romfartsnasjonen Kina, for eksempel. Dette kan jeg ikke på noen måte si er sløsing. 1 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Det eneste jeg vil klage på her mtp pengebruken er at den er for liten. Burde vært gitt ut en gang i måneden, minst. Å snakke om finansiering av 50 000 årlig er irrelevant.. 5 Lenke til kommentar
Tuftis Skrevet fredag kl 15:13 Del Skrevet fredag kl 15:13 TST skrev (På 12.11.2024 den 5:29 PM): Okei, la oss snu på det. Ibelinprisen kan på flere måter redusere kostader i samfunnet ved å fremme en trygg og inkluderende spillkultur blant barn og unge. Her er noen eksempler på positive effekter i et langtidsperspektiv: Lavere kostnader for psykisk helse: Digital mobbing og utenforskap kan føre til psykiske problemer som angst og depresjon hos unge, som igjen øker behovet for helsehjelp. En tryggere spillkultur kan redusere slik negativ atferd og dermed minske behovet for psykisk helsehjelp Forebygging av skole- og sosiale problemer: Barn og unge som blir mobbet eller ekskludert på nett kan få problemer på skolen og sosialt. Dette kan føre til læringsvansker og frafall, som koster samfunnet. Ved å fremme positive rollemodeller i spillmiljøet, kan Ibelinprisen bidra til et bedre miljø som forebygger disse problemene Støtte til ungdomsklubber reduserer utenforskap: De frivillig drevne klubbene gir ungdom et trygt sosialt miljø. Utenforskap kan føre til økt behov for hjelp fra sosiale tjenester. Med støtte fra denne prisen kan klubbene styrkes, noe som gir ungdom sosial tilhørighet og reduserer behovet for kostbare tiltak Gevinster gjennom bedre digitale ferdigheter: En positiv spillkultur styrker unges digitale ferdigheter og sosiale kompetanse, som er viktige i dagens arbeidsmarked. Å fremheve gode rollemodeller bidrar til å forberede dem på arbeidslivet, noe som kan øke sysselsettingen og redusere kostnader knyttet til arbeidsledighet Redusert risiko for kriminalitet: Ungdom som føler seg utenfor eller har dårlig psykisk helse, har større risiko for å utvikle antisosial atferd eller kriminalitet. En positiv og inkluderende spillkultur kan gi dem en trygg arena der de kan utvikle gode verdier, noe som forebygger kriminalitet og sparer samfunnet for politi- og rettsutgifter Flott innlegg. Og er helt enig faktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå