Gå til innhold

Det uoffisielle Half-Life-spillet Project Borealis har fått en demo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 hours ago, simalarion said:

Uten å vite det så antar jeg det betyr at ikke fysikken veier like tungt som grafikken?. Er vell fysikken jeg husker best ved HL2 (ikke minst P0rtal)

UE5 er jo bare grafikk motoren. Det kan legges til andre motorer inkludert fysisk. 

Ser noen lager en fly simulator i UE5, og bortsett fra grafikken og ferdig støtte for VR, må alt annet lages fra grunnen av. Fly fysikken, skade modellering osv. 

Så om spillet vil ha HL2 type fysikk vet jeg ikke, men det at den bruker EU5 betyr ikke automatisk at den ikke vil ha det.

Endret av Gunfreak
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Ja, jeg vet jo sånn ca hva som er mulig å få til, spørsmålet er hvem som gidder å implementere det i spill når dette vill knele alle konsoller med en gang. Videre er det konsoller som omtrent bestemmer alt av store titler som kommer ut.

For å lage et spill der fysikk er en viktig del igjen (ikke kun på personer & scripta bevegelser i omgivelsene) på samme nivå som HL2 & P0rtal igjen (ikke minst det første Crysis spillet).

Som en kommenterer på en video på youtube ang bryk av fysikk i moderne spill:
"Physics engines themselves (PhysX, Havok, etc.) aren't getting worse - its how games used them."

Spiller CyberPunk 2077 - spillet er bra det men fysikken er jo helt krise. Spill som Life of P feks ser jeg har gjort en ganske bra jobb på det nære (håret til hovedkaraktern feks har fått oppmerksomeht) & scripta bevegelser i omgivelsene men gir nesten helt blaffen in alle gjenstander du dulter borti osv. Dette er selvsagt i hovedsak for at spillene må rulle på konsoll

 

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
simalarion skrev (2 timer siden):

Ja, jeg vet jo sånn ca hva som er mulig å få til, spørsmålet er hvem som gidder å implementere det i spill når dette vill knele alle konsoller med en gang. Videre er det konsoller som omtrent bestemmer alt av store titler som kommer ut.

For å lage et spill der fysikk er en viktig del igjen (ikke kun på personer & scripta bevegelser i omgivelsene) på samme nivå som HL2 & P0rtal igjen (ikke minst det første Crysis spillet).

Som en kommenterer på en video på youtube ang bryk av fysikk i moderne spill:
"Physics engines themselves (PhysX, Havok, etc.) aren't getting worse - its how games used them."

Spiller CyberPunk 2077 - spillet er bra det men fysikken er jo helt krise. Spill som Life of P feks ser jeg har gjort en ganske bra jobb på det nære (håret til hovedkaraktern feks har fått oppmerksomeht) & scripta bevegelser i omgivelsene men gir nesten helt blaffen in alle gjenstander du dulter borti osv. Dette er selvsagt i hovedsak for at spillene må rulle på konsoll

 

Du er klar over at HL2 ble utgitt på PS3 og Xbox360, ikke sant? Ytelsen var langt ifra like god som på PC, greit nok, men konsollene var i stand til å kjøre en fullverdig versjon av Source. 

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt poenget med svaret ditt det bare bekrefter jo overgangen fra å porte fra Pc Til Konsoll som førte til at spillet ikke var til å kjenne igjen (spesielt porten til Xbox var vedlig dårlig) til det motsatt i dag, så etter ca Crysis 1 så virket det på meg som at spill først å fremst skulle kjøre bra på konsoll for så å bli portet over på PC, noe som resulterte i at vi som satt på High end PC ikke fikk særelig mye "utfordringer" lenger til vår hardware

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
simalarion skrev:

Jeg ser ikke helt poenget med svaret ditt det bare bekrefter jo overgangen fra å porte fra Pc Til Konsoll som førte til at spillet ikke var til å kjenne igjen (spesielt porten til Xbox var vedlig dårlig) til det motsatt i dag, så etter ca Crysis 1 så virket det på meg som at spill først å fremst skulle kjøre bra på konsoll for så å bli portet over på PC, noe som resulterte i at vi som satt på High end PC ikke fikk særelig mye "utfordringer" lenger til vår hardware

Å si at konsollportene ikke var til å kjenne igjen er direkte feil. Hvis konsollportene klarer å gjenngi fysikksimuleringene fra HL2, vil dagens konsoller klare det bedre - det er hele poenget mitt. Og etter å ha spilt prologen, så kan vi legge debatten død; de har implementert HL2-fysikk.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 12.11.2024 at 3:58 PM, Gunfreak said:

UE5 er jo bare grafikk motoren. Det kan legges til andre motorer inkludert fysisk.

Unreal Engine 5 inkluderer en del fysikk, det er ikke bare en grafikk-motor.

- Chaos Physics: Realistisk simulering av objekter og miljøødeleggelser.
- Tøy- og hårfysikk: Dynamisk bevegelse for stoff og hår.
- Ragdoll-fysikk: Realistiske animasjoner for karakterer etter kollisjon.
- Kjøretøyfysikk: Simulerer oppførsel som friksjon, suspensjon osv.
- Vanndynamikk: Realistiske bølger, oppdrift og interaksjoner.
- Fysikkbaserte animasjoner: Kombinerer animasjoner med fysikk for mer realistisk bevegelse.
- Niagara VFX: Partikkelbasert fysikk for eksplosjoner, røyk osv.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
ddol skrev (57 minutter siden):

Å si at konsollportene ikke var til å kjenne igjen er direkte feil. Hvis konsollportene klarer å gjenngi fysikksimuleringene fra HL2, vil dagens konsoller klare det bedre - det er hele poenget mitt. Og etter å ha spilt prologen, så kan vi legge debatten død; de har implementert HL2-fysikk.

Vell jeg har vell ikke akkurat debatert med deg, i det hele tatt, men merker veldig at du har lyst på en debatt. Bruke Google så vill du fort seg hvor mange som var enig med meg portingen fra PC til Xbox var helt elendig, det var min opplevelse uansett hvor mye du vill "debatere" det med meg her... Du får google litt på det.

Første treff  fra emne tatt fra Redit, fra en bruker der:

"As others have said: it's impressive that they could get it to run on the Xbox at all, but if you're looking to actually enjoy the game, it's the worst of all your options.

Poor framerate, downgraded graphics and physics."

Det er min opplevelse av Porten, om du opplever det anerledes så OK , da får du mene det.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
simalarion skrev:
ddol skrev (57 minutter siden):

Å si at konsollportene ikke var til å kjenne igjen er direkte feil. Hvis konsollportene klarer å gjenngi fysikksimuleringene fra HL2, vil dagens konsoller klare det bedre - det er hele poenget mitt. Og etter å ha spilt prologen, så kan vi legge debatten død; de har implementert HL2-fysikk.

Vell jeg har vell ikke akkurat debatert med deg, i det hele tatt, men merker veldig at du har lyst på en debatt. Bruke Google så vill du fort seg hvor mange som var enig med meg portingen fra PC til Xbox var helt elendig, det var min opplevelse uansett hvor mye du vill "debatere" det med meg her... Du får google litt på det.

Første treff  fra emne tatt fra Redit, fra en bruker der:

"As others have said: it's impressive that they could get it to run on the Xbox at all, but if you're looking to actually enjoy the game, it's the worst of all your options.

Poor framerate, downgraded graphics and physics."

Det er min opplevelse av Porten, om du opplever det anerledes så OK , da får du mene det.

Spill prologen og si meg at en PS5 ikke vil være i stand til å kjøre dette spillet. Takk for idag.
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ddol skrev (4 minutter siden):

Spill prologen og si meg at en PS5 ikke vil være i stand til å kjøre dette spillet. Takk for idag.

https://developer.valvesoftware.com/wiki/Half-Life_2_(Xbox)

Du snakket om Gamle  Xbox porten, nå er du over på PS5??... Flott bruk av tid dette merker jeg

Quote: "Du er klar over at HL2 ble utgitt på PS3 og Xbox360"

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
simalarion skrev:
ddol skrev (4 minutter siden):

Spill prologen og si meg at en PS5 ikke vil være i stand til å kjøre dette spillet. Takk for idag.

https://developer.valvesoftware.com/wiki/Half-Life_2_(Xbox)

Du snakket om Gamle  Xbox porten, nå er du over på PS5??... Flott bruk av tid dette merker jeg

Quote: "Du er klar over at HL2 ble utgitt på PS3 og Xbox360"

Er du seriøs? Forstår du ikke hva du selv skriver? Du begynte hele denne tråden med å anta at Project Borealis vil nedprioritere fysikkmotoren pga bruken av UE5. Deretter kommer det en generell rant om at fysikk blir nedjustert i moderne spill fordi de skal kunne portes til konsoller. Du har altså etablert en påstand om at konsollporter fører til utelatelse / nedjustering av fysikksimuleringer ala HL2. Jeg påpekte at PS3 var istand til å simulere fysikken fra HL2, og ser dermed ingen grunn til at moderne konsoller ikke skulle kunne gjøre det samme for dette spillet. Og med det har jeg adressert ditt opprinnelige poeng om at fysikk ikke kommer til å spille noen rolle i Project Borealis. Og alt dette er fullstendig bortkastet, fordi A) prologen viser at de har HL2-fysikk og B) såvidt jeg vet har de ikke planer om å utgi på konsoll(?).
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, du missforstår helt å nå justerer du på hva du selv har skrevet så jeg passet på å Quote deg :).

Sannheten står jo her, det jeg skriver er:

Quote min først post

Sitat

Unreal 5

Uten å vite det så antar jeg det betyr at ikke fysikken veier like tungt som grafikken?. Er vell fysikken jeg husker best ved HL2 (ikke minst P0rtal)

...................................................

Jeg skriver at jeg håper de ikke nedprioriterer fysikken, for den synes jeg var genial. Rantingen virker som det som du står for helt på egen hånd, forstår heller ikke hva du er så opprørt for. Men nå nå jeg gjøre noe annet, som skrevet dette føler jeg ble meningsløst

Edit:

Altså jeg skriver ikek at Gamle HL2 ville knele dagens konsoller. Det jeg TROR er at så bra fysikk blir droppet i dagens moderne spill for at de skall rulle best mulig, jeg mistenker at konsller nedprioriterer fysikk i moderne spill pga det. Fyskken i feks Crysis 1 har vi jo ikke sette siden i den type spill (?)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
simalarion skrev:

Nei, du missforstår helt å nå justerer du på hva du selv har skrevet så jeg passet på å Quote deg :).

Sannheten står jo her, det jeg skriver er:

Quote min først post

Sitat

Unreal 5

Uten å vite det så antar jeg det betyr at ikke fysikken veier like tungt som grafikken?. Er vell fysikken jeg husker best ved HL2 (ikke minst P0rtal)

...................................................

Jeg skriver at jeg håper de ikke nedprioriterer fysikken, for den synes jeg var genial. Rantingen virker som det som du står for helt på egen hånd, forstår heller ikke hva du er så opprørt for. Men nå nå jeg gjøre noe annet, som skrevet dette føler jeg ble meningsløst

Edit:

Altså jeg skriver ikek at Gamle HL2 ville knele dagens konsoller. Det jeg TROR er at så bra fysikk blir droppet i dagens moderne spill for at de skall rulle best mulig, jeg mistenker at konsller nedprioriterer fysikk i moderne spill pga det. Fyskken i feks Crysis 1 har vi jo ikke sette siden i den type spill (?)

Haha, hva faen... Du skriver jo ikke at du håper de ikke nedprioriterer fysikken. Du skriver at du antar de nedprioriterer fysikken, som du selv siterer deg selv på. Og deretter kommer det et hjertesukk om hvordan fysikk generelt blir nedprioritert. Ja, ta deg en pause, du.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ddol skrev (21 minutter siden):

Haha, hva faen... Du skriver jo ikke at du håper de ikke nedprioriterer fysikken. Du skriver at du antar de nedprioriterer fysikken, som du selv siterer deg selv på. Og deretter kommer det et hjertesukk om hvordan fysikk generelt blir nedprioritert. Ja, ta deg en pause, du.

Hva er du så sint for egentlig, vi snakker om fysikk i spill, ro deg ned.

Du missfortår som nevnt. Jeg vet ikke hvor gammel du er men om du satt på High end Pc å Spilte Crysis 1/HL2 så burde du forstå raskere hva jeg prøver å skrive en det du gjør nå. Når Konsollene tok over markedet helt ca etter Crysis 1 så ble fysikk ned prioritert kraftig & grafikk for å tilpasses Konsoll, så det vi PC spillere satt igjen med var nedskallerte spill.

Siden jeg fortsatt ikke har sett nye stor titler innen hverken FPS eller Action spill med tilsvarnede fysikk antar jeg de dropper det å konsenterer seg om oppløsning + å få de til å se så pent ut som mulig + så langt opp mot 60fps som mulig, min teori er at fysikk fortsatt blir nedprioritert (spesielt i store titler) for å få spillet å rulle på konsoll først å fremst.

Selvsagt kan dagens konsoller kjøre HL2, men nå har spillet kraftig ut-datert grafikk da

 

 

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
simalarion skrev:
ddol skrev (21 minutter siden):

Haha, hva faen... Du skriver jo ikke at du håper de ikke nedprioriterer fysikken. Du skriver at du antar de nedprioriterer fysikken, som du selv siterer deg selv på. Og deretter kommer det et hjertesukk om hvordan fysikk generelt blir nedprioritert. Ja, ta deg en pause, du.

Hva er du så sint for egentlig, vi snakker om fysikk i spill, ro deg ned.

Du missfortår som nevnt. Jeg vet ikke hvor gammel du er men om du satt på High end Pc å Spilte Crysis 1/HL2 så burde du forstå raskere hva jeg prøver å skrive en det du gjør nå. Når Konsollene tok over markedet helt ca etter Crysis 1 så ble fysikk ned prioritert kraftig & grafikk for å tilpasses Konsoll, så det vi PC spillere satt igjen med var nedskallerte spill.

Siden jeg fortsatt ikke har sett nye stor titler innen hverken FPS eller Action spill med tilsvarnede fysikk antar jeg de dropper det å konsenterer seg om oppløsning + å få de til å se så pent ut som mulig + så langt opp mot 60fps som mulig, min teori er at fysikk fortsatt blir nedprioritert (spesielt i store titler) for å få spillet å rulle på konsoll først å fremst.

Selvsagt kan dagens konsoller kjøre HL2, men nå har spillet kraftig ut-datert grafikk da

 

 

Hvordan kan du mene at jeg misforstår deg, når jeg ikke har sagt noe substansielt om akkurat det momentet? Jeg husker godt HL2 og Crysis, og forstår godt hva du mener. Jeg har konsentrert meg om fysikken i Project Borealis, all den tid denne artikkelen handlet om nettopp det.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ddol skrev (4 minutter siden):

Hvordan kan du mene at jeg misforstår deg, når jeg ikke har sagt noe substansielt om akkurat det momentet? Jeg husker godt HL2 og Crysis, og forstår godt hva du mener. Jeg har konsentrert meg om fysikken i Project Borealis, all den tid denne artikkelen handlet om nettopp det.

Nettopp, så håper jeg at fysikken ikke blir nedprioritert pga bytte til Unreal 5 engine,  men som jeg skriver så vet jeg ikke hva det vill si for nettopp det at de bytter til Unreal 5.

For er det noe jeg vill spille på nytt med oppdatert Grafikk så er det fysikken vi opplevde i HL2 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...