Gå til innhold

Se 14 minutter fra Indiana Jones and the Great Circle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm tja, hvis det er minst mulig kamp og mer utforsking og gåter kan det bli bra. Utseende på figurene, stemmene og grafikken generelt ser bra ut, håper de nailer selve spillingen med gode gåter og en bra story. Men animasjoner i kamp ser helt jævlige ut for å være klinkende ærlig. Trege slag uten noe som helst impact, flere ganger ser det ikke ut som man er borti fienden engang. Ellers er det bare noe som føles rart med hvordan det hele er animert i førsteperson, som om det er et VR spill mer enn et klassisk FPS spill.

Lenke til kommentar
Runis skrev (21 minutter siden):

Hmm tja, hvis det er minst mulig kamp og mer utforsking og gåter kan det bli bra. Utseende på figurene, stemmene og grafikken generelt ser bra ut, håper de nailer selve spillingen med gode gåter og en bra story. Men animasjoner i kamp ser helt jævlige ut for å være klinkende ærlig. Trege slag uten noe som helst impact, flere ganger ser det ikke ut som man er borti fienden engang. Ellers er det bare noe som føles rart med hvordan det hele er animert i førsteperson, som om det er et VR spill mer enn et klassisk FPS spill.

Combat ser helt forferdelig ut. Karakterene og story så morsomt ut!

Lenke til kommentar

Minner mye om Dishonored dette her, med sniking, utforsking, gåter, førsteperson, men selvsagt i en helt annen setting. Kampene ser bra ut synes jeg, skjønner ikke hvorfor andre mener det ser så forferdelig ut?

Gleder meg til dette!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette ser bra ut. Grafikken er bra, animasjonene ser bra ut, humoren er der. Håper gåteløsingen blir mer variert enn å bare plassere en ting på en trykkplate, som blir vist flere ganger her.

Er litt bekjymret for at Indiana Jones kommer til å bli skubbet til siden for å gi plass til den kvinnelige karakteren og hennes historie. Eller verre, spille som henne. Kan aldri vite i disse tider. Håper jeg tar feil, tiden vil vise.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er interessert, ja slåssingen ser litt knotete ut, men dette er mindre viktig for meg i en Indiana Jones spill som er mer om gåteløsning og utforskning med Indiana Jones humor og øyeblikk. Må nesten ha det i hånden for å dømme, og hvor mye dette er vektlagt i selve spillingen.

Ja, jeg er noe bekymret for kompanjongen, etter å ha hørt rykter. Vil ikke ha noe repeat av siste film. Men gameplayet de viste her, såg nå greit ut. Og jeg håper det er noen mer kompliserte og intrikate gåter å løse, enn nivået som ble vist. De var helt okei. 

Alt i alt Lovende!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har nå spilt gjennom remastered versjoner av Tomb Raider I og II og hatt det mega koselig. Det kjentes først litt rart ut siden det er åpenbart gamle spill fra "forrige tidsalder". Men for en fantastisk spillefølelse jeg har hatt så langt, det er klart at utviklerne stående bak Lara Craft hadde tenkt godt på hvor moroen i en sånn sjanger ligger - utforsking, interaksjon og action. Laras bevegelser og plattforming kjennes nesten på egen kropp når man først husker igjen / lærer hvordan det hele virker. Hele tiden interagerer man med både plattformer, omgivelser etc., noe som gir en fin immersion-følelse, og et annet hyggelig trekk er at man typisk ikke trenger å prøve å huske fælt igjen hvor man var sist når man vender tilbake til spillet.

Så selve poenget mitt, er jeg sitter nå med et kontrastbilde, nå som jeg har sett Indy-klippet (ikke hele klippet må jeg si). Har alltid likt Indiana - nettopp som spillkarakter - som klart er forfar til både Drake og Croft, og spilt alle spillene med Indy i hovedrollen (tror i hvert fall det).

Det nye produktet til Machine games ser definitivt filmatisk og vakkert ut, men kommer det til å scratch the itch, er jeg jaggu meg usikker på. Kan ikke en gang forstå hva slags sjanger det blir nå i dette spillet. Det er tydelig at det bærer preg av moderne tider: klare trekk av "hand holding", overraskende lineært og så lenge har det vært mye av "ikke ta på / bare se på" følelsen.

Håper jeg tar feil og misforstår bare hvor Machine games har tenkt å gå med spilltanken sin og at de faktisk skjønner hvor spillmoroen kommer til å ligge.

Lenke til kommentar

Jeg har sett nok av dette spillet til å vite at det blir dritbra. Sparer heller gleden til julaften enn å se mere nå. Da spilles det på Gamepass og resten av pengene kan brukes på julekos og gaver til barna. Det lukter litt fanboy av de sure kommentarene om at det er førsteperson. En svak eim av promp og svette armhuler. Machine Games har vist gjentatte ganger at de er mestere i førsteperson, jeg tviler ikke ett sekund på at de ikke gjør det her også. Vi får se om ikke tonen endrer seg litt når dette kommer til Playstation til våren (noe jeg forøvrig synes er topp...).

Endret av JornHansen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...