arne22 Skrevet onsdag kl 12:53 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 12:53 5 hours ago, Hollabaloo said: Man er ikke alene i trafikken så man styrer ikke helt sin egne skjebne selv. Vi er i trafikken omgitt av surrehuer og rotekopper, og dersom en av disse gjør en feil, så kan man selv om man er verdens beste sjåfør havne i en situasjon som det er umulig å komme seg ut av uten at det smeller. Helt umulig kan det nok være at det ikke er. 240'en er imidlertid ikke optimal en slik situasjon, for den har kort hjulavstand og er litt vel retningsstabil for unnamanøvre. For med så er normalt framkomstmiddel tung motorsykkel, også veteran, så bil vil nok ikke være noe særlig farligere. Så langt litt over 40 år med 0,0 smell med bil. (Har blitt påkjørt 3 ganger, mens jeg har kjørt motorsykkel, men det har gått bra.) Problemet med motorsykkel er at bilene av og til ikke ser deg, slik at man helt tiden må ta høyde for det. 4 hours ago, Habla Møberg said: Ungene trenger å lære seg manuell gir og at antispinn sitter mellom ørene. Ja, alle automatiske greier pleier å irritere meg, uansett hva det er. Liker å ha full kontroll. Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet onsdag kl 12:58 Del Skrevet onsdag kl 12:58 NorsknRev skrev (På 12.11.2024 den 7:55 AM): Stemmer 850 hadde noe så spesielt som en tverrstilt femmer. Fantastiske motorer, selv om de var litt tørste. Lenke til kommentar
kremt Skrevet onsdag kl 13:14 Del Skrevet onsdag kl 13:14 Det beste hadde trolig vært en 95-96 modell 940 classic. De kommer for salg av og til, og mange er velholdte. Da kan man ha bil lenge. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet onsdag kl 13:28 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 13:28 13 minutes ago, kremt said: Det beste hadde trolig vært en 95-96 modell 940 classic. De kommer for salg av og til, og mange er velholdte. Da kan man ha bil lenge. Takker. Det var kanskje et veldig bra tips. Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet onsdag kl 13:28 Del Skrevet onsdag kl 13:28 Hollabaloo skrev (15 timer siden): Litt på siden av diskusjonen, men så lenge jeg kan huske, så har man alltid hatt de som kommenterer at "biler har blitt så avanserte nå til dags" og "det går ikke an å skru på bilen selv lenger". Jeg hørte det for 10 år siden, for 20 år siden og for 30 år siden. Klarer man å skru på en 240 eller 700/900, så tenker jeg det går helt fint å skru på biler fra starten av 2000-tallet også. På en måte så kan det til og med være enklere med sånne biler, da man som andre her inne også har vært inne på har mulighet for OBD2-feilkode-lesing som kan hjelpe til med å diagnostisere feil. Jeg er helt enig med alt du skriver her. De siste årene har jeg holdt meg med biler fra rundt årtusenskiftet, som f.eks. første-og andregenerasjon V70. Fantastiske motorer med rekkefemmere, lite rust og høy komfort, sikkerhet og anvendbarhet. Elektronikke var bare til hjelp under feildiagnostisering, feil lå aldri i elektronikken, men elektronikken hjalp til med disgnosen. Et par ganger gikk jeg over brytere og connectorer med kontaktspray, og alt virker 100% igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå