Gjest bc14e...3ba Skrevet onsdag kl 18:19 Del Skrevet onsdag kl 18:19 Det røde er meg her. Prøvde å forklare at ikke jeg har tid til å tørke støv hver dag inne på toaletter av såpe dispensere osv men får bare dumme svar. Anonymous poster hash: bc14e...3ba Lenke til kommentar
Gjest bc14e...3ba Skrevet onsdag kl 18:31 Del Skrevet onsdag kl 18:31 Går det virkelig an? Anonymous poster hash: bc14e...3ba Lenke til kommentar
Gjest 04330...ff8 Skrevet onsdag kl 18:55 Del Skrevet onsdag kl 18:55 Synd du ikke bor i Oslo området. Hadde organisert deg jobb i butikk på sekundet uten behov for referanser. Stygt å se på.. Anonymous poster hash: 04330...ff8 Lenke til kommentar
Gjest bc14e...3ba Skrevet onsdag kl 19:02 Del Skrevet onsdag kl 19:02 Gjest 04330...ff8 skrev (6 minutter siden): Synd du ikke bor i Oslo området. Hadde organisert deg jobb i butikk på sekundet uten behov for referanser. Stygt å se på.. Anonymous poster hash: 04330...ff8 Ja det er synd. Du er sikkert en super arbeidsgiver også ❤️ takk for fine ord ❤️ Anonymous poster hash: bc14e...3ba Lenke til kommentar
Gjest bc14e...3ba Skrevet onsdag kl 22:17 Del Skrevet onsdag kl 22:17 Jeg skjønner liksom ikke hva jeg skal svare mer på meldinger. Jeg tror jeg rett og slett bare må slutte å komme med mine argumenter også ta vare på meldingslogg og vise til legen og Arbeidstilsynet. Jeg er helt forvirret nå. Har så masse tanker at jeg ikke klarer å bli trøtt. Er full av adrenalin og er anspent selv om jeg er sliten og trenger søvn. Har lyst til å svar tilbake til det hun skriver om at det ikke er vinter nå og er fint vær osv at jeg mener når det er mildt og vått ute. Hun skjønner jo faen meg ingen ting. Enten er hun stokk dum ellers er hun slem og spiller dum for å provosere for å få oss ansatte til å eksplodere. En annen kollega har og sagt det hun er dum. Og det at hun skriver at jeg skal jobbe lengre nå på høsten når det er mer møkkete enn på sommeren. Det står ikke skrevet noen plass at jeg skal jobbe gratis overtid på den mørke tiden av året fordi det er mindre møkkete på våren og høsten og da er jeg tidligere ferdig enn den tiden vi får av og til. Det synes jeg virker helt sinnsykt..for det regner av og til ofte om sommeren og. Så hvis jeg skulle skrevet ned hvor lenge jeg jobber hver dag i ett år og setter opp ett regnestykket så ville jeg nok kommet frem til at jeg har jobbet for mye gratis overtid selv om jeg av og til er tidligere ferdig enn tidsfristen på sommeren. Herregud liksom. Høsten og vinteren er jo mye lengre enn våren og sommeren. Jeg skjønner bare ikke at det går an. Men tenker at det er ikke vits å svare henne mer selv om det frister men jeg kommer jo ingen vei. Det er bedre å bare ta igjen med å være taus og gå til legen i stillhet og få en sykemelding, levere inn nøkler og oppsigelse uten å møte opp fysisk. Jeg kan bare levere nøklene i boksen med kodelås utenfor kontoret og oppsigelsen sender jeg i posten. Eller leverer i postkassen utenfor kontoret så jeg slipper å sløse penger på frimerke. Så søker jeg da dagpenger rett etter jeg har fått sykemelding og setter i full gang med jobbsøking samtidig.(Selv om jeg er i gang allerede) Men da står jeg fritt til å kunne starte i ny jobb når som helst uten å være holdt igjen av oppsigelsestiden på npbøren jobb hvis jeg kan bli enig med legen at sykemeldingen for denne jobben kan gjelde fremdeles selv om dukependene opphører når jeg får dørdte lønn i ny jobb.. så kan jeg da avslå søknaden om dagpenger hvis jeg rekker å få ny jobb innen tre måneder. Jeg får bare håpe legen kan snakke med nav om det. Både sykepenger og dagpenger er jo fra Nav begge deler. Så legen og nav får finne ut hvordan det løses. Kanskje jeg kan få sykemelding for 3 mnd siden det er tre måneder karantene på dagpenger. Jeg aner ikke hvordan det fungerer Anonymous poster hash: bc14e...3ba Lenke til kommentar
Gjest bc14e...3ba Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Gjest bc14e...3ba skrev (7 timer siden): Jeg skjønner liksom ikke hva jeg skal svare mer på meldinger. Jeg tror jeg rett og slett bare må slutte å komme med mine argumenter også ta vare på meldingslogg og vise til legen og Arbeidstilsynet. Jeg er helt forvirret nå. Har så masse tanker at jeg ikke klarer å bli trøtt. Er full av adrenalin og er anspent selv om jeg er sliten og trenger søvn. Har lyst til å svar tilbake til det hun skriver om at det ikke er vinter nå og er fint vær osv at jeg mener når det er mildt og vått ute. Hun skjønner jo faen meg ingen ting. Enten er hun stokk dum ellers er hun slem og spiller dum for å provosere for å få oss ansatte til å eksplodere. En annen kollega har og sagt det hun er dum. Og det at hun skriver at jeg skal jobbe lengre nå på høsten når det er mer møkkete enn på sommeren. Det står ikke skrevet noen plass at jeg skal jobbe gratis overtid på den mørke tiden av året fordi det er mindre møkkete på våren og høsten og da er jeg tidligere ferdig enn den tiden vi får av og til. Det synes jeg virker helt sinnsykt..for det regner av og til ofte om sommeren og. Så hvis jeg skulle skrevet ned hvor lenge jeg jobber hver dag i ett år og setter opp ett regnestykket så ville jeg nok kommet frem til at jeg har jobbet for mye gratis overtid selv om jeg av og til er tidligere ferdig enn tidsfristen på sommeren. Herregud liksom. Høsten og vinteren er jo mye lengre enn våren og sommeren. Jeg skjønner bare ikke at det går an. Men tenker at det er ikke vits å svare henne mer selv om det frister men jeg kommer jo ingen vei. Det er bedre å bare ta igjen med å være taus og gå til legen i stillhet og få en sykemelding, levere inn nøkler og oppsigelse uten å møte opp fysisk. Jeg kan bare levere nøklene i boksen med kodelås utenfor kontoret og oppsigelsen sender jeg i posten. Eller leverer i postkassen utenfor kontoret så jeg slipper å sløse penger på frimerke. Så søker jeg da dagpenger rett etter jeg har fått sykemelding og setter i full gang med jobbsøking samtidig.(Selv om jeg er i gang allerede) Men da står jeg fritt til å kunne starte i ny jobb når som helst uten å være holdt igjen av oppsigelsestiden på nåværende jobb hvis jeg kan bli enig med legen at sykemeldingen for denne jobben kan gjelde fremdeles selv om dukependene opphører når jeg får dørdte lønn i ny jobb.. så kan jeg da avslå søknaden om dagpenger hvis jeg rekker å få ny jobb innen tre måneder. Jeg får bare håpe legen kan snakke med nav om det. Både sykepenger og dagpenger er jo fra Nav begge deler. Så legen og nav får finne ut hvordan det løses. Kanskje jeg kan få sykemelding for 3 mnd siden det er tre måneder karantene på dagpenger. Jeg aner ikke hvordan det fungerer Anonymous poster hash: bc14e...3ba Våren og sommeren skulle det stå. Ikke Høst Anonymous poster hash: bc14e...3ba Lenke til kommentar
Gjest bc14e...3ba Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Prøvde å bestille time hos legen i går men det er fullbooket hele måneden fremover. Hva gjør jeg da? Jeg kan jo ikke vente flere uker med å få sykemelding Anonymous poster hash: bc14e...3ba Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Gjest bc14e...3ba skrev (På 12.11.2024 den 5:00 PM): Alle toaletter og garderober må vaskes ned, vegger og rør og under vasker og alt egentlig. Jeg kommer tilbake neste uke for ny kontroll og da forventer jeg at alle toaletter i begge barnehagene er vasket ned. " Håper at det berre er sjefen som er elendig på å ordlegge seg. Det er openbart urimeleg å forvente full nedvask der det berre er satt av tid til dagleg reinhald. Det sagt så er er jo dette å sjå på som ei arbeidsbestilling, sjefen ønsker at du prioriterer å bruke avsatt vasketid til å vaske toaletta. Då er alt anna mindre viktig og må nødvendigvis nedprioriterast. Lenke til kommentar
Gjest bc14e...3ba Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden The Avatar skrev (1 time siden): Håper at det berre er sjefen som er elendig på å ordlegge seg. Det er openbart urimeleg å forvente full nedvask der det berre er satt av tid til dagleg reinhald. Det sagt så er er jo dette å sjå på som ei arbeidsbestilling, sjefen ønsker at du prioriterer å bruke avsatt vasketid til å vaske toaletta. Då er alt anna mindre viktig og må nødvendigvis nedprioriterast. Jeg tror ikke hun ordla seg feil desverre. Ts Anonymous poster hash: bc14e...3ba Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Gjest bc14e...3ba skrev (3 timer siden): Prøvde å bestille time hos legen i går men det er fullbooket hele måneden fremover. Hva gjør jeg da? Jeg kan jo ikke vente flere uker med å få sykemelding Anonymous poster hash: bc14e...3ba Legevakt Lenke til kommentar
Gjest bc14e...3ba Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Valmeth skrev (9 minutter siden): Legevakt Tenkte på det men er ikke der bare for mer alvorlig ting? Men uansett nå har jeg fått rimr sllerde på mandag. Jeg ringte nå og fikk time hos en snnen lege der siden min bare jobber 50 og var fullbooket. Så jeg får holde ut i dag og i morgen så er det jo helg. Da kanskje jeg blir fri fra mandag og slipper å jobbe der mer krysser fingrene Anonymous poster hash: bc14e...3ba Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden 113 er for alvorlige ting, hva nå enn det er, og legevakt for det man ikke kan vente ukevis på. Slik jeg forstår din situasjon er det helt innafor å oppsøke legevakt. Har gjort det selv når jeg var ansatt i en drittbedrift med et monster til sjef. Langvarig stress man ikke ser noen ende på er ikke til å spøke med. 1 Lenke til kommentar
Gjest bc14e...3ba Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Valmeth skrev (1 minutt siden): 113 er for alvorlige ting, hva nå enn det er, og legevakt for det man ikke kan vente ukevis på. Slik jeg forstår din situasjon er det helt innafor å oppsøke legevakt. Har gjort det selv når jeg var ansatt i en drittbedrift med et monster til sjef. Langvarig stress man ikke ser noen ende på er ikke til å spøke med. Sant nok:) var det også i renhold du jobbet? Bra du dro til legevakten. Jeg hadde nok gjort det samme om jeg ikke fikk time hos legen ila de to nærmeste ukene. Jeg har heldigvis ferie fra den 25. Uansett. Men jeg har nå sovet dårlig to netter på rad fordi jeg har høy puls og er stresset. Venter bare på at sjefen skal dra å sjekke og gi en tilbakemelding. Men nå etter jeg fikk time hos mehen kan jeg kanskje roe meg ned og stille meh likegyldig til om hun blir fornøyd med arbeidet mitt eller ikke. Det er forferdelig når jeg må gå å være redd for sjefen på fritiden min. Synes hun virker veldig toxic. Har aldri møtt henne. Hun ble min leder i mai og vi har bare sendt meldinger. Han forrige sjefen og kom med liknende krav men ikke skriftlig. Han tok alt over telefon så da fikk jeg ikke bevis. Men hun her tar alt skriftlig til fordel for meg sånn at jeg kan gå videre med det. Anonymous poster hash: bc14e...3ba Lenke til kommentar
Gjest bc14e...3ba Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Ts her igjen. Jeg sitter her nå å fungerer på om at hvis jeg får sykmelding og får en annen jobb for oppsigelsestiden på den gamle jobben er over,. må jeg da tilbake til den gamle jobben under oppsigelsestiden og jobbe den ut når jeg er sykemeldt pga at jeg ikke har det bra på jobb? Jeg har skrevet oppsigelsen klar allerede og har planer om å sende den rekomandert på mandag etter at jeg har vært hos legen å fått sykemelding. Jeg har en måned oppsigelse og må si opp da fra 1. Desember sånn at 1. Januar er jeg helt fri for å tenke mer på den jobben. Men hvis jeg får et nytt jobbtilbud før 1. Jan 2025 , må jeg da vente med å begynne i ny jobb til etter 1. Januar? Må jeg da tilbake til den gamle jobben i tillegg til den nye fordi jeg da ikke er syk lenger når jeg får en ny jobb??? Eller er det bare slik at selve syke pengene bietfsller men at sykemeldingen består og fritar meg fra å møte opp på den gamle jobben i oppsigelsestiden?? Noen som vet?? Og trenger nye arbeidsoppgavere å vite om at jeg er sykemeldt? Jeg tenker at det ikke er releva lengre når jeg er ferdig med den gamle jobben og det er jobben som gjør meg psykisk syk av å være der. Da hindrer jo ikke det meg i å starte i en ny jobb når jeg er ferdig der Anonymous poster hash: bc14e...3ba Lenke til kommentar
Gjest 04330...ff8 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Gjest bc14e...3ba skrev (8 timer siden): Ts her igjen. Jeg sitter her nå å fungerer på om at hvis jeg får sykmelding og får en annen jobb for oppsigelsestiden på den gamle jobben er over,. må jeg da tilbake til den gamle jobben under oppsigelsestiden og jobbe den ut når jeg er sykemeldt pga at jeg ikke har det bra på jobb? Jeg har skrevet oppsigelsen klar allerede og har planer om å sende den rekomandert på mandag etter at jeg har vært hos legen å fått sykemelding. Jeg har en måned oppsigelse og må si opp da fra 1. Desember sånn at 1. Januar er jeg helt fri for å tenke mer på den jobben. Men hvis jeg får et nytt jobbtilbud før 1. Jan 2025 , må jeg da vente med å begynne i ny jobb til etter 1. Januar? Må jeg da tilbake til den gamle jobben i tillegg til den nye fordi jeg da ikke er syk lenger når jeg får en ny jobb??? Eller er det bare slik at selve syke pengene bietfsller men at sykemeldingen består og fritar meg fra å møte opp på den gamle jobben i oppsigelsestiden?? Noen som vet?? Og trenger nye arbeidsoppgavere å vite om at jeg er sykemeldt? Jeg tenker at det ikke er releva lengre når jeg er ferdig med den gamle jobben og det er jobben som gjør meg psykisk syk av å være der. Da hindrer jo ikke det meg i å starte i en ny jobb når jeg er ferdig der Anonymous poster hash: bc14e...3ba @krikkert kan dette. Anonymous poster hash: 04330...ff8 Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Arbeidsgiver plikter å gi deg nødvendig opplæring. Jeg ville bedt sjefen komme og gå igjennom og vise deg hvordan du skal rengjøre på en tilfredsstillende måte innenfor den tiden du har til rådighet. Kanskje hadde sjefen fått seg en aha-opplevelse? Det kunne jo vært litt morsomt om det kom flust med klager på sjefens renhold 🙂 Om ikke så kunne det kanskje bidratt til at du hater jobben din litt mindre. Lenke til kommentar
Gjest bc14e...3ba Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden nVIDIAsucks skrev (24 minutter siden): Arbeidsgiver plikter å gi deg nødvendig opplæring. Jeg ville bedt sjefen komme og gå igjennom og vise deg hvordan du skal rengjøre på en tilfredsstillende måte innenfor den tiden du har til rådighet. Kanskje hadde sjefen fått seg en aha-opplevelse? Det kunne jo vært litt morsomt om det kom flust med klager på sjefens renhold 🙂 Om ikke så kunne det kanskje bidratt til at du hater jobben din litt mindre. Ja det hadde vært gøy men tviler på at det hjelper. Nå har jeg brukt stoppeklokke i dag og jeg brukte 3 t og 50 minutter på daglig renhold som jeg pleier å gjøre hver dag. Jeg regnet da med tiden jeg brukte på å ut med søppel etter jeg var ferdig før jeg slo av stoppeklokken. Så jeg har brukt 14 minutter mer enn jeg skal. Og jeg satt stoppeklokken på pause når jeg hadde drikke og tisse pauser. Brukte 21 minutter bare på å støvsuge garderoben i dag. Slik så det ut hele veien i barnas hardeobe og den er ganske stor. Kommer til å vise dette til legen. Sjefene forlanger at jeg skal bruke opp all tiden min de dagene det er lettvint og lite møkk der også på å tørke støv og andre ting. Men de forventer også at jeg skal tåle å jobbe litt lengre enn jeg får betalt for nå på den tiden av året hvor det blir mest møkkete fordi det liksom kompenserer for de gangene vi trenger kortere tid fordi det tørt og fint ute. Men vi skal likevel bruke opp tiden uansett.. så de avslører jo seg selv og prøver å utnytte oss. Sjefen/kundeansvarlig skal dra å sjekke igjen i morgen.. så jeg lurer på om jeg får noen flere klager jeg kan vise til legen på mandag hvis hun ikke er fornøyd. Håper bare jeg får sykemelding og kan si opp jobben for godt Anonymous poster hash: bc14e...3ba Lenke til kommentar
Monster Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden nVIDIAsucks skrev (1 time siden): Arbeidsgiver plikter å gi deg nødvendig opplæring. Jeg ville bedt sjefen komme og gå igjennom og vise deg hvordan du skal rengjøre på en tilfredsstillende måte innenfor den tiden du har til rådighet. Kanskje hadde sjefen fått seg en aha-opplevelse? Det kunne jo vært litt morsomt om det kom flust med klager på sjefens renhold 🙂 Om ikke så kunne det kanskje bidratt til at du hater jobben din litt mindre. Sjefen hadde nok da bare vist meg det ved å ta en runde med meg og pekt på hvor hun mener så hadde det bare dratt ut tiden min enda mer. Han forrobe sjefen gjorde det så måtte jeg gå rundt å suse vekk en halvtime med han før jeg fikk begynt...... Fikk ikke betalt for en halvtime mer av den grunn Lenke til kommentar
Monster Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Håper jeg får sykemelding på mandag. Ellers kommer jeg til å bli selvmordskandidat tror jeg Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Spør om å jobbe i barnehage eller sykehjem istede. Det er ofte behov for flere ansatte i slike institusjoner, så det kan være gode muligheter for å få jobb. Så kanskje studere om noen måneder? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå