nVIDIAsucks Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november Det stemmer at arbeidsgiver kan kreve at du gjør jobben din ordentlig, men innenfor de rammene du har tilgjengelig. Jeg står for det jeg foreslo i forrige innlegg. En god leder går foran som et godt eksempel. 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november (endret) Herregud😂 Noter alle tidene du har jobbet overtid på og send det til sjefen med krav om betaling. Endret 14. november av flamethower1234 1 Lenke til kommentar
Monster Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november Kassettspiller skrev (5 minutter siden): Spør om å jobbe i barnehage eller sykehjem istede. Det er ofte behov for flere ansatte i slike institusjoner, så det kan være gode muligheter for å få jobb. Så kanskje studere om noen måneder? Har planer om å søke butikk jobber:) er det jeg har lyst til er interessert i salg og kundeservice men ja kan jo kanskje ta utdanning innen salg og kundeservice for eksempel via jobben når jeg får jobb i en butikk :)! Jeg kunne kanskje tenke meg å være assisterende Butikksjef eller noe sånt på sikt. Hvertfall håper jeg på butikk yrket.. det jeg brenner for. Eller eventuelt produksjon men tror jeg ville fått vondt i ryggen av å stå stille på ett samle bånd så tror butikk eller lager er best for meg Lenke til kommentar
Monster Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november flamethower1234 skrev (6 minutter siden): Herregud😂 Noter alle tidene du har jobbet overtid på og send det til sjefen med krav om betaling. Kommer nok ikke til å få noe betaling desverre selv om jeg skriver at jeg krever det. Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november (endret) Monster skrev (8 minutter siden): Har planer om å søke butikk jobber:) er det jeg har lyst til er interessert i salg og kundeservice men ja kan jo kanskje ta utdanning innen salg og kundeservice for eksempel via jobben når jeg får jobb i en butikk :)! Jeg kunne kanskje tenke meg å være assisterende Butikksjef eller noe sånt på sikt. Hvertfall håper jeg på butikk yrket.. det jeg brenner for. Eller eventuelt produksjon men tror jeg ville fått vondt i ryggen av å stå stille på ett samle bånd så tror butikk eller lager er best for meg Det finnes mange fagbrev du kan ta da. Jeg nevnte barnehage og sykehjem fordi dette ofte er blant de enkleste stedene å få jobb på kort tid. For eksempel kan du jobbe som tilkallingsvikar (noe som gir deg fleksibiliteten til å selv bestemme hvilke vakter du vil takke ja til), samtidig som du kan søke etter andre jobbmuligheter underveis. Endret 14. november av Kassettspiller 1 Lenke til kommentar
Monster Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november nVIDIAsucks skrev (11 minutter siden): Det stemmer at arbeidsgiver kan kreve at du gjør jobben din ordentlig, men innenfor de rammene du har tilgjengelig. Jeg står for det jeg foreslo i forrige innlegg. En god leder går foran som et godt eksempel. Hva foreslo du der? Jeg husker ikke hvem som har skrevet hva osv 😅 var det denne tråden eller en av de andre jeg har opprettet? Lenke til kommentar
Monster Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november Kassettspiller skrev (2 minutter siden): Det finnes mange fagbrev du kan ta da. Jeg nevnte barnehage og sykehjem fordi dette ofte er blant de enkleste stedene å få jobb på kort tid. For eksempel kan du jobbe som tilkallingsvikar, noe som gir deg fleksibiliteten til å selv bestemme hvilke vakter du vil takke ja til. Samtidig som du kan søke etter andre jobbmuligheter underveis. Åja det har jeg ikke tenkt på godt forslag:) jeg skal ha det i bakhodet:) takk for info om ikke jeg får noe fast jobb fort kommer jeg nok til å ta sesong jobber og gå på Manpower å snakke med dem der 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november Monster skrev (11 minutter siden): Kommer nok ikke til å få noe betaling desverre selv om jeg skriver at jeg krever det. Må gå til høyere makter da. Lenke til kommentar
Monster Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november flamethower1234 skrev (6 minutter siden): Må gå til høyere makter da. Jepp. Om ikke jeg får sykemelding sier jeg uansett opp fra 1. Desember. Sender oppsigelse på mandag etter legetimen. Uansett om jeg får sykemelding eller ei. Så får jeg søke om å slippe karantene på dagpenger selv om jeg sier opp selv og prøve å få nav til å skjønne at jeg må vekk. Hvis ikke kommer jeg virkelig til å bli psykisk syk og det koster samfunnet mer hvis jeg blir langtidssykemeldt Lenke til kommentar
Monster Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november flamethower1234 skrev (12 minutter siden): Heier på deg! Tusen takk ❤️ ☺️ kan holde dere oppdatert her inne hva som skjer. Tilfelle noen havner i samme dilemma og trenger veiledning til hvordan man finner en utvei fra det. Lenke til kommentar
Monster Skrevet 15. november Del Skrevet 15. november Jeg skjønner at det er mye å gjøre, men det tar ikke lang tid å dra over dispensere når du allerede er ved vaskene. Jeg har vært på Husøy nå og garderobe ansatt var fin. Toalett oppe i garderoben var noe gul nede i vasken. Så her må vi bruke vann og såpe. Var også litt støv på dispensere på toaletter oppe samt karmen bak stellebord. Ellers var toaletter ganske greie. Var en del støv i vinduskarmer og frie flater på møterom og fellesrom nede for ansatte. Her må man også passe på å vaske innimellom så ikke det samler seg opp😊 hvis man venter for lenge med å ta ting så ender man opp med å ta store skippertak. Er jo mye bedre for deg og ta litt og litt hele tiden så holder det seg veldig bra😊 jeg kommer innom hver uke for å følge opp. Er veldig viktig at kunden skal være fornøyd. Er jo barnehage det er snakk om så viktig at renholdet er tipp topp😁 Lenke til kommentar
Monster Skrevet 15. november Del Skrevet 15. november For to uker siden skrev hun bare at jeg måtte tørke støv av dispensere og rundt doblester osv. Det gjorde jeg. Så fikk jeg plutselig da ny melding dorroje uke når hun var det ieben og da fikk jeg den meldingen om at alt måtte skrobbes og vaskes ned. Og hun påstår da at hun er snill. Også skriver hun nå at hun skal dra tilbake å sjekke hver uke. Og det sluket i den vasken hun snakker om er ikke gult for den sjekket jeg i går. Lenke til kommentar
Monster Skrevet 15. november Del Skrevet 15. november DeFor to uker siden skrev hun bare at jeg måtte tørke støv av dispensere og rundt doblester osv. Det gjorde jeg. Så fikk jeg plutselig da ny melding dorroje uke når hun var det ieben og da fikk jeg den meldingen om at alt måtte skrobbes og vaskes ned. Og hun påstår da at hun er snill. Også skriver hun nå at hun skal dra tilbake å sjekke hver uke. Og det sluket i den vasken hun snakker om er ikke gult for den sjekket jeg i går. Jeg skal tydligvis ikke ha noe liv utenom jobben min og skal tydligvis jobbe 60% hver uke når jeg får betalt for å jobbe 48% Synes det er veldig ubehagelig og stressende at hun skal komme hver uke å lete etter ting å påpeke til meg. Jeg sover dårlig og går med konstant uro fordi jeg ikke vet hvilken dag hun skal komme å sjekke. Jeg blir helt paranoid og kokko. Sånn kan man jo ikke ha det. At jeg konstant skal legge meg urolig hver kveld å tenke på om jeg glemte å tørke støv av en vinduskarm eller sånne filleting som vi faktisk ikke har nok tid til Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. november Del Skrevet 15. november Gjest bc14e...3ba skrev (23 timer siden): Ts her igjen. Jeg sitter her nå å fungerer på om at hvis jeg får sykmelding og får en annen jobb for oppsigelsestiden på den gamle jobben er over,. må jeg da tilbake til den gamle jobben under oppsigelsestiden og jobbe den ut når jeg er sykemeldt pga at jeg ikke har det bra på jobb? Oppsigelsestida blir ikkje forlenga på grunn av sjukdom, oppsigelsestida går som normalt etter at du har sagt opp. Er du sjuk(meldt) så kan du ikkje jobbe. Blir du frisk før oppsigelsestida er over så må du tilbake for å jobbe siste resten av oppsigelsestida. Merk likevel at ved oppsigelse under sjukemelding så er det ikkje uvanleg at ein avtalar med arbeidsgivar om å avslutte arbeidsforholdet med umiddelbar virkning dersom det uansett er usannsynleg at du kjem tilbake for å jobbe i oppseiingstida. For ein arbeidsgivar som uansett ikkje får utnytta arbeidskrafta di i oppseiigstida så kan det være ein fordel å få avslutta arbeidsforholdet så tidleg som mogleg då dette også fritek arbeidsgivar frå sine pliktar til å følge opp sjukmeldte. Med tanke på ny jobb så spørs det litt kva som er grunnlaget for at du er sjukmeldt. Det er mogleg å være sjukmeldt frå berre enkelte arbeidsoppgåver eller ein enkelt arbeidsplass når det er snakk om psykisk belastning. Typisk døme er at dersom du jobbar som røyrleggar og er sjukmeldt fordi du har knekt ein fot, så kan du likevel jobbe om du får kontoroppgåver. Men pass på at dersom du får sjukemelding så får du også fram at du er frisk nok til å utføre anna arbeid, som til dømes hos ein anna arbeidsgivar. 1 Lenke til kommentar
Monster Skrevet 15. november Del Skrevet 15. november The Avatar skrev (6 minutter siden): Oppsigelsestida blir ikkje forlenga på grunn av sjukdom, oppsigelsestida går som normalt etter at du har sagt opp. Er du sjuk(meldt) så kan du ikkje jobbe. Blir du frisk før oppsigelsestida er over så må du tilbake for å jobbe siste resten av oppsigelsestida. Merk likevel at ved oppsigelse under sjukemelding så er det ikkje uvanleg at ein avtalar med arbeidsgivar om å avslutte arbeidsforholdet med umiddelbar virkning dersom det uansett er usannsynleg at du kjem tilbake for å jobbe i oppseiingstida. For ein arbeidsgivar som uansett ikkje får utnytta arbeidskrafta di i oppseiigstida så kan det være ein fordel å få avslutta arbeidsforholdet så tidleg som mogleg då dette også fritek arbeidsgivar frå sine pliktar til å følge opp sjukmeldte. Med tanke på ny jobb så spørs det litt kva som er grunnlaget for at du er sjukmeldt. Det er mogleg å være sjukmeldt frå berre enkelte arbeidsoppgåver eller ein enkelt arbeidsplass når det er snakk om psykisk belastning. Typisk døme er at dersom du jobbar som røyrleggar og er sjukmeldt fordi du har knekt ein fot, så kan du likevel jobbe om du får kontoroppgåver. Men pass på at dersom du får sjukemelding så får du også fram at du er frisk nok til å utføre anna arbeid, som til dømes hos ein anna arbeidsgivar. Jepp:) jeg googlet litt i går og kom frem til det du skriver her. At om man er sykemeldt pga dårlig psykisk helse som skyldes den jobben man er sykemeldt fra så kan man si opp under sykemelding og starte i ny jobb hvis man får ny jobb før oppsigelsestiden i den gamle jobben er over. Skal bli godt å få snakket med legen på mandag. Krysser fingrene. Om jeg ikke får sykemelding så får jeg sende inn søknad til nav om dagpenger så får jeg jo uansett lønning i desember og januar fra jobben hvis jeg må holde ut i jobben ut desember. Så tret vel dagpengene i kraft i februar eller mars om jeg ikke har rukket å få ny fast jobb innen den tid. Jeg har uansett halv utføre så jeg har hvertfall 11000 å leve for i mpneden. Det rekker hvertfall til husleie og regninger pluss noe mat. Får spise mye havregrøt en liten periode 😅☺️ tenker at det er det verdt for å komme vekk fra den jobben Lenke til kommentar
Gjest 04330...ff8 Skrevet 15. november Del Skrevet 15. november Brød og bakevarer blir satt ned til halv pris fra klokken 22:00 på Rema 1000. Tips! Anonymous poster hash: 04330...ff8 Lenke til kommentar
Monster Skrevet 15. november Del Skrevet 15. november Gjest 04330...ff8 skrev (8 minutter siden): Brød og bakevarer blir satt ned til halv pris fra klokken 22:00 på Rema 1000. Tips! Anonymous poster hash: 04330...ff8 Tusen takk for tips ❤️☺️ det skal jeg notere meg Lenke til kommentar
Gjest bc14e...3ba Skrevet 16. november Del Skrevet 16. november flamethower1234 skrev (15 timer siden): Sterkt! Takk. Leverer inn nøklene i morgen siden de har sånn boks med lås utenfor kontoret som jeg har kode til.. da slipper jeg å møte på noen av sjefene. Syns det er ubehagelig. Får angst og vondt i magen av å møte dem fysisk.. Om jeg ikke får sykemelding av legen må jeg bruke egenmelding. Er bare noe herk at de ikke tar elektrisk egenmelding og jeg må levere den fysisk på ett ark. Jeg orker ikke å dra dit mer. Men tenker at ikke legen kan nekte meg sykemelding når jeg er utbrennt og ikke får sove. Jeg orker ikke å se på tv en gang. Sitter bare å stirrer i veggen. Har gitt sjefen klar beskjed på melding at jeg er utbrennt og leverer nøkler i morgen også blokkerte jeg nummeret hennes. Anonymous poster hash: bc14e...3ba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå