uname -i Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden robertaas skrev (17 minutter siden): Jeg søkte akkurat "rogan trump" inne på Youtube i anonym modus slik at de ikke tilpasser en profil. Fikk først videoer fra venstrevridde kommentatører og CNN som fortalte om hvor fæle de var. Det som var lagt ut av Joe Rogan kom først som video nummer 8. Søker opp én gang til og materiale lagt ut av Jor Rogan kommer opp først som 22. video. Ikke lat som om dette ikke er bevisst og systematisk. Har du aldri søkt etter noe på Youtube før og ikke vet at søkefunksjonen er crap? Neida, alt er en konspirasjon. 2 1 Lenke til kommentar
Nordvarg Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Bare så det er sagt: Google (og YouTube) gir deg personaliserte søkeresultater selv om du surfer "anonymt". Measuring the "Filter Bubble": How Google is influencing what you click Sitat Private browsing mode and being logged out of Google offered almost zero filter bubble protection. Finally, we saw the variation in private browsing mode (also known as incognito mode) and logged out of Google as about the same as in normal mode. Most people expect both being logged out and going "incognito" to provide some anonymity. Unfortunately, this is a common misconception as websites use IP addresses and browser fingerprinting to identify people that are logged out or in private browsing mode. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Gavekort skrev (16 minutter siden): Dette er et utvalg av punkter som i beste fall er misledende og i verste fall totalt feil. Når alt man leser er populærvitenskapen sine klikk-magneter og Musk-circlejerks så kan det kanskje virkes ut som om det er Elon Musk som leder disse teknologiene. Har ikke sagt at Elon Musk er alene på disse arenaene, men underhold oss gjerne med å fortelle hvilke av disse punktene det er misvisende at Elon har bidratt. Og følg gjerne oppfordringen med å komme med eksempler på noen som bidrar mer og på flere områder. Lenke til kommentar
HasuUser Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Elon Musk ble radikalisert av woke/transaktivisme/identitetspolitikk. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden (endret) robertaas skrev (17 minutter siden): Har ikke sagt at Elon Musk er alene på disse arenaene, men underhold oss gjerne med å fortelle hvilke av disse punktene det er misvisende at Elon har bidratt. Og følg gjerne oppfordringen med å komme med eksempler på noen som bidrar mer og på flere områder. Nei. Men nyanseringen jeg gjør nå er vesentlig. De punktene som peker seg tydelig ut er Neuralink, som på ingen måter er markedsledende i BCI-teknologi, Boring Company som har levert én stk av verdens kjipeste biltunnel mellom to parkeringsplasser i Las Vegas, og BESS der Tesla på ingen som helst måte er delaktig i leading edge utvikling eller de store prosjektene. Min beef med Elon Musk er at fanboys, circlejerks og populærvitenskapen tiltrekkes av Elon Musk sine derivative og middelmådige milepæler som fluer til drit. SpaceX og Tesla gjør mye bra, men la oss nå snakke vitenskap og teknologi, og slutte å dyrke et mentalt forstyrret rasshøl som en personlighetskult. Endret 1 time siden av Gavekort 5 Lenke til kommentar
rozon Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Jeg vil anta Elon er rimelig intelligent, og han har en viss forståelse av teknologi. Han har ikke skapt PayPal, og han ble fusjonert inn i selskapet der han etter en stund måtte ta hatten og gå. Finansiell seier fikk han da. SpaceX er Elons baby, men med en dobbel bachelor i fysikk og økonomi er det neppe hans tekniske innsikt som gjør at raketter kan lande. I Tesla kjøpte han seg inn, og det er her han er blitt rik-rik. Jeg ser ingen, for meg, bevis på at Elon er noe techgeni. Han har en god økonomisk sans, litt flaks i blant og akkurat nok tech-savvy til å få en edge som leder. På PR siden er han veldig smart, og alt som produseres under ham blir presentert som "hans". Verken dum eller geni vil jeg si. For øyeblikket virker han litt stormannsgal og kanskje litt i 40-års krisen. Er usikker på hvordan historien vil omtale ham da. Det store spørsmålet er om han lever lenge nok til at SpaceX får utrettet noe som for alltid vil bli husket; ellers kan det fort bli etterkommeren som blir husket. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Vokteren skrev (6 timer siden): I sin naive lyst til å digitalisere, hopper disiplene glatt over individets integritet og rettigheter. Folk bytter gladelig rettigheter mot simplere hverdag og ansvarsfraskrivelse. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden (endret) robertaas skrev (1 time siden): Jeg søkte akkurat "rogan trump" inne på Youtube i anonym modus slik at de ikke tilpasser en profil. Fikk først videoer fra venstrevridde kommentatører og CNN som fortalte om hvor fæle de var. Det som var lagt ut av Joe Rogan kom først som video nummer 8. Søker opp én gang til og materiale lagt ut av Jor Rogan kommer opp først som 22. video. Ikke lat som om dette ikke er bevisst og systematisk. Slik ser mitt søk ut, som en som har sett eksepsjonelt lite youtube videoer av amerikansk politikk og ellers ganske lav interesse for det. Kan det kanskje være at algoritmen vet at du har sett intervjuet og tema som omhandler positive omtaler av Trump, Elon og ellers den typen videoer og derfor anbefaler videoer for deg som du ikke har sett som omhandler mer negative syn på disse menneskene? Selv om du bruker inkognito så har en gjerne lagret informasjon om deg likevel basert på IP, cookies osv. Jeg tror det er mer sannsynlig enn at det hele er en eneste stor konspirasjons av demokratene. Endret 1 time siden av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 43 minutter siden Forfatter Rapporter Del Skrevet 43 minutter siden Aner ikke hvem denne Joe Rogan er - aldri hørt om ham - men jeg søkte på youtube og her er mine resultater slik de fremkom. Jeg tror også dette med algoritmer styrer veldig mye av hva man får av resultater - og jeg tror heller ikke det hjelper så mye å gå i anonym modus... Jeg tror derimot at mange der ute er sinte og sure og tror det må være en konspirasjon for at verden føles slik den føles... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå