Gå til innhold

Elon musk - idiot eller geni?

Anbefalte innlegg

1 hour ago, obygda said:

Så det siste året har det stilnet veldig - nå hører jeg stadig flere påpeke hans politiske ståsted og nesten kommer med unnskyldninger for at de kjører rundt i en Tesla

Det du snakker om er det faktum at han tidligere var en av venstresidens yndlinger da han spilte kun på miljø og greier.

Og ja de føler seg nok lurt og fornærmet når han har vist andre sider.

Endret av Bing123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bzzlink skrev (41 minutter siden):

Misforsto jeg denne? At Tesla kom før Elon, og det var kun flaks at det ble noe ut av det?

IMG_1521.jpeg

Du misforstod ja. Elon Musk som vant stort på gullfuglen Tesla, som var rett teknologi på rett tid, er ikke en forutsetning for å bli til en tech gud som kan bruke magiske fingrer til å forvandle shit (aka Vegas Loop) til gull.

Jeg har ikke på noe som helst punkt snakket vondt om hverken Tesla eller SpaceX sine teknologiske nyvinninger, selv om  jeg har noen høner å plukke med all den iterative teknologiske utviklingen som blir appellert til disse selskapene.

Endret av Gavekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (12 minutter siden):

Du misforstod ja. Elon Musk som vant stort på gullfuglen Tesla, som var rett teknologi på rett tid, er ikke en forutsetning for å bli til en tech gud som kan bruke magiske fingrer til å forvandle shit (aka Vegas Loop) til gull.

Elon tok en stor risiko med Tesla og vann på det. Han utvilsomt påvirket og gjort mye riktig for Tesla i starten. For eksempel presset Musk hardt på for å få sin vilje om at den første bilmodellen (Tesla Roadster) skulle bli en kul dyr sportsbil i stedet for noe billig kjedelig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (1 time siden):

Det du snakker om er det faktum at han tidligere var en av venstresidens yndlinger da han spilte kun på miljø og greier.

Nettopp. De folka på jobben til han fyren er redde for å si de liker Trump nå fordi mainstream media i Norge er i mot Elon nå.

Lenke til kommentar
39 minutes ago, ltdata said:

Nettopp. De folka på jobben til han fyren er redde for å si de liker Trump nå fordi mainstream media i Norge er i mot Elon nå.

Eller kanske så enkelt som att Elon har sagt mer och mer rart de senaste åren? Att de faktiskt är oeniga med mycket av det han sier och gör? 

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (9 minutter siden):

Eller kanske så enkelt som att Elon har sagt mer och mer rart de senaste åren? Att de faktiskt är oeniga med mycket av det han sier och gör? 

Har ikke han alltid sagt mye rart da? Bare at han fikk mer kritisk oppmerksomhet etter oppkjøpet av Twitter og samarbeid med Trump?

Elon har Asperger syndrom, så jeg har forståelse for at kommunikasjon ikke er hans sterke side.
https://www.nrk.no/urix/elon-musk-fortalte-at-han-har-aspergers-1.15490788

Lenke til kommentar
17 minutes ago, PosteMonopolet said:

Har ikke han alltid sagt mye rart da? Bare at han fikk mer kritisk oppmerksomhet etter oppkjøpet av Twitter og samarbeid med Trump?

Jag vet inte, lyssnar ikke så mye på honom men jag har helt klart hört en del rart och kontroversiella ting innan twitter blev en sak och innan han blev politiker. 

Köper bara inte iden om att det är media som är problemet och att folk nu går imot honom på grund av media (eller att man inte gillar Trump etc)

Men det är självklart så att når han blir mer offentlig och media skriver mer om honom att ännu fler hör vad han säger. 

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (2 timer siden):

Hva mener du med rart? 

At venstresiden er uenig med at han støtter høyresiden?

Eller at han faktisk sier snodige ting som en dum person kunne funnet på å si?

Eksempler?

Lenke til kommentar
Bing123 skrev (4 timer siden):

Sikkert rett dette - men på en måte så er det veldig snodig at man ikke lenger liker f.eks Tesla som bilmerke pga. at personen som fronter merket er en annen person enn den man først ble glad i. La også spesielt merke til at de første på jobben som kjøpte Tesla var de samme som valgte iphone som jobb telefon. Det er nok mange som føler at man må være politisk korrekt i sine valg. Jeg ser mange ikke tør si hva de mener også dessverre.

Lenke til kommentar
obygda skrev (5 minutter siden):

Sikkert rett dette - men på en måte så er det veldig snodig at man ikke lenger liker f.eks Tesla som bilmerke pga. at personen som fronter merket er en annen person enn den man først ble glad i. La også spesielt merke til at de første på jobben som kjøpte Tesla var de samme som valgte iphone som jobb telefon. Det er nok mange som føler at man må være politisk korrekt i sine valg. Jeg ser mange ikke tør si hva de mener også dessverre.

100% enig. Man assosierer vel Tesla helt klart med Elon. Og siden flertallet av befolkningen nå ser ut til å mislike Elon så er det litt skamfullt å kjøre Tesla. Da støtter man jo Elon..og Trump og man er høyrevridd...hehe

Lenke til kommentar

Tesla som bilmerke er selvsagt veldig mye mer enn storpolitikk, men det er også storpolitikk til en viss grad. Som et kakestykke av en hel kake. Dvs. hvor mye man gjør ut av den biten er opp til hver enkelt.

Musk støtter både Putin og Trump. Musk har makt til å påvirke valg, krigens gang i Ukraina osv både fordi han har er verdens rikeste person og fordi han tidligere kunne slå av og på starlink-terminaler etter sitt eget ønske om hvordan han ville påvirke krigen. Musk er også på god gli med Xi Jinping ettersom han har investert stort i kinesiske fabrikker. Bor man i en boble og bare tenker på seg og sine så driter man vel i om Musk roter rundt i verdenspolitikken. Men valgene man tar, påvirker likevel både en selv og andre som bryr seg om verdenspolitikk.

For ordens skyld, Tesla er ikke det verste bilmerket man kan velge med tanke på geopolitikk, men heller ikke det beste.

Lenke til kommentar

Är väl inga problem med att basera sina köp på verdierna hos bedriften/lederen. Är väl snarare noe man borde göra oftare. 

Har ingen tesla men tycker det verkar som att rätt många inte är så väldig glad i kvaliteten och en del tekniska lösningar. Så när hypen lagt sig, väldigt många har numera teslor, bilarna kanske inte är helt fantastiska och man inte er enig med eieren i många saker så kanske det ikke er så rart hvis man köper noe annat.

Lenke til kommentar
obygda skrev (1 time siden):

Hmm..trodde dette var kjent for alle :

image.thumb.png.3e9cc2b15b181a021a914f8a4b83530c.png

https://www.tu.no/artikler/elon-musk-og-vladimir-putin-snakket-sammen-musk-snudde-om-ukraina/552329

Dette er bekreftet mange,mange steder - så det er ikke noe fake news

Er det bekreftet eller rapportert utifra samme kilde(wall st journal) mange steder? 

Syns uansett man kanskje er litt kjapp til å hoppe til en konklusjon på at Musk støtter Putin basert på at de har snakket sammen? Musk snakker vel med alle verdensledere.

Om de har hatt jevn kontakt som han i tillegg har prøvd å skjule så stiller saken seg annerledes.

Lenke til kommentar

skal innrømme at jeg ikke har lest denne tråden, og har egentlig ikke noe interesse av å følge denne debatten.

Likevel er det noe i meg som jeg føler jeg må få ut.

Elon Musk er selverklært på spekteret. Han er nok verdens mest heldige autist. Autister er jo kjent for å ikke kunne navigere rundt menneskers følelser og et konsept som "samfunn" er vanskelig for de å forstå. Tross denne hindringen har han klart å bli verdens rikeste person. Det er jo en bragd i seg selv.

Menne... er det på tide at verdens mest heldige autist ikke blir hyllet opp som en messias lenger?

Ja det vil jeg si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...