Gå til innhold

Elon musk - idiot eller geni?

Anbefalte innlegg

Espen Hugaas Andersen skrev (1 minutt siden):

Den samme logikken gjelder alle mennesker. Man vet ikke hva som skjer inni hodene til folk.

Så man kan fjerne ordet løgn fra språket da? Er det der vi ender opp i ditt prosjekt som iherdig forsvarer av Elon Musk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, uname -i said:

Så man kan fjerne ordet løgn fra språket da?

Neida. Løgn er en ting, og det er mulig å bevise løgn også. F.eks ved en tilståelse, eposter eller annet. Men man bør være forsiktig med å anklage andre for løgn, når de kanskje oppriktig tar feil.

Er det der vi ender opp i ditt prosjekt som iherdig forsvarer av Elon Musk?

Jeg forvarer ikke Musk. Jeg forsvarer rasjonalitet.

Det er masse man kan kritisere Musk for. Jeg liker ikke fyren. Men å finne på masse bullshit fordi man ikke liker fyren er koko.

Hat gjør deg blind.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (2 minutter siden):

Neida. Løgn er en ting, og det er mulig å bevise løgn også. F.eks ved en tilståelse, eposter eller annet. Men man bør være forsiktig med å anklage andre for løgn, når de kanskje oppriktig tar feil.

Aha, så en anklage om løgn kan bare komme etter en skriftlig tilståelse om at man har løyet. 

Espen Hugaas Andersen skrev (5 minutter siden):

Det er masse man kan kritisere Musk for. 

Men allikevel så har jeg ikke sett deg gjøre annet enn å ta en kule for ham i absolutt alle sammenhenger.

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (7 minutter siden):

Men man bør være forsiktig med å anklage andre for løgn, når de kanskje oppriktig tar feil.

Jeg mener det er ganske innafor å kalle FSD-farsen til Elon Musk for en renspikket løgn. Alternativet er at han må være såpass naiv og kunnskapsløs at han er uegnet til å styre den tekniske retningen til Tesla.

• Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Gavekort said:

Jeg mener det er ganske innafor å kalle FSD-farsen til Elon Musk for en renspikket løgn. Alternativet er at han må være såpass naiv og kunnskapsløs at han er uegnet til å styre den tekniske retningen til Tesla.

Mitt inntrykk er at han var latterlig optimistisk om hvor fort ting kunne skje. Det har vist seg at han tok grundig feil.

Men på andre ting har han også vært veldig optimistisk, og fått det til. Han er en fyr som konstant går all in, og det er ikke alltid det går bra.

Men jeg er enig i at Musk ikke lengre er riktig person til å styre Tesla. Egentlig ikke pga FSD, men heller det at han er alt for opptatt med andre ting til å styre Tesla på en god måte. Og han henger seg også opp i pet projects som Cybertruck. Det hadde vært bedre med en annen CEO fra rundt 2021.

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (11 minutter siden):

Mitt inntrykk er at han var latterlig optimistisk om hvor fort ting kunne skje. Det har vist seg at han tok grundig feil.

Elon Musk stod på en scene i 2019 og lovet en million robo-taxier i 2020. Ingen forbehold i det hele tatt, han var helt sikker på at det ville skje. Han sa til og med at det skulle bli Level 5 noe som fagfolk mener ingen kan få til på mange tiår og som faktisk er teoretisk umulig med de sensorene en Tesla har. Min påstand er at han visste at han løy og at han sa dette for å pumpe opp aksjekursen og hente inn 50 milliarder kroner fra markedet(som han gjorde rett etterpå) samt selge FSD til 100 000 kroner til idioter som trodde på ham. Fem år senere og ikke en eneste Tesla har kjørt en meter over Level 2 førerassistanse.

Men du er uenig og mener han bare var "optimistisk".  Konsekvensen av det du sier er at han absolutt ikke er noe geni og han allerede da var frakoplet virkeligheten i så stor grad at han burde vært innlagt.

Endret av uname -i
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, uname -i said:

Aha, så en anklage om løgn kan bare komme etter en skriftlig tilståelse om at man har løyet.

Anklager kan alltids komme tidligere.

16 minutes ago, uname -i said:

Men allikevel så har jeg ikke sett deg gjøre annet enn å ta en kule for ham i absolutt alle sammenhenger.

Det hender jeg irettesetter Musk fans også. F.eks er det noen som har absurd høye forventinger til hva SpaceX skal kunne få til, og hater på NASA og alt mulig annet. Men det er mange Musk hatere med ganske vridde syn på ting, og det er derfor mer vanlig at oppmerksomheten min går i den retningen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (6 minutter siden):

Anklager kan alltids komme tidligere.

Ja, man kan anklage folk for løgn, men ikke uten at du hopper inn og krever en skriftlig tilståelse eller at man går inn i hodet til folk og beviser at personen ikke trodde på det han sa. Vel og merke hvis den personen er Elon Musk. Ingen andre.

Lenke til kommentar
Markiii skrev (2 timer siden):

Elon Musk skal altså "effektivisere" ved å lage enda et offentlig organ i tillegg til Government Accountability Office, samt det til og med skal ha to ledere.

Så nå skal det være to offentlige organer for effektivisering, og det ene skal ha to ledere.

Veldig bra effektivitet altså.

Er det her seriøs kritikk?

Eller syns du det bare er litt ironisk og morsomt?

Lenke til kommentar

Ja, man kan anklage folk for løgn, men ikke uten at du hopper inn og krever en skriftlig tilståelse eller at man går inn i hodet til folk og beviser at personen ikke trodde på det han sa. Vel og merke hvis den personen er Elon Musk. Ingen andre.

Jeg pleier vanligvis ikke involvere meg hvis noen anklager noen andre for å lyve. Det var du som spurte meg om jeg mente Musk løy, og jeg ga deg et svar.

Jeg fikk til det jeg ønsket i min diskusjon med deg. Du påsto at Musk hadde gitt et smykke til kjæresten til $14.000 når han var 23. Og det fikk jeg bevist ikke var tilfelle.

Når du da tapte diskusjonen gikk du på person i stedet. That's on you, som de sier.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (40 minutter siden):

5 ganger? Og nå igjen med robottaxier, til tross for at Tesla sin FSD-teknologi har platået?

ltdata skrev (5 minutter siden):

Elon var et geni da folk på venstresiden trodde han var på deres lag. Og så ble han erklært idiot da han gikk over til høyresiden/Trump.

Offerrolle much? Elon Musk har hatt kritikere lenge før han ble til Onkel Elon som har hatt for mye akevitt på julaften og begynner å snakke om innvandringspolitikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (4 minutter siden):

5 ganger? Og nå igjen med robottaxier, til tross for at Tesla sin FSD-teknologi har platået?

Offerrolle much? Elon Musk har hatt kritikere lenge før han ble til Onkel Elon som har hatt for mye akevitt på julaften og begynner å snakke om innvandringspolitikk.

Kan godt være han ble kritisert før, men kritikken nå er mye større enn tidligere, spesielt fra norsk presse og venstresiden 

• Liker 3
Lenke til kommentar
ltdata skrev (7 minutter siden):

Kan godt være han ble kritisert før, men kritikken nå er mye større enn tidligere, spesielt fra norsk presse og venstresiden 

Er det uvanlig for media å kritisere idiotiske høyreradikale ytringer? Kritikken mot ytringene hans og raseringen av viktige politiske platformer som Twitter er ganske frakoblet fra kritikken mot hans derivative teknologiske utvikling og regelrette falske lovnader.

Førstnevnte er ganske on par med hans egen politiske degenerasjon og sistnevnte har alltid vært der, nå kanskje enda mer fyrt opp av aktualiteten til Elon Musk, som blir dyrket av MAGAchuds som et teknologisk geni som skal gi oss roboter, selvkjørende biler og base på Mars. Any moment now...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (1 minutt siden):

FSD blir stadig bedre, og det får Musk til å fortsette være overbevist om at de vil få det til.

Og du tror genuint at det er substans i det denne gangen? 2027 er året der vi kan kvitte oss med rattet?

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (Akkurat nå):

Jeg har samme syn som jeg alltid har hatt. Jeg vil tro på det når jeg ser det.

Og likevel så får ikke vi lov til å kritisere Elon Musk for å gang etter gang kapitalisere på regelrett substansløse datoer og futuristiske feberfantasier?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (6 minutter siden):

Er det uvanlig for media å kritisere idiotiske høyreradikale ytringer? Kritikken mot ytringene hans og raseringen av viktige politiske platformer som Twitter er ganske frakoblet fra kritikken mot hans derivative teknologiske utvikling og regelrette falske lovnader.

Førstnevnte er ganske on par med hans egen politiske degenerasjon og sistnevnte har alltid vært der, nå kanskje enda mer fyrt opp av aktualiteten til Elon Musk, som blir dyrket av MAGAchuds som et teknologisk geni som skal gi oss roboter, selvkjørende biler og base på Mars. Any moment now...

Ikke overrasket nei over at flere synes han er en idiot nå. Mye av det har nok med hans politiske ståsted. Men hva er en idiot? Har har ikke lav IQ 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...