Markiii Skrevet 17. november Del Skrevet 17. november ltdata skrev (På 16.11.2024 den 12:41 PM): Elon var et geni da folk på venstresiden trodde han var på deres lag. Og så ble han erklært idiot da han gikk over til høyresiden/Trump. Nei, venstresiden har hatet Elon lenge fordi han er veldig rik. At han nå er erklært idiot har nok mer med at han oppfører seg som en. ltdata skrev (På 16.11.2024 den 12:50 PM): Kan godt være han ble kritisert før, men kritikken nå er mye større enn tidligere, spesielt fra norsk presse og venstresiden Ikke egentlig. Pressen bare omtaler det som skjer. Elon Musk har vært veldig aktiv og frempå i forbindelse med valget i USA. Skulle de bare ha ignorert det da eller? ltdata skrev (På 16.11.2024 den 1:04 PM): Ikke overrasket nei over at flere synes han er en idiot nå. Mye av det har nok med hans politiske ståsted. Men hva er en idiot? Har har ikke lav IQ Han promoterer idiotiske personer, kommer med idiotiske uttalelser, gjør idiotiske ting, pusher idiotiske konspirasjonsteorier, osv. Han kan biler og raketter, men han suger på ting som har med for eksempel politikk å gjøre. 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 17. november Del Skrevet 17. november (endret) Gavekort skrev (På 16.11.2024 den 1:20 PM): Men la oss nå ikke bruke cherry-picket suksess til forsvar mot at mye av det han sier er substansløst renspikket bullshit. Tesla kom før elonsfæren, så det teknologiske løftet Tesla gjorde for elbilene er i all betraktning et resultat av flaks (for Elon), ikke et industrigeni som kan bruke sine magiske fingrer til å forvandle avføring (aka hyperloop) til gull. Hva? Det teknologiske løftet Tesla gjorde for elbiler skjedde under Elon Musks ledelse. Tesla var på vei mot konkurs før han tok over som CEO. Hyperloop? Det var et konsept han snakket om en gang i tiden, men så la på is. Hva har det med saken å gjøre? Endrer dette det faktum at han ledet både Tesla og SpaceX til total dominans innenfor sine respektive markeder? Gavekort skrev (På 16.11.2024 den 2:53 PM): Hvor i denne tråden er det jeg forsøker å frata Elon Musk sin suksess med Tesla? Sitat, Gavekort: "Tesla kom før elonsfæren, så det teknologiske løftet Tesla gjorde for elbilene er i all betraktning et resultat av flaks" Gavekort skrev (På 16.11.2024 den 3:50 PM): Du misforstod ja. Elon Musk som vant stort på gullfuglen Tesla, som var rett teknologi på rett tid, er ikke en forutsetning for å bli til en tech gud som kan bruke magiske fingrer til å forvandle shit (aka Vegas Loop) til gull. Elon Musk skapte elbil-markedet. Han var ikke der på rett tid, han skapte tiden. Vegas Loop ble forøvrig levert nøyaktig som anbudet beskrev, som nevnt. Det har vært en stor suksess. Vegas Loop-anbudet var mye billigere enn konkurrantene og skulle ta mye kortere tid å bygge, og dette leverte de altså på. Endret 17. november av Markiii 1 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 18. november Del Skrevet 18. november (endret) Markiii skrev (2 timer siden): Han kan biler og raketter, men han suger på ting som har med for eksempel politikk å gjøre. Enig, jeg synes den verste feilen han har gjort er å bli opptatt av å påvirke politikk. Håper han snart lærer av feilen og heller fokuserer på teknologi. Elon er nok både Idiot og geni alt etter hva han driver med. Endret 18. november av PosteMonopolet Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 18. november Del Skrevet 18. november (endret) Space Karen viser sitt sanne jeg Ironisk. Endret 18. november av Krig og fred 1 2 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 18. november Del Skrevet 18. november On 17.11.2024 at 10:51 AM, Krig og fred said: I motsetning til Tesla og Galilei har han har ikke funnet opp en dritt. Er du helt på jordet? Den mest nærliggende sammenligningen mener jeg er William Randolph Hearst. See: https://en.wikipedia.org/wiki/William_Randolph_Hearst. Likhetstrekkene er slående, spesiellt politisk. 21 hours ago, trikola said: Jeg har jo mistanken at Hyperloop og Boring kom på banen i hans tanker fordi begge kan være nyttige langt inn i fremtiden når transportinfrastruktur skal bygges på Mars og månen. Tror nok det er enklere enn som så. Dette kom på banen når finansiering av høyhastighetstog var tema i California. Han ville simpelten stikke kjepper i hjulene for meningsfull kollektivtransport slik amerikansk bilbransje jo har tradisjon for å gjøre. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå