robertaas Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden uname -i skrev (3 minutter siden): Forskjellen er at Meta er eksepsjonelt vellykket mens Musk gjorde om Twitter til et konkursbo på ett år. Igjen ble Elon musk møtt av Demokratenes korrupsjon. Man har aktivister som Media Matters som systematisk sprer usannheter og skremmer annonsører bort fra konservartve medier. Etter en høring som avslørte hvordan GARM tvang annonsører bort fra medier som ikke var venstrevridde kom søksmålene mot dem og organisasjonen ble lagt ned. Deres kriminelle aktivitet vil snart bli videreført av andre organisasjoner så arbeider til Elon for å sikre ytringsfrihet og transparens er viktig her. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Mars2029 skrev (1 minutt siden): Det har vært en kampanje jo. Årsaken til at Twitter har mistet rundt 90% av omsetningen og mister millioner av brukere skyldes Elon Musk og ingen andre. Og tilbake til forskjellen mellom Zuck og Musk. Zuck vet at han må høre på andre, mens Musk tror han er ekspert på alt. Det er derfor Meta er verdt 1500 milliarder dollar, mens Musk dro verdien av Twitter fra $44 milliarder til null på rekordtid. 6 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 7 timer siden Forfatter Del Skrevet 7 timer siden robertaas skrev (1 minutt siden): Igjen ble Elon musk møtt av Demokratenes korrupsjon. Man har aktivister som Media Matters som systematisk sprer usannheter og skremmer annonsører bort fra konservartve medier. Etter en høring som avslørte hvordan GARM tvang annonsører bort fra medier som ikke var venstrevridde kom søksmålene mot dem og organisasjonen ble lagt ned. Deres kriminelle aktivitet vil snart bli videreført av andre organisasjoner så arbeider til Elon for å sikre ytringsfrihet og transparens er viktig her. Jeg er enig at transparent og ytringsfrihet er viktig - men at X fremstår som en plattform som fronter dette er jeg helt uenig i. Det er for mye usannheter og konspirasjonsteorier som florerer der. De som sitter og forvalter verdiene i eget selskap må jo gjøre sine egne vurderinger hvorvidt de er tjent med å være på X eller ikke - og stadig flere rømmer. Og hvorfor rømmer de? Er de redd for fakta og sannhet? 4 Lenke til kommentar
Mars2029 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden obygda skrev (4 minutter siden): Jeg er enig at transparent og ytringsfrihet er viktig - men at X fremstår som en plattform som fronter dette er jeg helt uenig i. Det er for mye usannheter og konspirasjonsteorier som florerer der. De som sitter og forvalter verdiene i eget selskap må jo gjøre sine egne vurderinger hvorvidt de er tjent med å være på X eller ikke - og stadig flere rømmer. Og hvorfor rømmer de? Er de redd for fakta og sannhet? Sensurering av konspirasjonsteorier og usannheter bør gå ut i fra lovverket, det bør ikke være opp til eierne av plattformene å bestemme hva som er greit eller ikke. Jeg synes i hvertfall det er skummelt at noen få folk skal ha den makten til å definere hva som er hva. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Mars2029 skrev (1 minutt siden): Sensurering av konspirasjonsteorier og usannheter bør gå ut i fra lovverket, det bør ikke være opp til eierne av plattformene å bestemme hva som er greit eller ikke. Jeg synes i hvertfall det er skummelt at noen få folk skal ha den makten til å definere hva som er hva. Ja, diskusjon.no kunne jo for eksempel bli moderert på bakgrunn av dommer i tingretten og diskusjon.no ville også vært en uutholdelig kloakk. 6 Lenke til kommentar
Mars2029 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) uname -i skrev (8 minutter siden): Ja, diskusjon.no kunne jo for eksempel bli moderert på bakgrunn av dommer i tingretten og diskusjon.no ville også vært en uutholdelig kloakk. Skal ikke nekte for at dere har et poeng, jeg synes det er et vanskelig spørsmål. Jeg bør kanskje ikke ha en helt svart/hvit tankegang. Jeg syns hvertfall det bør være veldig mye som skal til før man sensurerer folk. Endret 7 timer siden av Mars2029 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) obygda skrev (48 minutter siden): Tja..selv ville jeg vel ønsket meg noen som fokuserte på å gjøre verden på jorda bedre fremfor å drømme om å reise til andre planeter. Elon Musk har bidratt med: -Gjøre elektriske biler konkurransedyktige og populære -Bygge ut nettverk av ladestasjoner -Gjort solcellepaneler mer brukervennlige og forbedret måten de finansieres -Batteripakker til hus som sikrer strøm når det ikke er sol -Digre batteripakker for strømnett i land med store ustabile fornybare strømkilder -Billige tuneller for å avlaste trafikk i urbane områder -Billigere oppskyting av raketter -Rask og billig internett på steder uten nettverk -Bidratt til maskinlæring og redusert måten den har blitt lært opp til å lyge -Forbedret online betalingssystemer -Jobbe med å la elektronikk koble seg til hjernen for å hjelpe mange med tapte sanser og bevegelsesevne -Sikre ytringsfrihet, selv om mange er mot denslags Har du noen som kommer i nærheten av listen til Elon Musk for forbedring av livet på jorden? Endret 7 timer siden av robertaas Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden uname -i skrev (20 minutter siden): Årsaken til at Twitter har mistet rundt 90% av omsetningen og mister millioner av brukere skyldes Elon Musk og ingen andre.. Var Elon Musk leder av GARM som tvang annonsører bort fra X? Det var en ny vri. 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Tenk om Mark Zuckerberg under Biden 2020-kampanjen hadde kommet ut og støttet ham offentlig, brukt den sosiale medieplattformen sin til å kline pro-Biden-innhold oppetter alles feeder og spredt massive mengder desinformasjon om Trump, brukt hundrevis av millioner dollar på pro-Biden PACs, og deretter drevet valgkamp sammen med ham. Og etter Biden vant valget, hadde Zuckerberg i praksis blitt Bidens nærmeste rådgiver, anbefalt hvem han skulle nominere til ministerposter, vært med på telefonsamtaler med utenlandske statsledere, og opprettet et nytt, meningsløst departement. Ville Trumps støttespillere blitt littegranne opprørt da mon tro? Er Elon Musk et geni? Neppe. Er han smart og en dyktig forretningsmann? Selvfølgelig. Er han idiot? Helt åpenbart - når man oppfører seg som en idiot så er man idiot, så enkelt er det. 4 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden robertaas skrev (3 minutter siden): Var Elon Musk leder av GARM som tvang annonsører bort fra X? Det var en ny vri. Man må lide av en fullstendig og komplett realitetsbrist om man tror på det du skriver. 7 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Snikpellik skrev (2 minutter siden): Tenk om Mark Zuckerberg under Biden 2020-kampanjen hadde kommet ut og støttet ham offentlig, brukt den sosiale medieplattformen sin til å kline pro-Biden-innhold oppetter alles feeder og spredt massive mengder desinformasjon om Trump, brukt hundrevis av millioner dollar på pro-Biden PACs, og deretter drevet valgkamp sammen med ham. Og etter Biden vant valget, hadde Zuckerberg i praksis blitt Bidens nærmeste rådgiver, anbefalt hvem han skulle nominere til ministerposter, vært med på telefonsamtaler med utenlandske statsledere, og opprettet et nytt, meningsløst departement. Ville Trumps støttespillere blitt littegranne opprørt da mon tro? Er Elon Musk et geni? Neppe. Er han smart og en dyktig forretningsmann? Selvfølgelig. Er han idiot? Helt åpenbart - når man oppfører seg som en idiot så er man idiot, så enkelt er det. Det som er utrolig at det er en gjeng her som synes alt det der er helt OK, men om et Ku-Klux-Klan medlem blir utestengt fra et sosialt medium så er hele verden gått dundas og vi lever i et terror-diktatur. Det er ikke noe håp for sånne mennesker. 6 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden uname -i skrev (7 minutter siden): Man må lide av en fullstendig og komplett realitetsbrist om man tror på det du skriver. Det var DU som trodde dette. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Snikpellik skrev (9 minutter siden): Tenk om Mark Zuckerberg under Biden 2020-kampanjen hadde kommet ut og støttet ham offentlig, brukt den sosiale medieplattformen sin til å kline pro-Biden-innhold oppetter alles feeder og spredt massive mengder desinformasjon om Trump, brukt hundrevis av millioner dollar på pro-Biden PACs, og deretter drevet valgkamp sammen med ham. Mark Zuckerberg drev ikke offisielt valgkamp med Biden, men resten ser da ut til å stemme. https://nypost.com/2021/10/14/zuckerberg-election-spending-was-orchestrated-to-influence-2020-vote/ 1 Lenke til kommentar
Mars2029 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) Snikpellik skrev (16 minutter siden): Tenk om Mark Zuckerberg under Biden 2020-kampanjen hadde kommet ut og støttet ham offentlig, brukt den sosiale medieplattformen sin til å kline pro-Biden-innhold oppetter alles feeder og spredt massive mengder desinformasjon om Trump, brukt hundrevis av millioner dollar på pro-Biden PACs, og deretter drevet valgkamp sammen med ham. Og etter Biden vant valget, hadde Zuckerberg i praksis blitt Bidens nærmeste rådgiver, anbefalt hvem han skulle nominere til ministerposter, vært med på telefonsamtaler med utenlandske statsledere, og opprettet et nytt, meningsløst departement. Ville Trumps støttespillere blitt littegranne opprørt da mon tro? Er Elon Musk et geni? Neppe. Er han smart og en dyktig forretningsmann? Selvfølgelig. Er han idiot? Helt åpenbart - når man oppfører seg som en idiot så er man idiot, så enkelt er det. I en perfekt verden så vil jeg absolutt ikke si det du nevner er greit(uten at jeg går god for at alt stemmer). Men fakta er jo at andre plattformer blir brukt til å fremme anti-Trump innhold. Prøvde f.eks søke på " Rogan Trump" nå på YouTube, alle de første resultatene kom fra mainstream/venstrevridde kanaler. Selve intervjuet med Trump og Rogan var ikke til å finne, selv med rundt 50m visninger. Endret 7 timer siden av Mars2029 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) Mars2029 skrev (5 minutter siden): Prøvde f.eks søke på " Rogan Trump" nå på YouTube, alle de første resultatene kom fra mainstream/venstrevridde kanaler. Selve intervjuet med Trump og Rogan var ikke til å finne, selv med rundt 50m visninger. Jeg prøvde og det tok meg 2 sekunder å finne., Du bør få youtuben din på service. Edit: Googlet "rogan trump" og det var første treff. Endret 6 timer siden av uname -i 4 1 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden 55 minutes ago, Mars2029 said: Det har vært en kampanje jo. Men det er helt uproblematisk. 3 Lenke til kommentar
Mars2029 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Rhabagatz skrev (7 minutter siden): Men det er helt uproblematisk. Det kan diskuteres, og jeg er ikke nødvendigvis uenig. Bare ikke nekt for at virkeligheten er den den er. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden uname -i skrev (21 minutter siden): Jeg prøvde og det tok meg 2 sekunder å finne., Du bør få youtuben din på service. Edit: Googlet "rogan trump" og det var første treff. Jeg søkte akkurat "rogan trump" inne på Youtube i anonym modus slik at de ikke tilpasser en profil. Fikk først videoer fra venstrevridde kommentatører og CNN som fortalte om hvor fæle de var. Det som var lagt ut av Joe Rogan kom først som video nummer 8. Søker opp én gang til og materiale lagt ut av Jor Rogan kommer opp først som 22. video. Ikke lat som om dette ikke er bevisst og systematisk. 1 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Mars2029 skrev (1 time siden): Sensurering av konspirasjonsteorier og usannheter bør gå ut i fra lovverket, det bør ikke være opp til eierne av plattformene å bestemme hva som er greit eller ikke. Jeg synes i hvertfall det er skummelt at noen få folk skal ha den makten til å definere hva som er hva. Det er også skummelt hvis myndighetene skal definere hva som sant og usant. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden robertaas skrev (1 time siden): -Gjort solcellepaneler mer brukervennlige og forbedret måten de finansieres -Batteripakker til hus som sikrer strøm når det ikke er sol -Digre batteripakker for strømnett i land med store ustabile fornybare strømkilder -Billige tuneller for å avlaste trafikk i urbane områder -Bidratt til maskinlæring og redusert måten den har blitt lært opp til å lyge -Jobbe med å la elektronikk koble seg til hjernen for å hjelpe mange med tapte sanser og bevegelsesevne Dette er et utvalg av punkter som i beste fall er misledende og i verste fall totalt feil. Når alt man leser er populærvitenskapen sine klikk-magneter og Musk-circlejerks så kan det kanskje virkes ut som om det er Elon Musk som leder disse teknologiene. 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå