Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Elon musk - idiot eller geni?

Anbefalte innlegg

I likhet med Donald Trump , forretningensmannen som renner over med konfetti av ulike utblåsninger og ble politiker , så har vi nå fått en ny forretningsmann som trolig vil tre inn i en eller annen politisk rolle i 2025. Jeg snakker om Elon Musk. Mannen folk elsker å hate eller bare elsker.

Mannen snakker med jevnlig med Putin og Trump - om hva?

Er det genial prat som vil gi oss alle en bedre verden - eller planter han snodige tanker i hodene på disse to menneskene som sammen med Xi trolig vil dominere verdenspolitikken de neste 4 årene....

Kort og greit - har vi med en idiot å gjøre som enkelt og greit vil dytte oss nærmere dommedag - eller et geni som med sin visdom vil klare å bidra til en bedre verden gjennom sin inntreden i politikken?

Endret av obygda
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker en kan godt være begge deler og Elon er sannsynligvis det:)

Jeg har mye respekt for produktene hans selskap har levert, men politikken og hans nærvær i sosiale medier er jeg ikke særlig fan av. Jeg er dog spent på oppryddingen hans i utgiftene i USA. Vi trenger jo noe lignende over her, så kanskje det smitter over?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Han er begge deler. 🙂 Han gjør mye bra, og mye dårlig.

Har blant annet en del personlige meninger og holdninger jeg ikke støtter.

Space X og Tesla kan jo listes opp som positiver, da kanskje spesielt S X for min del, nerd som jeg er. 

Irriterende at du ikke får kjøpt en Tesla uten glasstak da..

Endret av Duriello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er nok mål og meining bak det Musk støtter opp om. Forundrer meg ikkje om Musk meiner seg å gjere det beste for folk flest samt seg sjølv. Ein slags vinn vinn for alle. Idiot eller geni blir jo og basert på ens eget ståsted og kva man bifaller. Rike folk har og ein tendens til å tenke egen økonomi framfor fellesskapets beste. Men denna leflinga med Putin greie eg ikkje å sjå noko positivt over, med mindre Putin blir dolka i ryggen litt lenger fram. 

Lenke til kommentar

Mannen har virkelig begynt å bli en politisk figur på verdenskartet.

image.thumb.png.7ad2ae19913b3a8916f23d79a0e17b32.png

Kilde :

https://fortune.com/europe/2024/11/13/german-chancellor-fool-elon-musk-italys-judges-removed/

Jeg vet ikke hva han vil oppnå med å slenge bemerkninger til andre lands ledere og forsøke å blande seg inn i andre lands politikk.

image.thumb.png.4a7ba4f1da9bd2a2df665e865498ad28.png

Kilde :

https://www.thelocal.it/20241113/italys-president-rebukes-elon-musk-over-comments-on-migration-court-rulings

Han skaper seg jo mange fiender nå ved å blande seg inn i alt mulig av internasjonal politikk. Så er spørsmålet om det er så genialt?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
obygda skrev (40 minutter siden):

Mannen har virkelig begynt å bli en politisk figur på verdenskartet.

image.thumb.png.7ad2ae19913b3a8916f23d79a0e17b32.png

Kilde :

https://fortune.com/europe/2024/11/13/german-chancellor-fool-elon-musk-italys-judges-removed/

Jeg vet ikke hva han vil oppnå med å slenge bemerkninger til andre lands ledere og forsøke å blande seg inn i andre lands politikk.

image.thumb.png.4a7ba4f1da9bd2a2df665e865498ad28.png

Kilde :

https://www.thelocal.it/20241113/italys-president-rebukes-elon-musk-over-comments-on-migration-court-rulings

Han skaper seg jo mange fiender nå ved å blande seg inn i alt mulig av internasjonal politikk. Så er spørsmålet om det er så genialt?

Du må ikke glemme at denne mannen driver biz i "hele" verden, han har mye å tjene på å blande seg inn i politikk i utlandet. I tillegg tror jeg han også lider av mye av det samme som mange oss her inne, vi liker å diskutere og kanskje til og med kverulere på nett.

En annen ting som ikke er tatt opp enda som er ett viktig poeng er at han har psykiske sykdommer samt var ett mobbeoffer når han var liten, dette gjør noe med folk og kan til en viss grad forklare noe av oppførselen, selv om jeg ikke støtter den. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

En egen «effektiviseringsminister» har vært forsøkt i Norge også, med vekslende hell.
En uortodoks ikke-politiker blir raskt nøytralisert hvis en politisk elite får bestemme.

Hvis Musk får tilstrekkelig støtte fra Trump, kan det ende med skikkelig oppvask for USAs byråkrati.
En spennende utvikling som også kan smitte over på vest-europas utvikling.

• Liker 2
Lenke til kommentar
On 11.11.2024 at 6:57 PM, obygda said:

Kort og greit - har vi med en idiot å gjøre som enkelt og greit vil dytte oss nærmere dommedag - eller et geni som med sin visdom vil klare å bidra til en bedre verden gjennom sin inntreden i politikken?

«Nazis in space» oligark-quisling med Mars-ambisjoner, på bekostning av livet på jorden:

Nazisinspacemusktrumpenvironmentplanetarydestructions.thumb.jpg.90f11411add6d55157072ae4434fdacb.jpg

Lenke til kommentar
Vokteren skrev (33 minutter siden):

En egen «effektiviseringsminister» har vært forsøkt i Norge også, med vekslende hell.
En uortodoks ikke-politiker blir raskt nøytralisert hvis en politisk elite får bestemme.

Hvis Musk får tilstrekkelig støtte fra Trump, kan det ende med skikkelig oppvask for USAs byråkrati.
En spennende utvikling som også kan smitte over på vest-europas utvikling.

Kjenner jeg Elon Musk riktig så kommer han til å automatisere byråkratiet med AI. Jeg er både spent og optimistisk🙂

Lenke til kommentar
PosteMonopolet skrev (30 minutter siden):

Kjenner jeg Elon Musk riktig så kommer han til å automatisere byråkratiet med AI. Jeg er både spent og optimistisk🙂

Tja...jeg er vel litt skeptisk. Men det skal bli veldig spennende å se hva han kan få til.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (3 minutter siden):

Det ville jo svekket sikkerheten til bilene og sikkerhet er heldigvis noe Tesla prioriterer høyt.

Du kan alltids kjøpe noe å dekke det til med fra innsiden da om det er dealbreaker for deg.

Må nok si pass der. 🙂

Må påpeke at dette ikke gjelder kun Tesla da, Byd Seal 4x4 og feks.

Endret av Duriello
Mer
Lenke til kommentar
3 minutes ago, fwj__ said:

Han er en sånn som realiserer ting. Mange i Norge er sånne som skriver rapporter og ikke realiserer noenting. De er vanligvis idioter. 

Han er en bortskjemt trust fund nerd som har kjøpt seg inn i diverse selskaper, også har man en gjeng unge menn uten hjerne eller sjel som mener han er en bra mann. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...