Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SMC Router - PPPoE virker ikke

Anbefalte innlegg

Jeg trenger seriøst hjelp! Å det fort! Jeg kjøpte meg denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl routeren, som jeg netopp fikk.

Problemet er at jeg ikke kommer på internett! Noen som kan med routeren og kan hjelpe meg? Jeg har Telenor ADSL.

hadde før en 3com router, og der var det nok med å sette inn pppoe greier, så funka den.

Jeg satte inn brukernavn og pass til adsl`n, men det funker ikke.

trenger hjelp nå! plz hjelp meg.. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trenger seriøst hjelp! Å det fort! Jeg kjøpte meg denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl routeren, som jeg netopp fikk.

Problemet er at jeg ikke kommer på internett! Noen som kan med routeren og kan hjelpe meg? Jeg har Telenor ADSL.

hadde før en 3com router, og der var det nok med å sette inn pppoe greier, så funka den.

Jeg satte inn brukernavn og pass til adsl`n, men det funker ikke.

trenger hjelp nå! plz hjelp meg.. :ermm:

Husket @online.no etter brukernavnet?

Lenke til kommentar

Har samme router selv, funker fett den :green:

-Har du husket å ha @online.no etter brukernavnet?

-Har du husket å ha adsl nummeret ditt som servicename?

-Har du husket å avinstalere telenor sin adsl programvare?

Hvis du har fulgt brukermanualen til punkt å prikke å gjort det som står ovenfor så skal den virke :yes:

Lenke til kommentar
Funka ikke!

virker som om at alt virker, bare at jeg ikke kommer på inetten.. :p Kan ikke surfe, mIRCe eller noe annet..

Hmm

Det står jo om du er connected eller ikke connected når du er ferdig med wizarden

Står det connected?

Men du har vel gjort alt som sto i boka?(disablet proxy, ipconfig/renew/relase, automatisk ip)

Lenke til kommentar

Oppskrift??

Regner med at du har både håndboken og CD platen som tilhører ruteren.

Regner med at du har koblet alt sammen med riktige kabler. Lysene på ADSL modem og ruter lyser.

Så skal du bare gå inn på ruteren (192.168.2.1) og går gjennom oppsettet. Her skal det være lite å forandre på. Kun enable DHCP og dynamic IP.

Lagre og gå ut av firmware.

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Noen ideer noen? :p

Ja, bruk NGT. De bruker ikke PPPoE-søppletet, som Telenor bruker primært for å 'lettere' kunne loggføre innlogginger og bruken på linja.

Ja, jeg vet at det kanskje ikke er praktisk, men tenk på det slik:

Dersom du avbestiller Telenor og får NGT, kan du også si opp telefonlinja og abonnere IP-telefoni hos telio.no istedet!! Bare fordeler. :)

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...