backtoback Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november (endret) vinpuls.no: "Årets juleakevitter er på et høyt nivå. Dette er de aller beste". https://vinpuls.no/arets-juleakevitter-er-pa-et-hoyt-niva-dette-er-de-aller-beste/ For min del skal følgende juleakevitter anskaffes: Arvesølvet Juleakevitt 2024 og Egge Gård Norsk Juleakevitt (Se vedlagt Excel CSV-fil for resultater og mer info) Edit: Her er resultatene fra 2023, flere kan fortsatt kjøpes/bestilles på polet. Artikkelen kan leses her. Test-juleakevitt-2024-v2.csv Test-juleakevitt-2023.csv Endret 15. november av backtoback Feil i artikkelen: Gilde Ekstra Modnet Juleaquavit 2024, 70 cl (ikke 50 cl); 2023 1 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november Blir den fra Inderøy Brenneri for min del. 👍🙂 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november Juleakevitten er allerede innkjøpt på forrige utenlandstur og det ble Lysholms Linje i år også. Forøvrig er akevitt best egnet for å rense ganen etter fet mat og ikke som snaps alene….. 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november Blir løitens her som i alle år 😀👍 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november Sånne tester bommer ofte litt med tanke på at juleakevitten vanligvis skal drikkes til julemat. De "beste" akevittene er vanligvis best etter maten og ikke til den. Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 11. november Forfatter Del Skrevet 11. november Reg2000 skrev (33 minutter siden): De "beste" akevittene er vanligvis best etter maten og ikke til den. Enig med deg. Jeg nipper min akevitt, akkurat som med en god skotsk malt whisky. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november Til sjølvaste julekvelden blir det nok Gilde non plus ultra. Det eg liker med den er at den er godt modna og derfor kjennes litt mildare ut, så i motsetting til ein del andre akevittar som nærmast brenner på tunga så passe Gilde Ultra fint til god mat. Livet er for kort til å drikke akevitt som må skyllast ned med ein slurk øl. 1 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 15. november Forfatter Del Skrevet 15. november (endret) Duriello skrev (På 11.11.2024 den 2:22 PM): Blir den fra Inderøy Brenneri for min del. 👍🙂 "Fun fact": Inderøy brenneri ble verdensmester i 2022 med denne akevitten: Inderøy Brenneri Vi Aquavit. Les artikkelen: Kåret til verdens beste i 2022, nå lanseres akevitten endelig i Norge (publisert 10. mai 2024). Denne må jeg prøve, bestilles med én gang Edit: "Vi Aquavit" blir den første blanke akevitten jeg smaker, så det blir sikkert en helt annen opplevelse enn en julekrydret og fatlagret juleakevitt. Endret 15. november av backtoback 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 15. november Del Skrevet 15. november (endret) backtoback skrev (1 time siden): Dette var jeg ikke klar over: Inderøy brenneri ble verdensmester i 2022 med denne akevitten: Inderøy Brenneri Vi Aquavit. Les artikkelen: Kåret til verdens beste i 2022, nå lanseres akevitten endelig i Norge (publisert 10. mai 2024). Denne må jeg prøve, bestilles med én gang Allerede skaffet denne. Var en av testvinnerne du linket til i førstepost. Har smakt mange forskjellige, men kommer alltid tilbake til Inderøy Brenneri sin. https://www.vinmonopolet.no/Land/Norge/Trøndelag/Inderøy-Brenneri-Juleaquavit-2024/p/7878702 Min far sverget alltid til denne, så meget lei den. 😂 https://www.vinmonopolet.no/Land/Danmark/Aalborg-Jubilæums-Akevitt/p/9689301 Eller Løitens Linie Aquavit var jo en slager. 😅 I am in charge of ze drinks naow! Endret 15. november av Duriello Wonky spoilerbruk haha, gav opp forsøk på fix. Nei, har ikke tjuvsmakt på aquaviten enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå