Cyclonex Skrevet i går, 12:13 Rapporter Del Skrevet i går, 12:13 Hei, Jeg vurderer å bytte parkett i et rom hvor det per i dag er parkett fra vegg til vegg (Det er parkett under kjøkkenet m.a.o). Jeg vurderer også å skifte kjøkkenet, men det er ikke noe jeg kommer til å gjøre nå i første omgang. Firmaet jeg har fått tilbud fra foreslår å legge nytt gulv i hele rommet bortsett fra under kjøkkenet, så kan man heller supplere med ny parkett/fjerne ny parkett dersom det skulle bli nødvendig ved kjøkkenbytte. Tanker om en slik løsning?`Alternativet må vel være å demontere nåværende kjøkken og legge ny parkett i hele rommet? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet i går, 12:32 Rapporter Del Skrevet i går, 12:32 Kjøkken skal gjerne ikke stå på parkett, da denne skal flyte. Så om du legger under hele kjøkkenet burde man lage hull til bein slik at kjøkkenet flyter. https://www.parketthuset.no/blogg/parkett-og-gulv/hvordan-legge-parkett-under-kjokken 1 Lenke til kommentar
Labelle Skrevet i går, 22:19 Rapporter Del Skrevet i går, 22:19 (endret) Kjøkkenet kan godt stå på parketten men da BØR det sages en spalte mellom parketten i rommet ellers slik det fremdeles ligger flytende. Sagsporet gjør man slik det skjules bak kjøkkensokkelen. I mange tilfeller gjøres dette ved nybygg da det enda kanskje ikke er bestemt hvilken/størrelse på kjøkken. Slik er det hos meg. Gulvet til venstre er nytt. Men den gamle gulvet låg også slik før. Svigerfar har kjøkkenet direkte på gulvet. Ingen problemer der. Jeg har peisen direkte på gulvet også. Heller ingen merkbare problemer. Men knirk kan sikkert oppstå. Endret i går, 22:31 av Labelle 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå