Krig og fred Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 29 minutes ago, Fatninja said: Hva kan jeg si, les flere bøker? Øv opp språkforståelsen? Jeg holder meg rimelig oppdatert på alt som har med klima. Det er åpenbart at du ikke vet hva slags situasjon vi befinner oss i. 4 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 26 minutes ago, Fatninja said: Klimapolitikken fører til at produksjonsmidlene blir flyttet til Asia. Vestlig industri har allerede flagget ut. Du snakker om noe som skjedde for flere tiår siden. 1 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Fatninja skrev (1 time siden): Klimapolitikken fører til at produksjonsmidlene blir flyttet til Asia. Tiden framover vil bli preget av krig verden rundt, på grunn av at USA ikke lenger er den eneste stormakten. Det vil bli bruk for krigsmateriell. Vi vinner sikkert ikke krigen i Ukraina, men i det minste så vil vi ha mer produksjonsmidler til krig. Dette er jo ikke må! Du mener altså at vi står sterkere alene? Er dette en grei oppsummering? Endret 2 timer siden av Orion666 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 36 minutes ago, Fatninja said: Klimapolitikken fører til at produksjonsmidlene blir flyttet til Asia. Nytter ikke: https://taxation-customs.ec.europa.eu/carbon-border-adjustment-mechanism_en 10 minutes ago, Krig og fred said: Jeg holder meg rimelig oppdatert på alt som har med klima. Det er åpenbart at du ikke vet hva slags situasjon vi befinner oss i. 2 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 1 minute ago, trikola said: Nytter ikke: https://taxation-customs.ec.europa.eu/carbon-border-adjustment-mechanism_en Og her er noen anbefalte bøker hvis man vil ha noe å lese i julen. Spoiler Kan bli en kilde til eksistensiell angst. 3 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Krig og fred skrev (7 minutter siden): Og her er noen anbefalte bøker hvis man vil ha noe å lese i julen. Skjul innhold Kan bli en kilde til eksistensiell angst. Herlige anbefalinger! 2 Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Ukraina får i utgangspunktet penger fordi at verden ikke skal godta bøller som i dette tilfellet Russland skal få herje fritt. Nå er det ikke slik at lederne i Ukraina mottar kontanter i sekk. Det settes av penger til Ukraina er mer riktig. Med dette så tjener blant annet norske NAMMO og Kongsberg Våpen på å levere til Ukraina. Er det noe Noreg er bedre på enn olje og fisk, er det spesialisert ammunisjon. Russland må aldri vinne! Uansett når krigen er over skal Zelensky vrenge lommene sine for åpent publikum!! 1 Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Mars2029 skrev (2 timer siden): Flertallet av nordmenn støtter garantert ikke opp om det grønne skiftet om de innså hva det faktisk vil innebære om man skulle gjøre en reell innsats for å få det til. Det er akkurat hva målingene viser. Nordmenn ønsker enda hardere tiltak for å få stanse klimakrisen og få ned utslippene: https://www.energiogklima.no/nyhet/halvparten-av-nordmenn-onsker-langt-mer-inngripende-klimatiltak Mars2029 skrev (2 timer siden): Man kan godt argumentere for at et grønt skifte er nødvendig, men det er ikke det vi holder på med i dag. Alt vi har er en ineffektiv avlatsordning. Det grønne skiftet er det vi holder på med og har holdt på med i mange år. Det har fungert godt, utslippsveksten har avtatt og vil reduseres over tid, samtidig som vi er godt igang med å fase ut gammeldags, skitten energi som kull, olje og gass. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 59 minutter siden Del Skrevet 59 minutter siden Locrin skrev (På 13.11.2024 den 10:07 AM): Når jeg leser historier om nordmenn som under krigen, underkastet seg fienden og solgte ut sin nabo i sin feighet, da sliter jeg med å forstå mentaliteten deres. Til tross for at den mentaliteten vises av stamkunde i dag så forstår jeg fortsatt ikke at noen er så ivrige etter å underkaste seg en invaderende fiende og slikke støvlene deres. Det å kjempe for frihet, selvstendighet og rettferdighet er noe alle vesener burde ha forståelse og respekt for. Hvis man virkelig vil sympatisere med Russland så foreslår jeg at man reiser dit og ser hvordan man blir behandlet der. At noen ivrer for å overføre Norge til EU det fatter jeg ikke Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 45 minutter siden Del Skrevet 45 minutter siden GP950mAh skrev (14 minutter siden): Det er akkurat hva målingene viser. Nordmenn ønsker enda hardere tiltak for å få stanse klimakrisen og få ned utslippene: https://www.energiogklima.no/nyhet/halvparten-av-nordmenn-onsker-langt-mer-inngripende-klimatiltak Det grønne skiftet er det vi holder på med og har holdt på med i mange år. Det har fungert godt, utslippsveksten har avtatt og vil reduseres over tid, samtidig som vi er godt igang med å fase ut gammeldags, skitten energi som kull, olje og gass. Ja da er det på tide og få stoppet alle verdens kriger for der er det mye forurensning Lenke til kommentar
Mars2029 Skrevet 21 minutter siden Del Skrevet 21 minutter siden GP950mAh skrev (32 minutter siden): Det er akkurat hva målingene viser. Nordmenn ønsker enda hardere tiltak for å få stanse klimakrisen og få ned utslippene: https://www.energiogklima.no/nyhet/halvparten-av-nordmenn-onsker-langt-mer-inngripende-klimatiltak Det grønne skiftet er det vi holder på med og har holdt på med i mange år. Det har fungert godt, utslippsveksten har avtatt og vil reduseres over tid, samtidig som vi er godt igang med å fase ut gammeldags, skitten energi som kull, olje og gass. Skal mer enn en liten spørreundersøkelse fra 2022 for å overbevise meg gitt. Det er ikke noe grønt skifte som skjer nå, fossilbruk er på all time high. Det lille grønne som er lagt til har kun absorbert veksten i energiforbruket i verden. Grønne tiltak blir mer og mer upopulært verden over og grønne bedrifter går konkurs en etter en. Senest en melding fra Hydro idag om at de kutter ut satsing på batteri og hydrogen. Nå som Trump kommer til makten er det bare å glemme og fase ut fossil energi med det første, det kommer ikke til å skje. Vi er heldige om veksten i fornybar energi i det hele tatt dekker veksten i energiforbruket framover slik at vi slipper å øke bruken av fossil energi. Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet akkurat nå Del Skrevet akkurat nå Mars2029 skrev (17 minutter siden): Skal mer enn en liten spørreundersøkelse fra 2022 for å overbevise meg gitt. Denne meningsmålingen viser det samme som samtlige meningsmålinger har vist i lange tider, at nordmenn støtter opp om det grønne skiftet og ønsker hardere tiltak for å stanse klimaendringene. Mars2029 skrev (18 minutter siden): Vi er heldige om veksten i fornybar energi i det hele tatt dekker veksten i energiforbruket framover slik at vi slipper å øke bruken av fossil energi. Forbruket av gammeldags, skitten energi er på vei ned i mange land og områder i verden heldigvis. I EU er bruken av fossilenergi rekordlavt. https://ember-energy.org/latest-insights/eu-fossil-generation-below-25-for-the-first-month-ever/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå