Gå til innhold

Feil politikk å sende penger til Ukraina

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste man "vinner" på å sende penger til Ukraina, er døde russiske ungdommer. Med på kjøpet får man døde ukrainske ungdommer, en flyktningstrøm, en vanvittig inflasjon og at Ukraina blir russisk (igjen). 

Da er det legitimt å spørre om å drøye ut krigen, som uansett vil bli tapt, er verdt pengene. Og som alltid er det de fattige som tar tapene, og de rike blir rikere.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Plukk skrev (11 minutter siden):

Eneste man "vinner" på å sende penger til Ukraina, er døde russiske ungdommer. Med på kjøpet får man døde ukrainske ungdommer, en flyktningstrøm, en vanvittig inflasjon og at Ukraina blir russisk (igjen). 

Da er det legitimt å spørre om å drøye ut krigen, som uansett vil bli tapt, er verdt pengene. Og som alltid er det de fattige som tar tapene, og de rike blir rikere.

Du mener tapt, for Russland går jeg ut fra.

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/en-tikkende-bombe/82046776

Endret av Aquatic
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Aquatic skrev (På 11.11.2024 den 6:08 PM):

Du mener tapt, for Russland går jeg ut fra.

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/en-tikkende-bombe/82046776

Jada, tapere på begge sider i denne krigen også. Vanlige folk det går ut over denne gangen også. I Tyskland må store industribedrifter legge ned og flytte produksjonen til utlandet. Velstanden i Europa kommer til å gå ned, og det vil merkes i flere generasjoner. Nesten så man kan lure på om sanksjonene er verdt å ta konsekvensene av..

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at å sende penger er ikke riktig politikk.

Det Ukraina trenger er først og fremst våpen, så det er det vi burde sende. Det sendes alt for mye penger til gjenoppbygging når våpen kunne hindre at det i det hele tatt ble behov for gjenoppbygging. Denne krigen kunne blitt avsluttet i 2022 om vesten bare hadde litt ryggrad og ga Ukraina det de trengte for å avslutte krigen.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (6 minutter siden):

Jeg er enig i at å sende penger er ikke riktig politikk.

Det Ukraina trenger er først og fremst våpen, så det er det vi burde sende. Det sendes alt for mye penger til gjenoppbygging når våpen kunne hindre at det i det hele tatt ble behov for gjenoppbygging. Denne krigen kunne blitt avsluttet i 2022 om vesten bare hadde litt ryggrad og ga Ukraina det de trengte for å avslutte krigen.

Det nok riktig, man skulle gått "all in" med en gang slik at rotta i kreml hadde forstått hvor lista var.

Det mangler ryggrad.

Endret av Aquatic
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...