Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Selskaper med reisevirksomhet?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som techlead i et IT-selskap og har så smått begynt å se meg om etter en ny jobb. I min potensielt nye jobb kunne jeg godt tenkt meg å ha litt reisevirksomhet som del av oppgavene. Ikke non-stop, men kanskje en 5-6 turer i løpet av året. Er det noen her som vet om IT-selskaper, eller selskaper med utviklingsvirksomhet, hvor dette potensielt kunne vært en del av stillingsbeskrivelsen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har ikkje eit godt svar til deg, men det er ikkje så vanleg å legge reisevirksomheit inn som ein del av stillinga då dette forplikter arbeidsgivar. Det vanlegaste er at reiseaktivitet blir lagt til som ein funksjon til den av dei tilsette som det passar best for.

Så er det også forskjell på kva du legg i reiseaktivitet. Er det 5-6 todagarsturar internt i Norge på kundebesøk eller seminar der du får deg eit hotelldøgn eller to, eller snakker vi om 5-6 arbeidsoppdrag der du er på jobb i ein måned om gong i utlandet?

Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig å nevne at det "må regnes med en god del reisevirksomhet", i stillingsannonsen hvis det er en vesentlig del av jobben.
5-6 turer i året er ikke mye, men lite hvis det er en del av jobben, men noe du lett kan komme over ved å dra på ulike konferanser osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...