Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store 4X dataspill tråden

Anbefalte innlegg

duel-intense-on-the-3d-chess-board-an-il

Hei!

Jeg kunne ikke finne noen tråder som er spesifikt for 4X sjangeren og oppretter denne. Det er en sjanger jeg har fått mer og mer sansen for etter hvert som jeg har blitt eldre. Mange herlige spill der ute som vi sikkert kan diskutere i denne tråden. 

Hva gjør at du spiller dataspill i denne sjangeren?
Ditt favorittspill?
Tips og triks?

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Duriello skrev (3 minutter siden):

Teller Stellaris? 🤔

Det er iallefall det jeg har brukt mest tid på. 

Hvorfor jeg spiller dem? Godt spørsmål, de trigger ett eller annet oppi hodet mitt. Kan ikke sette fingeren på det.

Det tror jeg det absolutt gjør. Jeg digger også spillet, men nå har det blitt så mange DLCer at jeg har gått lei. 

Men Old world er jo ganske bra da. Humankind likeså.

ARA og Millennia skal jeg få kjøpt ganske snart.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (2 minutter siden):

Jeg digger også spillet, men nå har det blitt så mange DLCer at jeg har gått lei.

Ja, fleste av sikkert 1000 timer er brukt før de begynnte dlc spam. 😂

Tror ærlig talt det er et av de spillene med mitt favoritt soundtrack. Hender jeg lytter til det mens jeg gjør andre ting.

Har lyst til å gi Age of Wonders en sjanse, men tiden strekker ikke til. For stor backlogg, åsså har vi Factorio, og Satisfactory, også xxx, også...

Skal sjekke ut de du nevnte. 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (1 minutt siden):

Ja, fleste av sikkert 1000 timer er brukt før de begynnte dlc spam. 😂

Tror ærlig talt det er et av de spillene med mitt favoritt soundtrack. Hender jeg lytter til det mens jeg gjør andre ting.

Har lyst til å gi Age of Wonders en sjanse, men tiden strekker ikke til. For stor backlogg, åsså har vi Factorio, og Satisfactory, også xxx, også...

Skal sjekke ut de du nevnte. 👍

Huff! Factorio, Dyson Sphere Program og Satisfactory - alle knallgode spill som jeg har installer på datamaskinen. Men backloggen er stor og må fullføres...

Dune spillet er jo ganske bra. Ellers er det et litt ukjent spill som heter Punk Wars som kan anbefales om du vil ha en litt light variant av 4X spill.

https://store.steampowered.com/app/1541790/Punk_Wars/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (14 minutter siden):

Huff! Factorio, Dyson Sphere Program og Satisfactory - alle knallgode spill som jeg har installer på datamaskinen. Men backloggen er stor og må fullføres...

Dune spillet er jo ganske bra. Ellers er det et litt ukjent spill som heter Punk Wars som kan anbefales om du vil ha en litt light variant av 4X spill.

https://store.steampowered.com/app/1541790/Punk_Wars/

Testa Dune, men fikk aldri den "hooked" følelsen av det.

Skal sjekke ut Punk wars og. 👍

Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (19 timer siden):

Jeg har spilt det i nesten 12 år. Og jeg har helseplager som gjør at jeg nå kan spille 3-4 timer hver dag. 

Responsen min var ment å uttrykke at jeg er imponert for jeg tenker at du med så mange timer i spillet vet veldig mye om mekanikkene osv. Det er et herlig spill som bestyrket min interesse for historie.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Duriello said:

Imponerende. 🤯🤯

Ser du har mange achivements å samle da, challenge accepted? 😃

Nei, det er mange achievements jeg aldri kommer til å få fordi jeg spiller aldri forbi år 1650. Og world conquest og mange av de andre achievementsene er for kjedelige til at jeg gidder, selv om jeg helt fint kan klare mange av de :sleep2:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...