Boing_80 Skrevet søndag kl 01:22 Rapporter Del Skrevet søndag kl 01:22 Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg spillet Warhammer 40K Rogue Trader, men er ikke ukjent med de andre spillene i serien. Har nå fått opp interessen for å bli mer kjent med dette universet og lurer på om noen som kjenner godt til det kan anbefale gode bøker osv. om det? Ser for meg bøker/magasiner etc. som på en god måte beskriver alt som har vært bakgrunnen for det som skjer og har skjedd. Ønsker helst bøker da jeg ikke liker så godt å lese på internett. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet søndag kl 01:39 Rapporter Del Skrevet søndag kl 01:39 (endret) Ask me anything! 😁 Litt tricky å tipse om hvor man skal begynne, da en del av bøkene krever at man kan litt lore for å gi noen mening. Ser du skriver at du foretrekker bøker fremfor å lese på nett, men anbefaler at du sjekker ut Lexicanum. (wh40k wiki) Angående bøker og sånn, jeg startet med første bok i Horus Heresy serien. https://gamezone.no/warhammer/158818/horus-rising-paperback-black-library-the-horus-heresy-book-1?srsltid=AfmBOoroE-iEIk23zc5Nil8vsipC3_kBoltPs-eeMrQrVSqu0GAi5sOQ Så balla det litt på seg. Har nå lest alle bøkene i den + sammlinger minst 2 ganger. *nerd alert host host Anbefaler og Eisenhorn og Gaunt's Ghost's seriene. +- en del annet jeg ikke kommer på i farta. Hva synes du om Rogue Trader? Edit* Jeg bommet litt, første bok var en av Hammer & Bolter pocketene, 50/50 wh fantasy og 40k noveller. Endret søndag kl 02:13 av Duriello 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 13:31 Forfatter Rapporter Del Skrevet søndag kl 13:31 Duriello skrev (11 timer siden): Ask me anything! 😁 Litt tricky å tipse om hvor man skal begynne, da en del av bøkene krever at man kan litt lore for å gi noen mening. Ser du skriver at du foretrekker bøker fremfor å lese på nett, men anbefaler at du sjekker ut Lexicanum. (wh40k wiki) Angående bøker og sånn, jeg startet med første bok i Horus Heresy serien. https://gamezone.no/warhammer/158818/horus-rising-paperback-black-library-the-horus-heresy-book-1?srsltid=AfmBOoroE-iEIk23zc5Nil8vsipC3_kBoltPs-eeMrQrVSqu0GAi5sOQ Så balla det litt på seg. Har nå lest alle bøkene i den + sammlinger minst 2 ganger. *nerd alert host host Anbefaler og Eisenhorn og Gaunt's Ghost's seriene. +- en del annet jeg ikke kommer på i farta. Hva synes du om Rogue Trader? Edit* Jeg bommet litt, første bok var en av Hammer & Bolter pocketene, 50/50 wh fantasy og 40k noveller. Det er nettopp en oversiktsbok om bakgrunnhistorie/oppbygningen av Warhammer universet som jeg er ute etter. For eks. er jo bøkene om Starship troopers gode på det. Bestilte nettopp Warhammer 40 000 The ultimate guide og håper boken er informativ. https://www.adlibris.com/no/bok/warhammer-40000-the-ultimate-guide-9780241661314 Jeg kvier meg for å lese på internett. Gjør jo det allerede i forhold til spill guider osv., men det er tungt og jeg er nok av den eldre garden som liker å ha en bok i hånden. 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet søndag kl 14:19 Rapporter Del Skrevet søndag kl 14:19 Boing_80 skrev (46 minutter siden): Det er nettopp en oversiktsbok om bakgrunnhistorie/oppbygningen av Warhammer universet som jeg er ute etter. For eks. er jo bøkene om Starship troopers gode på det. Bestilte nettopp Warhammer 40 000 The ultimate guide og håper boken er informativ. https://www.adlibris.com/no/bok/warhammer-40000-the-ultimate-guide-9780241661314 Jeg kvier meg for å lese på internett. Gjør jo det allerede i forhold til spill guider osv., men det er tungt og jeg er nok av den eldre garden som liker å ha en bok i hånden. Takk for tips om den boken der, nesten jeg må bestille den selv om den viser seg å være bra. 👍 Hva med lore videoer på youtube? 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 15:38 Forfatter Rapporter Del Skrevet søndag kl 15:38 Duriello skrev (1 time siden): Takk for tips om den boken der, nesten jeg må bestille den selv om den viser seg å være bra. 👍 Hva med lore videoer på youtube? Bare hyggelig! Jeg søkte litt på Google og fant ut at det er maaaaaange bøker å pløye gjennom når det kommer til Warhammer universet. Har jo skønt at God-Emperor er en skummel sak. YouTube videoer ser jeg jo mye på, men når det gjelder oppbygning av verdenen er bøker så greie å ha. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet søndag kl 15:44 Rapporter Del Skrevet søndag kl 15:44 Salvation's Reach kan jeg anbefale, den er et godt stykke ut i Gaunts Ghosts serien som er tidligere nevnt i tråden. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet søndag kl 15:49 Rapporter Del Skrevet søndag kl 15:49 Boing_80 skrev (7 minutter siden): Har jo skønt at God-Emperor er en skummel sak. Tja.. Alt er skummelt i 40k. 😂 Alle er onde, noen ondere, noen litt mindre ond. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet søndag kl 15:54 Rapporter Del Skrevet søndag kl 15:54 En fin, litt light intro til faksjonene. En short story. Creepy. Full lore spilleliste, ikke sett alle selv, men Luetin lager gode videoer. 👍 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 16:05 Forfatter Rapporter Del Skrevet søndag kl 16:05 (endret) God-Emperor Endret søndag kl 16:06 av Boing_80 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 16:06 Forfatter Rapporter Del Skrevet søndag kl 16:06 Duriello skrev (11 minutter siden): En fin, litt light intro til faksjonene. En short story. Creepy. Full lore spilleliste, ikke sett alle selv, men Luetin lager gode videoer. 👍 Space marines er badass! Lenke til kommentar
Duriello Skrevet søndag kl 16:07 Rapporter Del Skrevet søndag kl 16:07 (endret) Boing_80 skrev (6 minutter siden): God-Emperor Søk opp Khorne, Tzeench, Slaneesh og Nurgle. 🫣 Enda verre, søk opp Tyranids. (Disse er ikke onde da, kun sultne.) "There is a cancer eating at the Imperium. With each decade it advances deeper, leaving drained, dead worlds in its wake. This horror, this abomination, has thought and purpose which functions on an unimaginable, galactic scale and all we can do is try to stop the swarms of bio-engineered monsters it unleashes upon us by instinct. We have given the horror a name to salve our fears; we call it the Tyranid race, but if it is aware of us at all it must know us only as Prey." 40k utgaven av dark elves er ekstremt nasty shit. 🫣 Endret søndag kl 16:12 av Duriello Lenke til kommentar
Duriello Skrevet søndag kl 16:09 Rapporter Del Skrevet søndag kl 16:09 Boing_80 skrev (1 minutt siden): Space marines er badass! Jepp, men det må de nesten være når du lærer om en del annet av hva menneskeheten i 40k står opp imot. 😂 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 16:17 Forfatter Rapporter Del Skrevet søndag kl 16:17 Duriello skrev (4 minutter siden): Jepp, men det må de nesten være når du lærer om en del annet av hva menneskeheten i 40k står opp imot. 😂 Ser den! Har jo spilt mesteparten av spill innenfor denne verdenen, både RTS, 4X og FPS. Så de møter jo mye rart. Men i Dark crusade digget jeg Necrons. Kanskje fordi jeg synes General Grievous i Star Wars er megakul? I alle fall er dette bildet bakgrunnen på skrivebordet i Windows 11 hos meg! 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet søndag kl 16:30 Rapporter Del Skrevet søndag kl 16:30 Boing_80 skrev (7 minutter siden): Ser den! Har jo spilt mesteparten av spill innenfor denne verdenen, både RTS, 4X og FPS. Så de møter jo mye rart. Men i Dark crusade digget jeg Necrons. Kanskje fordi jeg synes General Grievous i Star Wars er megakul? I alle fall er dette bildet bakgrunnen på skrivebordet i Windows 11 hos meg! Er favoritt Xeno faksjonen min. Spurte en eldre rase om hjelp til å forbedre sine liv, planeten deres var visst ett helvette på jord og de aklimatiserte seg dårlig. De fikk vel noe a la piss off til svar, solgte uvettig sjelen sin til en fiende av de eldre, og gikk til krig mot dem. Nær total ødeleggelse av galaksen som resultat, og en av grunnene til at de gikk i dvale. Typ 60 millioner år ++ før 40k. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet søndag kl 16:30 Rapporter Del Skrevet søndag kl 16:30 (endret) Kan dessverre ikke bidra, men de var utrolig moro å oppdage denne tråden! Brodern og jeg var hard-core fan av alt innen miniatyrfigurer som barn. Det er jo rundt 25 år siden, og da var det Warhammer og Lord of the Rings som gjaldt. Warhammer 40k kom på tampen da vi innså at alle pengene var brukt opp for all uoversiktlig fremtid ☺️ I en alder av 36, og uten noe annet å gjøre enn å jobbe 12 timer i døgnet, så frister det å hoppe inn i dette universet igjen 🙂 Endret søndag kl 16:36 av torbjornhb 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet søndag kl 16:35 Rapporter Del Skrevet søndag kl 16:35 Vurderer medlemskap på audible, de har en del 40k bøker der vet jeg. Billigere en å gå til innkjøp av fysiske kopier. 🫣 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 16:35 Forfatter Rapporter Del Skrevet søndag kl 16:35 (endret) torbjornhb skrev (9 minutter siden): Kan dessverre ikke bidra, men de var utrolig moro å oppdage denne tråden! Brodern og jeg var hard-core fan av alt innen miniatyrfigurer som barn. Det er jo rundt 25 år siden, og da var det Warhammer og Lord of the Rings som gjaldt. Warhammer 40000 kom på tampen da vi innså at alle pengene var brukt opp for all uoversiktlig fremtid ☺️ I en alder av 36, og uten noe annet å gjøre enn å jobbe 12 timer i døgnet, så frister det å hoppe inn i dette universet igjen 🙂 Kult! Da sier jeg at er bare å hoppe på. Jeg kom egentlig aldri dit hen at jeg fikk stor interesse for slikt før i 40 årene. Gremmes over at jeg kastet bort tiden på å løpe etter en ball i tenårene. Kunne lært meg å spille el-gitar og bli god. Men nå er det dags for å leve meg inn i diverse sagaverdener. Starship troopers, Alien, Star wars, Warhammer 40k - det er godt å være nerd Og alt har sammenheng med min største interesse; dataspill. Altså jeg er i fulltidsarbeid og har universitetsutdannelse. Så er liksom ikke helt tulling Men singel, fri og frank og kan gjøre akkurat hva jeg vil. Alien: Dark descent og Alien Isolation - MESTERVERK! (til tross for noen bugs) Warrhammer 40k - her er det mye rart og ikke alt er bra. Men Inquisitor: Prophecy var knall, hele RTS serien var gull, og 4X spillet Relics of war er herlig bra. Age of Sigmar er installert, men jeg har ikke fått spilt det enda. I Rogue Trader har jeg enda ikke fått lagd meg min første karakter. Endret søndag kl 16:41 av Boing_80 2 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet søndag kl 16:39 Rapporter Del Skrevet søndag kl 16:39 Boing_80 skrev (2 minutter siden): Kult! Da sier jeg at er bare å hoppe på. Jeg kom egentlig aldri dit hen at jeg fikk stor interesse for slikt før i 40 årene. Gremmes over at jeg kastet bort tiden på å løpe etter en ball. Kunne lært meg å spille el-gitar og bli god. Men nå er det dags for å leve meg inn i diverse sagaverdener. Starship troopers, Alien, Star wars, Warhammer 40k - det er godt å være nerd Ingenting og gremmes over. Det gav deg forhåpentligvis glede den gang, og nå kan du glede deg over enda en ny hobby 😀 Det er bedre å finne glede i små ting enn ingenting. Jeg er litt på sistnevnte, og det er ganske stusselig. Meg takker så mye for tipsene og denne tråden 🙂 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet søndag kl 16:40 Rapporter Del Skrevet søndag kl 16:40 Jeg kommer nok aldri til å begynne med den fysiske delen av det, men liker bøkene og lore. 🙂 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 16:42 Forfatter Rapporter Del Skrevet søndag kl 16:42 torbjornhb skrev (1 minutt siden): Ingenting og gremmes over. Det gav deg forhåpentligvis glede den gang, og nå kan du glede deg over enda en ny hobby 😀 Det er bedre å finne glede i små ting enn ingenting. Jeg er litt på sistnevnte, og det er ganske stusselig. Meg takker så mye for tipsene og denne tråden 🙂 Bare å bidra med dine kunnskaper om dette universet. Jeg er liksom der at jeg ikke vet hvor jeg skal starte, men har i alle fall begynt å lagre noen linker som er lagt ut i denne tråden. Men jeg kompliserer det for meg selv. Vil liksom vite alt. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå