Gå til innhold

Trusselen mot Demokratiet

Anbefalte innlegg

Vokteren skrev (43 minutter siden):

Tja , hvis du regner LO som kun en person…..

Artikkelen handlet om en uttalelse fra én person som har en rolle i LO.

Vis meg gjerne til vedtak om uttalelser fra LO sentralt, så skal jeg akseptere at dette er LO sin offisielle respons. Lykke til.

Jeg kjenner litt til hvordan LO er bygd opp organisatorisk, så jeg vet at LO er alt annet enn én person. Her understreker du mitt poeng. Takk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Zepticon skrev (På 25.11.2024 den 6:26 PM):

Direkte feil. Det er nesten ingen sosialister i maktposisjoner. Alle i maktposisjonene maktposisjonene utenfor politikkere på stortinget stemmer på høyresiden.

Tullball. Faktum er at listen over sosialister i maktposisjoner er uendelig. Fra næringslivet til ikke minst medier og samfunnsintitusjoner og idrettslag. Dnb, Aker, landslaget i fotball, Nrk, aviser osv osv. Alle ledes av personer som er selverklærte sosialister eller har partiboka i orden. Bestevennen til Stoltenberg var forrige toppsjef i Dnb, Nrk er gjennomsyret av "riktige" sosialdemokrater, Solbakken leder landslaget, Røkke styrer et av Norges største industrikonsern. Alle ledere i kraftselskapene er sosialister.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sosialdemokratiet er parfymert kommunisme. Det er de smarteste kommunistene som skjønte at de ikke kunne framstå som kommunister for å vinne all makt, og derfor ønsker å kalle seg sosialdemokrater, for å framstå som demokratiske. Samme taktikk som Bondepartiet, som ble til Senterpartiet, fordi bønder stemmer ikke mange på.

Demokrati hører ikke sammen med sosialisme og den ufriheten og kontrollen sosialismen representerer. Det er høyresiden som ønsker frihet, frihet til å leve som du selv vil, frihet til å velge. Venstresiden ønsker kontroll over så mange som mulig. Det har ingen ting med demokrati å gjøre. Demokratiet hører høyresiden til. Høyresiden er frihet og selvbestemmelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Klote skrev (16 minutter siden):

Sosialdemokratiet er parfymert kommunisme. Det er de smarteste kommunistene som skjønte at de ikke kunne framstå som kommunister for å vinne all makt, og derfor ønsker å kalle seg sosialdemokrater, for å framstå som demokratiske. Samme taktikk som Bondepartiet, som ble til Senterpartiet, fordi bønder stemmer ikke mange på.

Demokrati hører ikke sammen med sosialisme og den ufriheten og kontrollen sosialismen representerer. Det er høyresiden som ønsker frihet, frihet til å leve som du selv vil, frihet til å velge. Venstresiden ønsker kontroll over så mange som mulig. Det har ingen ting med demokrati å gjøre. Demokratiet hører høyresiden til. Høyresiden er frihet og selvbestemmelse.

Huff!

• Liker 4
Lenke til kommentar
trn100 skrev (På 27.11.2024 den 8:02 PM):

Selv EU er demokratisk. Problemet med demokratiet i dag er det stadig blir fler som bruker det for personlig vinning og/eller ikke forstår hverken hensikten, formålet, eller konsekvensen av hva de velger.

Et fungerende demokrati forutsetter at demokratene er oppegående og analytiske individer som faktisk vet hva de gjør og ikke bare bruker sin stemme for å få f.eks. lavere bompenger.

Et fungerende demokrati burde medføre at du har reell innflytelse. Å velge hvert 4. år hvem som skal oppdra oss de neste 4 årene er ikke i tråd med hva jeg oppfatter som et demokrati.

Å bruke stemmeseddelen for å kjempe mot bomringer viser bare hvor desperate folk blir av et slikt system. Nå ligger det an til at mange vil stemme mot høyre for å bremse flommen av innvandrere. En sak som ikke en gang var en valgkampsak ved de siste valgene, selv om innvandringen foregikk i stort omfang.

Slike fenomen viser bare at vi IKKE har et demokrati. Fordi veldig mye merkelig skjer som veldig få har ønsket skal skje. Politikerne er ikke valgt for å tjene sitt folk, de tror de har som oppgave å være våre hyrder og ideologiske veivisere. Hadde de enda hatt kompetanse til å vise oss den riktige veien. Politikere er som fotballdommere som dominerer fullstendig hele fotballkampen, blander seg inn i alt, gjør masse feil som svekker respekten, og ødelegger det hele. Politikere har fått en meningsløs stor betydning, spesielt i Norge, takket være enormt høye skatter som tar makten fra enkeltmennesket.

Dagens sosialistiske Norge handler om å komme i en politisk maktposisjon, for deretter å gi seg selv så mye makt som mulig. Og, eneste veien til mye makt, er mye penger, høye skatter. Jo større andel av våre felles verdier Staten styrer (80% i dag, 100%= full kommunisme), jo mer avhengige blir befolkningen av politikerne og statlig støtte/overføringer. Statsmakten er blitt så stor at den er en stor trussel for demokratiske rettigheter i Norge.

Her er et god eksempel på hvordan myndighetene sauser inn enorme skatteinntekter fra innbyggerne, for å gi seg selv økonomisk makt, på bekostning av enkeltindividets demokratiske rettigheter, fordi vår avhengighet av det offentlige begrenser våre valgmuligheter:

https://www.finansavisen.no/energi/2024/11/30/8213351/vedum-med-skivebom-om-stromstotten-har-ikke-kontroll

Endret av Klote
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Klote skrev (17 timer siden):

Tullball. Faktum er at listen over sosialister i maktposisjoner er uendelig. Fra næringslivet til ikke minst medier og samfunnsintitusjoner og idrettslag. Dnb, Aker, landslaget i fotball, Nrk, aviser osv osv. Alle ledes av personer som er selverklærte sosialister eller har partiboka i orden. Bestevennen til Stoltenberg var forrige toppsjef i Dnb, Nrk er gjennomsyret av "riktige" sosialdemokrater, Solbakken leder landslaget, Røkke styrer et av Norges største industrikonsern. Alle ledere i kraftselskapene er sosialister.

Da er i såfall din definisjon av sosialist alle som ikke er høyreekstreme da.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dette er såvidt jeg vet de 3 største antidemokratiske sakene i nyere tid:

Forsøk på å bannlyse ett Høyre-parti i Tyskland. (AFD)
Forsøk på å fengsle Høyresidens president-kandidat i Frankrike (Le-Pen)
Forsøk på å fengsle Høyresidens presidentkandidat i USA. (Trump)

Jeg merker meg ett mønster. 🤔

Endret av Nasjonalisten
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (2 timer siden):

Jeg ser mønsteret. 

Alle sakene er ferdig filtrert gjennom et mørkebrunt filter, slik at kun dette vant frem.

Alt som ikke taler din sak, har du latt være å ta med. Det er totalt irrelevant, og du nekter for å i det hele tatt vurdere forholdene. 

Hva som er de faktiske forhold eller ei, ser ut til å være noe du kan velge selv. I stedet for at man forholder seg til nøkterne fakta. Når folk begynner å lefle så lett med hva som er fakta, blir jeg skremt. Det burde ikke gå an. Det burde ikke være mulig å benekte hendelser, bare fordi de ikke taler ens egen sakt. 

Jeg tilhører intet parti, men jeg har et eller to partier jeg svært ofte ender opp med å stemme på. Til tross for det, er jeg ikke redd for å innrømme at jeg ikke er 100% fornøyd med de. Tvert i mot. Det er en drøss med saker og forhold jeg er misfornøyd med! ;) 

Trenger du bistand til å komme på hendelser fra ytre høyre fløy? Klarer du å huske at noen motstridde et valgresultat for en fire års tid siden? Så vi det samme i år? Eller er bare én narcissist som presterer å gjøre noe slikt?! Men det stoppet ikke der: neida, han klarte å etablere en mobb og fikk stormet parlamentet. Uten å bryte inn. Ingen forsøk på å stoppe det. Hendelsen fikk tragisk utfall. Folk ble drept! (Heldigvis fikk hendelsen langt færre fatale utfall enn det man kunne frykte. Mobben fikk ikke fatt i de personene de jaktet på, og dermed slapp vi å se politikere bli banket opp eller drept. Det skal vi være glad for, all den tid et demokrati MÅ tåle at politikere har forskjellige meninger, forskjellige syn og fører ulik politikk!)

PS: Å ikke respektere et valgresultat, er noe at det mest antidemogratiske du kan finne på, spør du meg! Hva er vitsen med å gjennomføre valg, dersom man ikke forholder seg til resultatet?

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (På 4.12.2024 den 8:09 AM):

Det er ikke antidemokraitsk å bannlyse et antidemokratisk parti. Det er det er direkte demokratisk.
Det er ikke antidemokratisk å straffeforfølge noen som har gjort noe ulovlig. Det er demokratisk.
Det er ikke antidemokratisk å straffeforføle noen som har gjort noe ulovlig, og ikke overholder demokratiske valgresultater.

Mange antidemokratiske krefter som later som de kjemper for demokratiet.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...