leticia Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Zepticon skrev (13 minutter siden): Det hejelper ikke at når de går ut i samfunnet så bekrefter kvinner alle de fordommene som de usunne forbildene har advart om. Kvinner har blitt så høye på seg selv, egosentrert og kravstore gjennom sine usinne forbilder, media og dagens forvridde feministidealer at de har lagt hele mannen død. Likestilling er ikke lenger målet. Menn er verdiløse, de er skoletapere, de er misogynister. Om du ikke får deg dame så er du incel, og kan takke deg selv. Alle 5-er damene som tror de er guds gave til mannen og kun skal ha høyverdi-menn, med inntekt over milionen og minst 8-er i utsende. Det går ikke opp at 60% av damene bare vil ha 20% av mennene. For det er nemlig sånn at 5-er kvinner må ta til takke med 5-er menn, ellers går det ikke opp. Men i dag skal ikke kvinnen ta til takke med noe. De fortjener det absolutt beste, og da er vi her vi er i dag. Vi menn tar ansvar for våre brødre, og prøver å dra de ut og vekk fra dårlig inflytelse. Men kvinner må også ta samfunnsansvar og ikke dytte folk rett i armene på Tate og resten av idiotene. Syns du bommer ganske kraftig her. Helt ærlig så gidder jeg ikke gå inn i en diskusjon med noen som rangerer mennesker på en skala fra 1 til 10, det blir for useriøst. 3 2 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Mars2029 skrev (4 timer siden): Er man i krig så kan det være fornuftig å legge demokratiet til side for en periode om situasjonen skulle tilsi det. Bare se på Ukraina nå. Hva mener du? Forklar. 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Zepticon skrev (36 minutter siden): Sosialisters eneste vei til makt er ved demokratisk valg. Høyresiden kjøper seg makt via formue og penger. For å ta et sitat fra ditt lange innlegg litt ovenfor, med alle fordømmelser av høyresiden, og tilsvarende forherligelse av sosialister - er fristet til å spørre: Har du bodd under en stein? Men nå spørs det hvilke sosialister, og hvilken høyreside det er snakk om der. Om det gjelder generelt i verden eller i Norge. At sosialisters eneste vei til makt er domkratiske valg, så ender det iallefall sjelden opp med å forbli det. Men det er i det tatt en merkelig påstand både det, og mye av det som står i ditt innlegg. For langt til høyre er nok ikke så lurt å gå. Men et moderat husholdnings-høyre som Høyre her i Norge, kan anses som ufarlig. Det er bare tull at de slutter opp om noen skjult agenda, for å true demokratiet. 1 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Delvis skrev (7 minutter siden): For å ta et sitat fra ditt lange innlegg litt ovenfor, med alle fordømmelser av høyresiden, og tilsvarende forherligelse av sosialister - er fristet til å spørre: Har du bodd under en stein? Men nå spørs det hvilke sosialister, og hvilken høyreside det er snakk om der. Om det gjelder generelt i verden eller i Norge. At sosialisters eneste vei til makt er domkratiske valg, så ender det iallefall sjelden opp med å forbli det. Men det er i det tatt en merkelig påstand både det, og mye av det som står i ditt innlegg. For langt til høyre er nok ikke så lurt å gå. Men et moderat husholdnings-høyre som Høyre her i Norge, kan anses som ufarlig. Det er bare tull at de slutter opp om noen skjult agenda, for å true demokratiet. Det er litt merkelig å følge slike diskusjoner med norske øyne. Dersom man ser bort fra den revolusjonære fløyen i Rødt og noen ytterst få ultra-israelvenner i FrP, så vil ville nesten alle nordmenn funnet en plass i det demokratiske partiet i USA. Budsjettforhandlinger i Norge flytter 50 MrdNOK i et budsjett på 2500 MrdNOK, og kommunegrensene til Søgne er toppsak gjennom flere år. Peace out, det kommer til å gå bra. Vi er enige om mye mer enn hva vi er uenige om. 4 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november 9 minutes ago, Delvis said: For langt til høyre er nok ikke så lurt å gå. Men et moderat husholdnings-høyre som Høyre her i Norge, kan anses som ufarlig. … men ikke spesielt lurt. Hvorfor arbeidstakere stemmer på partier som gjør det vanskeligere å være arbeidstaker er et mysterium. 3 Lenke til kommentar
Mars2029 Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Orion666 skrev (1 time siden): Hva mener du? Forklar. Nei altså perioden til Zelensky har jo utløpt, men det er jo umulig å holde valg slik som situasjonen er nå. Lenke til kommentar
Mars2029 Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november leticia skrev (2 timer siden): Når man har et såpass stort avvik mellom unge menn og resten av befolkningen så er det bekymringsverdig. Dette gjelder både her hvor bare 50 % av unge menn svarer at demokrati alltid er å foretrekke, mens for resten av befolkningen er prosentallet 80 %., samt at såpass mange unge menn mener likestillingen har gått for langt. Kun 21 % av unge menn mener den bør føres videre, mens prosentandelen i resten av befolkningen er på 69 %. Sammenholder man det med at 47 % av unge norske menn ville ha stemt på Trump så er det stor grunn til å være bekymret for holdningene til norske unge menn, og fra hvor de får disse holdningene. Jeg mener at de har usunne forbilder på sosiale medier som fører til at de får et skjevt syn på verden og mennesker generelt (og kvinner spesielt). Unge menn sliter vel på alle mulige statistikker i dagens samfunn. Hva kom først, de usunne forbildene eller de usunne holdningene? Hva kom først, de usunne holdningene eller et trist liv? Dagens samfunn har sviktet unge menn. At hvite menn som pusher 50 sitter i topplederstillinger og tjener mer enn kvinner bør ikke gå ut over unge menn. Det vi gjør er å pisse på de og så klage på at de lukter. La meg gi deg en link til det største forumet i Norge som hovedsakelig består av kvinner for å vise litt andre kvalme holdninger i samfunnet. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1807216-jeg-driter-i-menns-mentale-helse/#comments Det å kalle menn for incel er vel den mest populære tingen å gjøre der inne. 1 1 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Mars2029 skrev (1 time siden): Nei altså perioden til Zelensky har jo utløpt, men det er jo umulig å holde valg slik som situasjonen er nå. Nettopp. Zelensky er i en umulig situasjon mtp å opprettholde tradisjonelt demokrati i Ukraina. Jeg vet ikke hvilke lover og forordninger som regulerer en slik situasjon, men det fremstår jo som logisk å fokusere på å fjerne årsaken til at demokratiet er satt til side. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Mars2029 skrev (28 minutter siden): Unge menn sliter vel på alle mulige statistikker i dagens samfunn. Det er riktig at unge menn er overrepresentert på negative statistikker som f.eks selvmord, (men det er likevel flere selvmordsforsøk blant kvinner), unge menn sliter oftere med rus, de blir oftere uføre pga psykiske plager / atferdsforstyrrelser, de utfører oftere kriminelle handlinger og er overrepresentert i fengslene. Men hvor mye av dette er egentlig samfunnets feil, og hvor mye av det ligger innad i mannen selv? Det vil det være uenigheter om. Det vi vet er at psykisk helse enda er tabubelagt, og at kvinner oftere snakker med sine vansker med andre, noe som kan virke forebyggende. Mens for menn så er det motsatt, de skal være tøffe, og oppsøker ikke hjelp. Hvor mange menn møter ikke opp på legekontoret med frasen "det er kona mi som har sagt jeg skal komme hit". (og også jeg har gått bakveien via helsepersonell for å få mannen til å oppsøke lege. Redda visst livet til mannen i samme slengen der gitt). Er det samfunnets oppgave å tvinge menn til å oppsøke helsehjelp, eller må de ta det ansvaret for egen helse på egenhånd? Mars2029 skrev (42 minutter siden): Hva kom først, de usunne forbildene eller de usunne holdningene? Hva kom først, de usunne holdningene eller et trist liv? De usunne holdningene har ligget i bunn så langt tilbake man kan se. Vel og merke hos en andel menn, ikke hos alle. Igjen, de usunne holdningene kom først. At kvinner nå står på egne bein på en helt annen måte enn tidligere, ikke minst på økonomisk hold, og at det er trist for noen menn at de ikke matcher med noen kvinner pga de usunne holdningene kan de vanskelig laste kvinnene for. Men noen av dem gjør det likevel. Istedet for å gå i seg selv, så får de utløp for kvinnehatet sitt på nettet. Mars2029 skrev (47 minutter siden): Dagens samfunn har sviktet unge menn. At hvite menn som pusher 50 sitter i topplederstillinger og tjener mer enn kvinner bør ikke gå ut over unge menn. Jeg er ikke enig i at samfunnet har sviktet unge menn. Jeg mener at noen unge menn sliter mer enn andre unge menn med å finne sin plass i samfunnet. Og at dette er i hovedsak faktorer ved dem selv. At hvite menn som pusher 50 sitter i topplederstillinger går ikke ut over unge menn. Mars2029 skrev (55 minutter siden): Det vi gjør er å pisse på de og så klage på at de lukte Pissprat. De pisser seg ut selv, og så forventer de at kvinner skal komme og tørke opp for dem. Mars2029 skrev (57 minutter siden): Det å kalle menn for incel er vel den mest populære tingen å gjøre der inne. Det vet jeg ingenting om. Men hva skal man kalle en incel for hvis man ikke kan kalle ham (eller henne)for en incel. For det finnes incel av begge kjønn. 2 1 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Mars2029 skrev (1 time siden): https://forum.kvinneguiden.no/topic/1807216-jeg-driter-i-menns-mentale-helse/#comments Fikk ærlig talt litt vondt inni meg av å lese i den tråden der.. People are a-holes. 1 Lenke til kommentar
Mars2029 Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november leticia skrev (5 minutter siden): Det er riktig at unge menn er overrepresentert på negative statistikker som f.eks selvmord, (men det er likevel flere selvmordsforsøk blant kvinner), unge menn sliter oftere med rus, de blir oftere uføre pga psykiske plager / atferdsforstyrrelser, de utfører oftere kriminelle handlinger og er overrepresentert i fengslene. Men hvor mye av dette er egentlig samfunnets feil, og hvor mye av det ligger innad i mannen selv? Det vil det være uenigheter om. Det vi vet er at psykisk helse enda er tabubelagt, og at kvinner oftere snakker med sine vansker med andre, noe som kan virke forebyggende. Mens for menn så er det motsatt, de skal være tøffe, og oppsøker ikke hjelp. Hvor mange menn møter ikke opp på legekontoret med frasen "det er kona mi som har sagt jeg skal komme hit". (og også jeg har gått bakveien via helsepersonell for å få mannen til å oppsøke lege. Redda visst livet til mannen i samme slengen der gitt). Er det samfunnets oppgave å tvinge menn til å oppsøke helsehjelp, eller må de ta det ansvaret for egen helse på egenhånd? De usunne holdningene har ligget i bunn så langt tilbake man kan se. Vel og merke hos en andel menn, ikke hos alle. Igjen, de usunne holdningene kom først. At kvinner nå står på egne bein på en helt annen måte enn tidligere, ikke minst på økonomisk hold, og at det er trist for noen menn at de ikke matcher med noen kvinner pga de usunne holdningene kan de vanskelig laste kvinnene for. Men noen av dem gjør det likevel. Istedet for å gå i seg selv, så får de utløp for kvinnehatet sitt på nettet. Jeg er ikke enig i at samfunnet har sviktet unge menn. Jeg mener at noen unge menn sliter mer enn andre unge menn med å finne sin plass i samfunnet. Og at dette er i hovedsak faktorer ved dem selv. At hvite menn som pusher 50 sitter i topplederstillinger går ikke ut over unge menn. Pissprat. De pisser seg ut selv, og så forventer de at kvinner skal komme og tørke opp for dem. Det vet jeg ingenting om. Men hva skal man kalle en incel for hvis man ikke kan kalle ham (eller henne)for en incel. For det finnes incel av begge kjønn. Skjønner dere ikke hvor idiotisk det er å snakke om at individuelle menn må ta seg sammen når seg er snakk om et gjennomgående samfunnsproblem? Da er det noe galt med hvordan menn blir oppdratt og hvordan samfunnet er tilrettelagt for dem. Man trenger ikke benytte incel som et skjellsord i det hele tatt, spesielt uten grunnlag. Det er bare en kvalm hersketeknikk. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Duriello skrev (3 minutter siden): Fikk ærlig talt litt vondt inni meg av å lese i den tråden der.. People are a-holes. Jeg vil bare poengtere at jeg bryr meg om menns psykiske helse hvis noen skulle komme til å tolke meg annerledes. Psykisk helse er generelt nedprioritert i helsevesenet, og hvis flere menn hadde oppsøkt hjelp så kunne vi fått ned mange negative statistikker i samfunnet. Ikke bare de som direkte handler om menn, men generelt. psykisk uhelse kan få utløp i vold og annen kriminalitet , og mange av de menn som havner i fengsel har nok atferdsforstyrrelser de ikke har fått diagnostisert. Mer fokus på et bedre skole - og helsevesen ser jeg på som svært viktig. 5 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november leticia skrev (Akkurat nå): Jeg vil bare poengtere at jeg bryr meg om menns psykiske helse hvis noen skulle komme til å tolke meg annerledes. Psykisk helse er generelt nedprioritert i helsevesenet, og hvis flere menn hadde oppsøkt hjelp så kunne vi fått ned mange negative statistikker i samfunnet. Ikke bare de som direkte handler om menn, men generelt. psykisk uhelse kan få utløp i vold og annen kriminalitet , og mange av de menn som havner i fengsel har nok atferdsforstyrrelser de ikke har fått diagnostisert. Mer fokus på et bedre skole - og helsevesen ser jeg på som svært viktig. Var vel mer at det var ganske krasse meninger fra "begge sider" der inne. 🙂 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Duriello skrev (7 minutter siden): Var vel mer at det var ganske krasse meninger fra "begge sider" der inne. 🙂 Ja, men den siden der er veldig polarisert og full av "dramaqueens og dramakings " 😄 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november leticia skrev (1 minutt siden): Ja, men den siden der er veldig polarisert og full av "dramaqueens og dramakings " 😄 Ja det er ikke uten grunn at jeg holder meg borte fra KG, men noen av meningene i den tråden var.. Tja.. Har sett værre ting online, men ikke på norsk. 😂 Skal ignorere kg linker fra nå av. 😂 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Hvis noen hadde forsket på det ville de funnet ut at Kvinneguiden forum er inne blant topp 10 årsaker til psykisk uhelse. Ikke les der. Det kommer aldri noe godt ut av det. 2 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november (endret) Mars2029 skrev (2 timer siden): Skjønner dere ikke hvor idiotisk det er å snakke om at individuelle menn må ta seg sammen Hvem er dere? Du siterer kun meg her, og sist jeg sjekket så var jeg kun 1 person... Jeg har vel ikke sagt at individuelle menn må ta seg sammen. Det var iallefall ikke min intensjon om du oppfatter meg slik. Det jeg argumenterer på er at problemene kan ligge innad hos dem selv fremfor å være samfunnsstrukturelle. Jeg går ikke inn for å endre personer. Den endringen må de isåfall stå for selv. Det kan ikke påtvinges, da blir det ikke ekte. Å endre personligheten til andre folk er nærmest umulig. Man kan kun endre seg selv. Mars2029 skrev (2 timer siden): Da er det noe galt med hvordan menn blir oppdratt og hvordan samfunnet er tilrettelagt for dem. Jeg er enig i at det kan være kulturelle årsaker til at kvinner og menn får forskjellig utgangspunkt i livet. Når det gjelder hvem samfunnet er mest tilrettelagt for er vi nok ganske uenig i da. Mars2029 skrev (2 timer siden): Man trenger ikke benytte incel som et skjellsord i det hele tatt, spesielt uten grunnlag. Det er bare en kvalm hersketeknikk. Nei, det trenger man ikke. Begrepet er dessuten så vidt omfattende at man kan komme til å sette noen under dette ordet som ikke faktisk er en incel. Men på denne siden her(diskusjon.no) er det noen andre ord som blir brukt mye oftere som skjellsord enn det incel blir. Ordene feminist, og feminisme. Gjerne med andre negative ladede ord foran... Men det er sikkert ikke en kvalm hersketeknikk det da... (nei jeg sier ikke at dette er et ord du bruker negativt, jeg har ikke sett nok innlegg fra deg til at jeg har snappet opp noe sånt iallefall). Endret 25. november av leticia skriveleif 3 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Det er også viktig å få med seg at "unge menn" er en stor gruppe og det er bare en relativt liten andel som sliter. De fleste unge menn har det faktisk veldig bra. De både topper og bunner statistikkene. Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 26. november Del Skrevet 26. november 5 hours ago, Mars2029 said: Nei altså perioden til Zelensky har jo utløpt, men det er jo umulig å holde valg slik som situasjonen er nå. Det ukrainske parlamentet erklærte unntakstilstand da Russland invaderte, og den ukrainske grunnloven tillater ikke valg under unntakstilstand. Det er en sikkerhetsmekanisme. 3 2 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 26. november Del Skrevet 26. november Orion666 skrev (19 timer siden): Haha, OK. Men vi er altså enige om at EU -på tross av dine lite flatterende beskrivelse- ikke er globalistisk? Takk. Du bør nok lese deg opp på begrepet globalisering. https://snl.no/globalisering Da vil du forstå at overnasjonalitet og globalisme er to sider av samme sak. Når makt, beslutningsmyndighet, innflytelse og penger samles på stadig færre hender, vil det oppstå naturlige motreaksjoner og politiske jordskjelv. Trump, Brexit og økende EUskepsis i Europa er bare noen eksempler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå